  • 31. Data: 2014-03-28 18:31:05
    Temat: Re: Rejestr skazanych a zmiana nazwiska
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    > Nadal nie odpowiedziałes na pytanie: czy Plichta miał zaswiadczenie o
    >
    > niekaralności?

    Jeśli obowiązuje go to samo prawo, co wszystkich (w co wątpię
    śledząc jego poczynania), to nie mógł go mieć - od ostatniego
    wyroku minęło zbyt mało czasu.

  • 33. Data: 2014-03-28 21:56:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotrek p...@p...onet.pl ...

    > Jeśli obowiązuje go to samo prawo, co wszystkich (w co wątpię
    > śledząc jego poczynania), to nie mógł go mieć - od ostatniego
    > wyroku minęło zbyt mało czasu.

    To po co było podawać jego przykład w kontekscie dyskusji o zmianie
    nazwiska?

  • 32. Data: 2014-03-28 21:56:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...SPAM_PRECZ.com ...

    > Błędnie.

    Tez tak myslę.

    > Czyli pytasz o szczegóły konfabulacji. Po co?

    Nie zakładam ze wiem wszystko.
    Byc moze ktoś wie coś wiecej na ten temat.

  • 34. Data: 2014-03-29 01:28:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 28.03.2014 15:55, tixe pisze:

    > Słyszałem, że głównie ochroniarze tzn pospolici ciecie i kasjerzy w
    > sklepach.

    Plus regularnie jest to wymóg przy różnych przetargach (aczkolwiek tylko
    odnośnie zarządu) i przy osobach mających dostęp do "wrażliwych" danych.

    > Co przy oferowanych tam zarobkach równa się 10 godzin pracy dla papierka
    > z urzędu, który powinien kosztować 5-10zł, być wydawany od ręki po
    > okazaniu dowodu osobistego z PESELem,
    > ale to jest Polska...

    Jak mnie wkurza jak ludzie tyko marudzą na kraj... Nie podoba się?
    Zadziałaj żeby zmienić na lepsze albo wynocha!

    Marudzić to każdy głupi potrafi.

    Swoją drogą - odpis z KRS teraz jest dostępny gratis w sieci i ma tę
    samą moc prawną co ten po który trzeba było dawniej latać do sądu.
    Podobnie księgi wieczyste są dostępne online i banki już nie domagają
    się odpisów. OC sprawcy zdarzenia drogowego też jest do sprawdzenia.

    Z czasem pewnie i to zyska formę elektroniczną, ale to nie jest robota
    na pół dnia.

  • 35. Data: 2014-03-29 13:05:14
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    Bo najwyraźniej ta zmiana nazwiska służyła czemuś więcej niż
    podlizaniu się żonce - widocznie stare z jakichś formalnych
    względów uniemożliwiało mu robienie nowych wałów finansowych.
    Niekoniecznie musiało chodzić akurat o figurowanie w rejestrze
    skazanych (tam się chyba jednak sprawdza po peselu?), bo przecież
    już ustaliliśmy, że w Polsce przestępca jak najbardziej może
    prowadzić firmy/działalność gospodarczą.

  • 36. Data: 2014-03-30 01:00:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > już ustaliliśmy, że w Polsce przestępca jak najbardziej może
    > prowadzić firmy/działalność gospodarczą.

    Miałem nadzieje na coś bardziej konkretnego.

  • 37. Data: 2014-03-30 19:48:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości

    > Plus regularnie jest to wymóg przy różnych przetargach (aczkolwiek tylko
    > odnośnie zarządu) i przy osobach mających dostęp do "wrażliwych" danych.

    Przy przetargach składasz OŚWIADCZENIE, a nie zaświadczenie o
    niekaralności. Przy wrażliwych danych ABW albo inny uprawniony organ sam
    sobie niekaralność akurat sparwdza :-)

    > Jak mnie wkurza jak ludzie tyko marudzą na kraj... Nie podoba się?
    > Zadziałaj żeby zmienić na lepsze albo wynocha!

    Możliwości zmiany są stosunkoo niewielkie, ale faktycznie w mojej ocenie
    nie widzę większego problemu, by niekaralność dawało się sprawdzić od ręki.
    Facet idzie z dowodem osobistym, pracownik sparwdza jego tozsamość i
    drukuje zaświadczenie.

> [...]
    > księgi wieczyste są dostępne online i banki już nie domagają się odpisów.
    > OC sprawcy zdarzenia drogowego też jest do sprawdzenia.

    Tylko niekaralność jest troche bardziej wrażliwa, bo ktoś mógłby się pod
    kogoś podszyć, więc pozostawiłbym konieczność osobistej wizyty w sądzie.

    > Z czasem pewnie i to zyska formę elektroniczną, ale to nie jest robota na
    > pół dnia.

    Spokojnie. W wypadku uprawnionych organów to daje się on-line sprawdzać,
    więc nie widzę powodu, by się nie dało dla szarego człowieka.

  • 38. Data: 2014-03-30 20:03:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 30.03.2014 19:48, Robert Tomasik pisze:

    > Przy przetargach składasz OŚWIADCZENIE, a nie zaświadczenie o
    > niekaralności. Przy wrażliwych danych ABW albo inny uprawniony organ sam
    > sobie niekaralność akurat sparwdza :-)

    Czasem się zdarza że niektórzy przy przetargach mają wymóg dostarczenia
    zaświadczeń.

    [ciach]

    > Spokojnie. W wypadku uprawnionych organów to daje się on-line sprawdzać,
    > więc nie widzę powodu, by się nie dało dla szarego człowieka.

    Więc pewnie z czasem się da, chociaż być może będzie konieczność jakiejś
    weryfikacji np. kluczem.