  • 1. Data: 2004-02-07 14:27:07
    Temat: Zaległy ZUS
    Od: "Ania & Krzyś" <b...@o...pl>

    Witam, okazało się iż mój dawny pracodawca płacił za mnie śmieszne składki
    ZUS, co wyszło najaw gdy otrzymałam wyciąg z drugiego filaru - na początku
    składki były ok, a od lutego nagle 1/10 kwoty. Poszłam do ZUSu wyjaśnić
    sprawę i okazało się, że pracodawca płacił takie składki za mnie i w związku
    z tym będzie wszczęte postępowanie egzekucyjne i po wyegzekwowaniu składek
    zostaną one przekazane na mój II filar.
    W związku z tym mam pytanie - czy kierować sprawę do sądu pracy o zapłatę
    zaległych składek czy sprawę zostawić by zajmował się nią tylko ZUS?

    Ania

  • 2. Data: 2004-02-07 17:11:11
    Temat: Re: Zaległy ZUS
    Od: Przyjazny Andrzej <a...@t...pl>

    > W związku z tym mam pytanie - czy kierować sprawę do sądu pracy o zapłatę
    > zaległych składek czy sprawę zostawić by zajmował się nią tylko ZUS?

    Ja zrobilem tak:
    1. Zawiadomilem prokuratora o przestepstwie - moj pracodawca jest juz
    oskarzony
    2. Pozwalem pracodawce przed Sad Pracy - sprawa jest w toku.

    Nie pozostawiaj sprawy ZUSowi!!!! Z kilku powodow:
    1. Nikomu tam nie zalezy na twoich skladkach
    2. Pracownicy ZUSu maja wielki balagan w dokumentach
    3. Pracwnicy ZUSu na ogol sa zle przygotowani do pracy, ktora wykonuja.

    Musisz o to sama zadbac...

    --
    Andrzej

  • 3. Data: 2004-02-07 20:19:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przyjazny Andrzej" <a...@t...pl> napisał w wiadomości

    > 1. Zawiadomilem prokuratora o przestepstwie - moj pracodawca jest juz
    > oskarzony

    O co oskarżony? Niepłacenie składek, to zdaje się tylko wykroczenie.
    Przestępstwem jest przesłanie nieprawdziwej informacji, ale to z zasady
    nie koniecznie musi mieć związek z płaceniem składek w niższej wysokości.

    > 2. Pozwalem pracodawce przed Sad Pracy - sprawa jest w toku.

    O co go pozwałeś? O nieuregulowanie w odpowiedniej wysokości składki?

  • 4. Data: 2004-02-07 20:57:13
    Od: "fart" <a...@w...pl>

> [...]
    > W związku z tym mam pytanie - czy kierować sprawę do sądu pracy o zapłatę
    > zaległych składek czy sprawę zostawić by zajmował się nią tylko ZUS?

    Ehhhhh Aniu Aniu
    a druku RMUA to pracodawca nie dawał ???????
    tam jest wszystko wypisane ... ma obowiązek co miesiąc Ci go dać .....
    należy Ci się .. jak buziak ode mnie :))))))))))))))))

    pozdrawiam
    fart

  • 5. Data: 2004-02-07 21:31:43
    Od: "Ania & Krzyś" <b...@o...pl>

    Buziak... He he
    Druk dostawałam sobie wyobraź i pasek także - tam wszystko wyglądało ok.
    Pracodawca wysyłał inne składki niż pisał w deklaracjach...

  • 6. Data: 2004-02-08 07:42:41
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Buziak... He he
    > Druk dostawałam sobie wyobraź i pasek także - tam wszystko wyglądało ok.
    > Pracodawca wysyłał inne składki niż pisał w deklaracjach...

    Druk dostałaś ... masz dowód, że z Twojej strony jest wszystko ok.
    ja bym tutaj zapytała najbliższą jednostkę PIP, co z tym fantem zrobić.
    Uważam, że oni podpowiedzą właściwie
    Roszczenia pracownicze przedawniają się po trzech latach, więc idź już
    teraz
    To są Twoje pieniądze .... a może i emerytura (czego Ci życzę)
    ale kuuurna walcz. PIP będzie najlepszy

    pozdrawiam
    fart

    to już dwa buziaki

  • 7. Data: 2004-02-08 09:50:51
    Temat: Re: Re: Zaległy ZUS
    Od: Przyjazny Andrzej <a...@t...pl>

    In article <c03jli$12f$2@news.onet.pl>, r...@g...pl says...
> [...]
    > Przestępstwem jest przesłanie nieprawdziwej informacji, ale to z zasady
    > nie koniecznie musi mieć związek z płaceniem składek w niższej wysokości.

    O ciezkie naruszenie obowiazkow pracodawcy wobec pracownika. Skladki sa
    elementem mojej wyplaty, a moj pracodawca mi nie odliczal i rownoczesnie
    nie wplacal na ZUS. Krotko mowiac - okradal mnie.

    > O co go pozwałeś? O nieuregulowanie w odpowiedniej wysokości składki?

    Patrz jak wyzej.

  • 8. Data: 2004-02-08 09:54:16
    Od: Przyjazny Andrzej <a...@t...pl>

    In article <c03lha$c39$1@atlantis.news.tpi.pl>, b...@o...pl says...
    > Buziak... He he
    > Druk dostawałam sobie wyobraź i pasek także - tam wszystko wyglądało ok.
    > Pracodawca wysyłał inne składki niż pisał w deklaracjach...

    To identycznie jak u mnie. Ja rowniez mam druki RMUA, ale moj pracodawca
    tak naprawde nic nie placil!
    Problem jest taki - ZUS i II filar to dwie odrebne firmy, w tym II filar
    to firmy prywatne. Jak nie bedzie tam twojej skladki, to oni Ci nie
    wyplaca za ten okres emerytury i tyle.
    --
    Andrzej

  • 9. Data: 2004-02-08 10:16:11
    Od: "Ania & Krzyś" <b...@o...pl>

    Dokładnie mi tak ZUS napisał - poprostu za ten czas gdy byłam oszukiwana mam
    przerwę w życiorysie... A do emerytury 2 lata, kurna chata. Piszę pozew do
    Sądu i w poniedziałek z nim idę.

  • 10. Data: 2004-02-08 10:31:55
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c052d6$93c$1@nemesis.news.tpi.pl>, Ania & Krzyś wrote:
    > Dokładnie mi tak ZUS napisał - poprostu za ten czas gdy byłam oszukiwana mam
    > przerwę w życiorysie... A do emerytury 2 lata, kurna chata. Piszę pozew do
    > Sądu i w poniedziałek z nim idę.

    Walnij od razu zarzut defraudacji kasy.
    --
    Samotnik