  • 21. Data: 2014-03-26 14:20:03
    Temat: Re: Rejestr skazanych a zmiana nazwiska
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.03.2014 13:20, Budzik pisze:
    > Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > W pewnych przypadkach - oczywiście ze tak!

    Te przypadki to wyjątki i są określone.

  • 22. Data: 2014-03-26 18:19:01
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    W dniu wtorek, 25 marca 2014 19:18:17 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > To jest pytanie na poziomie "Czy jak stanę na torach i chwycę za drut
    >
    > nad głową to pojadę jak tramwaj?"
    >

    > Zastanów się przez chwilę nad konsekwencjami tak naprawdę zakazu
    >
    > legalnej pracy dla osoby karanej (za cokolwiek).

    Powiedziałbym, że jest to dość powszechne. Wielu
    pracodawców żąda od potencjalnego pracownika
    przedstawienia zaświadczenia o niekaralności.
    Wydaje się to tym bardziej wskazane w przypadku
    zakładania firmy/działalności gospodarczej,
    szczególnie o takim profilu działalności jak
    Amber Gold, gdzie z góry było wiadomo, że w grę
    będzie wchodzić obracanie cudzymi pieniędzmi
    idącymi w grube miliony. Wspomniany przeze mnie
    Stefański vel Plichta swoje 7 wyroków dostał nie
    za jakieś pierdółki bez związku z prowadzoną przez
    siebie działalnością, tylko właśnie za liczne przewały
    finansowe (wtedy jeszcze skromne, np. w przypadku
    Multikasy oskubał ludzi "tylko" na 170 tysięcy zł).

  • 23. Data: 2014-03-26 23:00:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...SPAM_PRECZ.com ...

    > Te przypadki to wyjątki i są określone.

    Wiem. Odpowiadałem tylko na pytanie powyzej.

  • 24. Data: 2014-03-26 23:00:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotrek p...@p...onet.pl ...

> [...]
    > finansowe (wtedy jeszcze skromne, np. w przypadku
    > Multikasy oskubał ludzi "tylko" na 170 tysięcy zł).

    Nadal nie odpowiedziałes na pytanie: czy Plichta miał zaswiadczenie o
    niekaralności?

  • 25. Data: 2014-03-27 01:14:47
    Od: "tixe" <t...@w...com>

    wiadomości news:XnsA2FCE8ACC6299budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik Piotrek p...@p...onet.pl ...

    > Nadal nie odpowiedziałes na pytanie: czy Plichta miał zaswiadczenie o
    > niekaralności?

    Abstrachując od moralności, to jednak takie zaświadczenie bardzo łatwo
    podrobić...
    podanie wypełnia się samemu, jakiś tam znaczek się kupuje z tego co
    pamiętam i kto zabroni domorosłemu przestępcy wydrukowanie na domowej
    drukarce pieczątki "NIE FIGURUJE" zeskanowanej od zaświadczenia
    nieskazanego kolegi?

    *oczywiście wymyśliłem to tylko w swojej chorej wyoobraźni, sam jestem
    niekarany i zaświadczenie uzyskam bez problemu legalnie, skandalem za to
    uważam cenę za wystawienie tego cuda, na szczęście nie jest mi to
    potrzebne.

  • 26. Data: 2014-03-28 12:16:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.03.2014 18:19, Piotrek pisze:

    > Powiedziałbym, że jest to dość powszechne. Wielu

    Nie jest.

    > pracodawców żąda od potencjalnego pracownika
    > przedstawienia zaświadczenia o niekaralności.

    Raczej niewielu.

    Więcej oczekuje prawa jazdy.

    Przy czym (ponownie: poza pewnymi wyjątkami) jest to tylko i wyłącznie
    wewnętrzne widzimisię pracodawcy.

    > Wydaje się to tym bardziej wskazane w przypadku

    Masz rację - wydaje ci się.

  • 27. Data: 2014-03-28 12:17:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.03.2014 23:00, Budzik pisze:

    > Nadal nie odpowiedziałes na pytanie: czy Plichta miał zaswiadczenie o
    > niekaralności?

    A po co miałby mieć?

  • 28. Data: 2014-03-28 14:00:25
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...SPAM_PRECZ.com ...

    > A po co miałby mieć?

    A tego to ja nie wiem.
    Ale został podany jako przykład celu zmiany nazwiska.
    Wiec jak ktos powiedział A to pytam o B.

  • 29. Data: 2014-03-28 14:10:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.03.2014 14:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...SPAM_PRECZ.com ...

    > A tego to ja nie wiem.
    > Ale został podany jako przykład celu zmiany nazwiska.

    Błędnie.

    > Wiec jak ktos powiedział A to pytam o B.

    Czyli pytasz o szczegóły konfabulacji. Po co?

  • 30. Data: 2014-03-28 15:55:34
    Od: "tixe" <t...@w...com>

    wiadomości news:lh3lm8$r7v$1@node2.news.atman.pl...

    > Nie jest.

    > Raczej niewielu.

    Słyszałem, że głównie ochroniarze tzn pospolici ciecie i kasjerzy w
    sklepach.
    Co przy oferowanych tam zarobkach równa się 10 godzin pracy dla papierka z
    urzędu, który powinien kosztować 5-10zł, być wydawany od ręki po okazaniu
    dowodu osobistego z PESELem,
    ale to jest Polska...