  • Data: 2017-09-29 09:32:15
    Temat: Re: Reforma OFE
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 29 Sep 2017 07:13:54 +0200, Shrek napisał(a):

    > No jak ma, jak nie ma? Wypłacił ktoś te "swoje"?

    Ale takie byly zalozenia. Chyba, ze od poczatku nierealne i tworcy tak
    zakladali.
    Nawet teraz one na osobnym rachunku i "procentuja" ... ale w kazdej
    chwili rzad moze powiedziec, ze nie ma pieniedzy :-)

    > No jak nie, jak tak? Fundujesz? Fundujesz? Masz nadzieję, że co wypłacą
    > chociaż to co włożyłeś? No właśnie.

    Ale nadzieje mialy byc tylko do 70%, na 30% mialy byc twarde papiery
    ... ktore jak widac mozna ukrasc w 1 noc.
    OK, dluzej to trwalo, ale w razie potrzeby 1 noc wystarczy :-)

    No coz, obligacje tez panstwo moze oswiadczyc, ze przestanie splacac
    :-)

    > Temu, że mimo wysokich składek już się system, nie domykał. Więc jak się
    > nie domykał jak masz się założyć na 0,7 emeryta, to się nie zamknie tym
    > bardziej jak się będziesz musiał złożyć na 1,7 (0,7+ja).

    > Wtefy to już nie było czego prywatyzować specjalnie. Mrzonki. A rząd
    > (każdy) woli zostawić problem tym za 20 lat. Więc okradną cię dwukrotnie.

    KGHM chyba do dzis po w czesci panstwowy, inne kopalnie, Orlen ...
    Inna sprawa, ze ich dobra kondycja to kto wie, czy nie zasluga OFE.

    > To też.

    > Chyba gdzieś pół na pół.

    Tzn jakis procent im nakazano kupowac. A one chyba kupowaly wiecej ...
    bo w podsumowaniu dekady czy 20 lat nie raz sie okazywalo, ze
    obligacje SP przynosily najwiekszy zysk.
    Oczywiscie umiejetnie inwestujac i przeskakujac miedzy akcjami,
    obligacjami korporacyjnymi, walutami, zlotem - mozna wiecej zarobic,
    ale mozna tez stracic.

    > Z drugiej strony częściowo z kasy z ofe rozkręcono giełdę. Pytanie na
    > ile to była dotacja od biednych okradzionych przez państwo na rzecz
    > bogatych.

    Ta prowizja chocby - co sie z nia stalo :-)

    > W skrócie na ile jest powiązanie między giełdą a realną
    > gospodarką i w którą stronę;)

    Inwestor posiadajacy duza czesc akcji powinien dbac o
    przedsiebiorstwo, zeby duzy zysk przynosilo. Ale czy sie OFE chcialo ?

    No i dzieki temu zagraniczni inwestorzy nie wykupili naszego przemyslu
    na gieldzie "za grosze", tylko troche drozej.

    J.