  • 1. Data: 2004-02-07 14:26:31
    Temat: dane osobowe
    Od: "J." <m...@g...pl>

    Witam

    Chcialbym sie tutaj poradzic, bo nie mam gdzie.
    Otoz pewna strona opublikowala moje dane osobowe bez mojej zgody. Dane:
    Imie, nazwisko i adres. Dodam, ze to wszystko w kontekscie nieco
    negatywnym, zahaczajacym o obraze.
    Jak moge sie bronic? Jakie ustawy i paragrafy mnie chronia? Prosze mi to
    wskazac, bo chce uzyskac usuniecie tych danych z www.

    Bardzo dziekuje za pomoc, pozdrawiam serdecznie

    Jan Z.

  • 2. Data: 2004-02-07 20:27:10
    Temat: Re: dane osobowe
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "J." <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    No, zależy to od rodzaju tego kontekstu. Moim zdaniem, o ile narusza to
    Twoje dobre imię, to roszczenie cywilne. Skoro to strona internetowa, to
    raczej ustawa o ochronie danych osobowych chyba zastosowania mieć nie
    będzie, choć spotkałem się z odmiennymi opiniami.