  • Data: 2017-09-29 07:13:54
    Temat: Re: Reforma OFE
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.09.2017 o 01:28, J.F. pisze:

    > Ale na swoje.

    No jak ma, jak nie ma? Wypłacił ktoś te "swoje"?

    > A nie fundowac emerytury i odlozyc tylko nadzieje
    No jak nie, jak tak? Fundujesz? Fundujesz? Masz nadzieję, że co wypłacą
    chociaż to co włożyłeś? No właśnie.

    > Czemu nie ? To byl tylko pewien procent.

    Temu, że mimo wysokich składek już się system, nie domykał. Więc jak się
    nie domykał jak masz się założyć na 0,7 emeryta, to się nie zamknie tym
    bardziej jak się będziesz musiał złożyć na 1,7 (0,7+ja).

    > Plus przychody z prywatyzacji, plus ... nie ma rzad pieniedzy, to nie
    > podnosi emerytur.

    Wtefy to już nie było czego prywatyzować specjalnie. Mrzonki. A rząd
    (każdy) woli zostawić problem tym za 20 lat. Więc okradną cię dwukrotnie.

    > Ja mam inny zarzut: byl rok 1999, srednia polska pensja to byla 1/5
    > niemieckiej albo i mniej. Nalezy sie spodziewac, ze za 30 lat to
    > bedzie 1/2 niemieckiej, albo i wiecej - 60%, 70%.
    > To jaki sens ma oszczedzanie ? Gdy te odkladane pieniadze i tak sie
    > okaza groszami.

    To też.

    > Ale ... OFE stanely na wysokosci zadania i kapitaly wzrosly 4 razy.
    > Ale ... czy one to zrobily fachowymi inwestycjami, czy kupujac
    > obligacje SP, przymusowo zreszta ? I jeszcze za to kupowanie obligacji
    > wysoka prowizje braly.

    Chyba gdzieś pół na pół.

    Z drugiej strony częściowo z kasy z ofe rozkręcono giełdę. Pytanie na
    ile to była dotacja od biednych okradzionych przez państwo na rzecz
    bogatych. W skrócie na ile jest powiązanie między giełdą a realną
    gospodarką i w którą stronę;)

    Shrek