  • 11. Data: 2014-03-24 22:11:48
    Temat: Re: Rejestr skazanych a zmiana nazwiska
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    > to by było za łatwe, nie wydaje ci się?
    >
    > Sprawdzą pesel

    Ciekawe że nie sprawdzili peselu w przypadku niejakiego
    Marcina Stefańskiego. Facet miał na koncie 7 prawomocnych
    wyroków, ale wystarczyło, że zmienił sobie nazwisko
    na nazwisko swojej żonki (Plichta) i już bez problemu jako
    "nowa osoba" mógł rozkręcić byznes znany jako Amber Gold.

  • 12. Data: 2014-03-24 22:43:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 24.03.2014 22:11, Piotrek pisze:

> [...]
    > na nazwisko swojej żonki (Plichta) i już bez problemu jako
    > "nowa osoba" mógł rozkręcić byznes znany jako Amber Gold.

    A kto miał sprawdzać i po co?

  • 13. Data: 2014-03-25 10:00:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotrek p...@p...onet.pl ...

> [...]
    > na nazwisko swojej żonki (Plichta) i już bez problemu jako
    > "nowa osoba" mógł rozkręcić byznes znany jako Amber Gold.

    A on otrzymał zaswiadczenie o niekaralności?

  • 14. Data: 2014-03-25 18:09:57
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    W dniu poniedziałek, 24 marca 2014 22:43:17 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > A kto miał sprawdzać i po co?

    A osoby karane mogą zakładać firmę/działalność
    gospodarczą? Serio pytam, bo nie wiem czy nasze
    prawo na to pozwala. W każdym razie nie wydaje
    mi się, że ta zmiana nazwiska była tylko przejawem
    skrajnego pantoflarstwa z jego strony. Raczej miał
    w tym jakiś cel.

  • 15. Data: 2014-03-25 19:18:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 25.03.2014 18:09, Piotrek pisze:

    > A osoby karane mogą zakładać firmę/działalność
    > gospodarczą? Serio pytam, bo nie wiem czy nasze
    > prawo na to pozwala. W każdym razie nie wydaje

    To jest pytanie na poziomie "Czy jak stanę na torach i chwycę za drut
    nad głową to pojadę jak tramwaj?"

    Zastanów się przez chwilę nad konsekwencjami tak naprawdę zakazu
    legalnej pracy dla osoby karanej (za cokolwiek).

  • 16. Data: 2014-03-25 23:06:23
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał

    > To jest pytanie na poziomie "Czy jak stanę na torach i chwycę za
    > drut nad głową to pojadę jak tramwaj?"

    Nie, to pytanie nie jest tego samego poziomu.

    > Zastanów się przez chwilę nad konsekwencjami tak naprawdę zakazu
    > legalnej pracy dla osoby karanej (za cokolwiek).

    Praca a prowadzenie działalności to nie to samo.

  • 17. Data: 2014-03-26 08:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotrek p...@p...onet.pl ...

    > A osoby karane mogą zakładać firmę/działalność
    > gospodarczą?

    Nie ma zkaazu bezwarunkowego.
    Ale:
    http://www.serwisprawa.pl/artykuly,33,14686,czy-osob
    a-skazana-moze-zalozyc-
    firme

  • 18. Data: 2014-03-26 09:19:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 marca 2014 23:06:23 UTC+1 użytkownik Alek napisał:
    > Praca a prowadzenie działalności to nie to samo.
    Wg Ciebie osoby skazane powinny mieć zakaz prowadzenia działalności gospodarczej?

  • 19. Data: 2014-03-26 10:25:34
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2014-03-26 09:19:52 +0100, Kris <k...@g...com> said:

    > Wg Ciebie osoby skazane

    Za co?

    > powinny mieć zakaz prowadzenia działalności g
    > ospodarczej?

    Jakiej?

    --
    Bydlę

  • 20. Data: 2014-03-26 13:20:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Wg Ciebie osoby skazane powinny mieć zakaz prowadzenia działalności
    > gospodarczej?

    W pewnych przypadkach - oczywiście ze tak!