  • Data: 2017-09-29 01:28:53
    Temat: Re: Reforma OFE
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 28 Sep 2017 19:35:35 +0200, Shrek napisał(a):

    > Tak po prawdzie nie była dobra. Oznaczała po prostu kradzież w stosunku
    > do jednego czy dwóch pokoleń, które jednocześnie miały utrzymywać
    > obecnych emerytów i drugi raz odłożyć na swoje.

    Ale na swoje. A nie fundowac emerytury i odlozyc tylko nadzieje

    >Co w praktyce nie miało prawa się udać.

    Czemu nie ? To byl tylko pewien procent.
    Plus przychody z prywatyzacji, plus ... nie ma rzad pieniedzy, to nie
    podnosi emerytur.

    Ja mam inny zarzut: byl rok 1999, srednia polska pensja to byla 1/5
    niemieckiej albo i mniej. Nalezy sie spodziewac, ze za 30 lat to
    bedzie 1/2 niemieckiej, albo i wiecej - 60%, 70%.
    To jaki sens ma oszczedzanie ? Gdy te odkladane pieniadze i tak sie
    okaza groszami.

    Ale ... OFE stanely na wysokosci zadania i kapitaly wzrosly 4 razy.
    Ale ... czy one to zrobily fachowymi inwestycjami, czy kupujac
    obligacje SP, przymusowo zreszta ? I jeszcze za to kupowanie obligacji
    wysoka prowizje braly.

    J.