  • 11. Data: 2004-02-08 11:00:14
    Temat: Re: Re: Zaległy ZUS
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przyjazny Andrzej" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:MPG.1a9024e534506107989792@news.tpi.pl...

    > O ciezkie naruszenie obowiazkow pracodawcy wobec pracownika. Skladki sa
    > elementem mojej wyplaty, a moj pracodawca mi nie odliczal i rownoczesnie
    > nie wplacal na ZUS. Krotko mowiac - okradal mnie.

    Okradać Cię nie okradał, bo przecież piszesz, że nie odliczał tego od
    Twojej wypłaty. Art. 218 kk o którym piszesz co prawda można by tu może i
    zastosować, ale co z uporczywością wymaganą w nim. Czyli rozumiem, że Ty
    wzywałeś pracodawcę do prawidłowego obliczania, a on nic.

    I jaki efekt? Tak z ciekawości, bo powiem szczerze, że mnie to
    zaintrygowało.

  • 12. Data: 2004-02-08 11:45:46
    Temat: Re: Zaległy ZUS
    Od: "Pawel" <n...@o...pl>

    > Ja zrobilem tak:
    > 1. Zawiadomilem prokuratora o przestepstwie - moj pracodawca jest juz
    > oskarzony
    To chyba jakas pomylka.Oskarzony za zanizenie skladek?Może postawiono mu inny
    zarzut,ale chyba nie w sprawie z watku głownego.

    pawel

  • 13. Data: 2004-02-08 14:04:54
    Od: Przyjazny Andrzej <a...@t...pl>

    > To chyba jakas pomylka.Oskarzony za zanizenie skladek?Może postawiono mu inny
    > zarzut,ale chyba nie w sprawie z watku głownego.

    Wyjasnilem to juz: oskarzenie za ciezkie lamanie praw pracownika. Skladki
    ZUS sa elementem wynagrodzenia; podstawowym obowiazkiem pracodawcy jest
    wyplacanie wynagrodzenia; jesli tego nie robi, a ponadto nie informuje
    pracownika (albo nawet celowo wprowadza go w blad) mamy do czynienia z
    uporczywym, celowym lamaniem praw pracownika.
    Prokurator uznal moje zawiadomienie o zlamaniu prawa, sprawa jest w
    sadzie karnym.
    Efekt? Pracodawca zaczal mi placic ZUS. Ale teraz to juz nie
    zmnijeszajego winy.
    Te droge - sprawy karnej - proponuje naprawde wszystkim. Sa i wady:
    policjanci, ktorzy prowadzili dochodzenie, byli niezwykle slabo
    zaangazowani (delikatnie rzecz ujmujac).

    --
    Andrzej

  • 14. Data: 2004-02-08 16:39:37
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    ja jednak sugeruje PIP

    pozdrawiam
    fart

  • 15. Data: 2004-02-08 18:15:24
    Od: Przyjazny Andrzej <a...@t...pl>

    > ja jednak sugeruje PIP
    >
    > pozdrawiam
    > fart

    Lepiej rownolegle: PIP, Sad Pracy, prokurator :)

    --
    Andrzej

  • 16. Data: 2004-02-08 18:23:35
    Temat: Re: Re: Re: Zaległy ZUS
    Od: Przyjazny Andrzej <a...@t...pl>

> [...]
    > zastosować, ale co z uporczywością wymaganą w nim. Czyli rozumiem, że Ty
    > wzywałeś pracodawcę do prawidłowego obliczania, a on nic.

    Juz wyjasniam:
    Po pierwsze pracodawca odliczal mi zaliczke: dostawalem pensje
    pomniejszona o 20% na zaliczke podatku. A teraz w PIT-11 napisal, ze nic
    mi nie odliczyl i postawil mnie w glupiej nieco sytuacji - teraz to ja
    mam zaplacic niedoplate podatku...
    Po drugie - sprawa ZUS. Pracodawca co miesiac dostarczal mi druki RMUA,
    na ktorych czarno na bialym bylo napisane, ze odliczal skladki. A w Zusie
    okazalo sie, ze nie wplacal ich.
    Inczej mowiac pracodawca swiadomie i przez okres wielu miesiecy wprowadza
    mnie w blad. Kiedy to zauwazylem, monitowany listami, nie odpowiadal.

    > I jaki efekt? Tak z ciekawości, bo powiem szczerze, że mnie to
    > zaintrygowało.
    >
    > Sprawa jest w toku. Jednak wieksze wrazenie na pracodawcy zrobilo przesluchanie na
    komisariacie. Czesc skaldek juz wplacil, ale nie wszystkie

    --
    Andrzej

  • 17. Data: 2004-02-08 20:24:10
    Od: "Ania & Krzyś" <b...@o...pl>

    PIP nic nie da - zwolniona zostałam rok temu, firma jest obecnie 1 osobowa.
    Mogę dorzucić, że wyprawkę dostałam (3 miesięczną) w 6 ratach...

  • 18. Data: 2004-02-09 00:24:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    wprowadza
    > mnie w blad. Kiedy to zauwazylem, monitowany listami, nie odpowiadał.

    A to w takim razie oczywiście masz rację.

    przesluchanie na komisariacie. Czesc skaldek juz wplacil, ale nie
    wszystkie

    Ja podejrzewam, że niepotrzebnie szedłeś z tym do sądu. Al nie zaszkodziło
    sprawie na pewno.