  • 51. Data: 2003-09-15 19:16:50
    Temat: Re: Re: Jak zostalem kryminalista - pare pytan.
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "MARR" <m...@a...waw.pl> napisał w wiadomości
    news:e6tbmvkgge6nin1i7qqfbgep11jqaje1l0@4ax.com...

    > Nigdy nie dają rady...

    Nigdy nie mów nigdy!!
    A za taką bzdurę stracić prawko to dopiero byłaby głupota.
    Poczytaj co grozi za wykroczenie z art.92 par. 2 K.W i tylko nie mów że jak
    jedziesz na rowerze to nie grozi zatrzymanie prawa jazdy na samochód.

    Pozdr
    Leszek

  • 52. Data: 2003-09-16 22:44:28
    Temat: Re: Jak zostalem kryminalista - pare pytan.
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "Xem" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > pare kasliwych uwag na temat ich pracy. Wiec jeden z panow
    > zaproponowal mi 200 zl mandatu i zaczal straszyc ze jak
    > odmowie to bede mial sprawe w sadzie i konsekwencje
    > beda straszne (zostane skazany ,nie znajde pracy zadnej z
    > wpisem, i mie wyrzuca z uczelni).

    ROTFL

    Od kiedy jeżdżenie rowerem po deptaku podpada pod kodeks karny???

  • 53. Data: 2003-09-17 16:23:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Sep 2003, Andrzej Lawa wrote:

    >+ Użytkownik "Xem" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    >+ ROTFL
    >+
    >+ Od kiedy jeżdżenie rowerem po deptaku podpada pod kodeks karny???

    ...widać wkurzony policjant czegoś nauczył się od firm
    windykacyjnych: "jak się pomnoży przez 10 i postraszy
    tą wartością to zadziała" ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 54. Data: 2003-09-18 04:15:53
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl> niebacznie popelnil

    > za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub
    > pchającą rower...
    > o jaką ustawę chodzi, to chyba nie muszę dodawać.

    Czyli te pojawiające się na psp historie o odebraniu PJ pijanym w
    sztok prowadzącym rower między bajki włożyć?

    --
    pozdro
    poreba

  • 55. Data: 2003-09-18 06:24:28
    Temat: Re: pchanie roweru po pijanemu; b. Jak zostalem kryminalista - pare pytan.
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>

    > Czyli te pojawiające się na psp historie o odebraniu PJ pijanym w
    > sztok prowadzącym rower między bajki włożyć?

    a to istotnie ciekawe;
    co do leciutko zawianych:
    kw używa sformułowania "kto prowadzi pojazd mechaniczny
    w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym"
    (87.1) lub "inny pojazd po drodze pub. lub strefie zam." (87.2);
    ciekawe, czy ustawodawcy chodziło tu o "kierowanie/jazdę"
    czy o "pchanie/ciągnięcie/itp";)
    btw: aktualnie prawo o ruchu drogowym w ogóle
    nie wymienia chyba czegoś takiego jak "pojazd mechaniczny";

    co do trzeźwych jak świnia:
    kw przewiduje, że za spowodowanie zagrożenia można orzec zakaz,
    jeśli spowodowała je osoba "prowadząca pojazd"
    (bez przymiotników);

    co do pijanych w sztok:
    w kk mamy identyczne sformułowania tyczące pojazdów
    jak w kw, tj. "kto prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu
    lądowym, wodnym & powietrznym"
    lub "inny pojazd po dr. pub. etc"

    co do "autentycznych opowieści"- cytacik z grupy rowerowej:
    wytoczył się z ogródka piwnego rowerzysta pchający
    bicykla;
    nadział się od razu na patrol;
    zapewnia , że "będzie tylko prowadził";
    - policja na to :
    nie wolno;
    - a nieść bagaż po pijanemu wolno?
    - no, wolno;

    "więc założyłem rower na plecy i oddaliłem się z godnością".

    pzdr
    gl

    PS
    generalnie na tym świecie wszystko jest możliwe.

  • 56. Data: 2003-09-18 10:54:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Sep 2003, poreba wrote:

> [...]
    >+ Czyli te pojawiające się na psp historie o odebraniu PJ pijanym
    >+ w sztok prowadzącym rower między bajki włożyć?

    Zdaje się że ustawodawca ustanawiając KD dostał kręćka
    w dziale "nomenklatura" - tak ogólnie.
    Pokręcone są m.in. pojęcia:
    - kierunku (który używany bywa w znaczeniu "kierunek ruchu
    obrotowego" :] *bez* dopilnowania że chodzi o inne pojęcie
    matematyczno-fizyczne)
    - skrzyżowania, "o ruchu okrężnym" w szczególności, takoż
    w szczególności wobec "pasa ruchu" i "pierwszeństwa"
    co prowadzi do sprzecznych interpretacja np. przy
    "drodze z pierwszeństwem skręcającej na skrzyżowaniu" :]
    - zmiany pasa i kierunku, co prowadzi do niejasności
    "jak migać" jeśli zmiana pasa następuje w stronę
    przeciwną do zmiany kierunku :] (czy jest jakaś zasada
    pozwalająca wywieść, że w liście równorzędnej
    wiązanej z użyciem "lub" pierwsza poz. na liście
    jest uprzywilejowana - czyli lista nie jest
    jednak równorzędna ??), takoż "migania na zakręcie"
    (przykro mi, niemal 1000 promili kierujących łamie
    ten przepis - ale co z tego.. ;>

    I mniej ważne czy po stuleciu wydawania wyroków przez
    kolejne składy SN w końcu dojdziemy do jasności "co
    ustawodawca napisał" - niejasności są powodem zagrożenia.

    BTW: a do owych "historii z prowadzeniem" to zapodał
    ktoś jakiś porządny link albo przynajmniej info z sygnaturą,
    czy "znajomy mu powiedział" ? (...który to znajomy
    przeoczył że "prowadzenie" polegało na prowadzeniu
    z pozycji "siedzącej na siodełku" ;))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 57. Data: 2003-09-18 11:44:49
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@w...pl>

> [...]
    > czy "znajomy mu powiedział" ? (...który to znajomy
    > przeoczył że "prowadzenie" polegało na prowadzeniu

    załóż google;
    mnie wyskoczyło coś m.in. takiego:
    ---
    "Autor:Kristoferson (k...@w...pl)
    Temat:Dzielna Drogówka
    Grupy dyskusyjne:pl.rec.rowery
    Data:2003-06-18 01:46:03 PST
    Dziś rano włączyłem TV i z braku "kawy czy herbaty" przełączyłem się na
    jakiś Polsat. Właśnie lecial program "Drogówka" o naszych dzielnych Stróżach
    Prawa I Porządku Drogowego. Na koniec programu (i dobry początek dnia) nasi
    Dzielni Chłopcy zauważyli dziwnie zachowującego się rowerzystę. Facet
    poruszał się na wiekowej damce w kolorze "lilaróż". Zatrzymali go - i, no
    tak, wypił te, no "lampkie wina". Po dmuchaniu okazało się 0.8 mg/litr czyli
    1.8 promila. Jak dotąd - nasze serca i umysły po stronie naszych Dzielnych
    Chłopców. Tyle że od tego momentu zaczęła się praca
    wychowawczo-umoralniająca przed obiektywem. Że "może pan sobie nie zdaje
    sprawy, ale rower to pojazd mechaniczny", " trzeba było prowadzić, niektórzy
    wyprowadzają pieski, to inni mogą rower", " powietrze spuścić z opon, coby
    nie kusiło".
    ---------
    pewnie bywa różnie, dalej nie mam czasu grzebać,
    niech się inni teraz wykażą, chętnie poczytam;

    pzdr
    gl

  • 58. Data: 2003-09-18 12:21:30
    Temat: Re: [b. długie] prowadzenie roweru przez pijanego, b.: Jak zostalem kryminalista - pare pytan.[
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@w...pl>

    > dalej nie mam czasu grzebać,
    > niech się inni teraz wykażą, chętnie poczytam;

    obiecanki, cacanki...;
    pamiętam, że coś takiego było:

    całość (połamana) powinna wyskoczyć tu:
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&o
    e=UTF-8&threadm=001001c184a9%245f6cf480%2424a193c0%4
    0low1.bmbsp.com.
    pl&rnum=2&prev=/groups%3Fq%3Dprowadzi%25C4%2587%2Bpo
    licja%2Bgroup:pl.rec.rowery%26hl%3Dpl%26lr%3D%26ie%3
    DUTF-8%26oe%3DUT
    F-8%26scoring%3Dr%26selm%3D001001c184a9%25245f6cf480
    %252424a193c0%2540low1.bmbsp.com.pl%26rnum%3D2

    pierwszy post:
    ---
    Autor:robcik (r...@p...onet.pl)
    Temat:POLICJA I MOJE KLOPOTY

    View this article only
    Grupy dyskusyjne:pl.rec.rowery
    Data:2001-12-13 16:16:50 PST

    Jak juz wczesniej pisalem mialem w Szklarksiej Porębie kontakt z dwom
    nadzwyaczj inteteligentmymi funkcjonarjuszami (no moze z jednym bo drugi
    mowil ze by nas poscil tylko kolega jest taki pierdolni...). Ja mielam 0.86
    promila kolega 1.75 promila. Dorwali nas prowadzacych ( nie jechalismy )
    rowery i zabrali na komisariat. To bylo w lipcu. Oskarozno nas o prowadznie
    ( kierownie) rowerami pod wplywem alkoholu. Dwa tygodznie temu w sadzie
    odbyla sie rozprawa. Pomiajajc fakt ze caly proces byl farsa to dostalismy
    po 700 zl grzywny i pozbawienie prawa jazdy kategorii A na rok. Kolege
    sadzil mlody dupek ktory za grosz niewykazywal oznak posiadania mozgu wiec
    to bylo do przewidzenia ze bedzie skazny. W moim przypadku (bo bylismy
    sadzeni w innych terminach i przez innych sedziow) malo brakowalo a by
    skonczylo sie uniwinniem. Moj sedzie byl obiektywny i zauwazyl ze zeznania
    policajntow sie niepokrywakja i cos mieszaja. Niestety poniewaz znal wyrok w
    sprawie kolegi (zapadl dzien wczesniej ) mnie rowniez musial uzanc za
    winnego ( bo wtedy prokurator zlozyl by apelacje, kolega rowniez).W
    uazasadnieniu powiedzial ze policjanci zrobili na nas oblawe i z
    premedytacja nas zatrzymali , jednak nie ma podstaw zeby im niewierzyc (mimo
    ze obydwaj przedstawili rozne wersje). Najlepsze bylo na koniec. Sedzia
    powiedzial " zaplaci pan 700 zl grzywny a poniewaz jest pan na utzymaniu
    rodzicow (studnentem jestem) to zwlaniam pana od placenia za koszty sadowe
    (50 zl) . Fajne no nie ? 700 zl moge zaplacic ale juz 750 to nie dam rady.
    Najgorsze jest to ze przez takich debili bede przez 5 lat w rejestrze
    skazanych i moge zapomniec o pracy na stawnowsiku kierowniczym. Wiec
    uwazajcie i jak zobaczycie policja zawsze spierdala.... Od tamtej pory tak
    robie bez wzgledu czy jestem po czy przed piciem, z czy bez roweru.:)
    ----

    ... a dalej komentarze, analizy, etc. , etc.;

    na koniec:
    ---
    Autor:yabu (l...@w...pl)
    Temat:Re: POLICJA I MOJE KLOPOTY

    View this article only
    Grupy dyskusyjne:pl.rec.rowery
    Data:2001-12-14 06:15:04 PST

    witam
    oto pare spostrzezn:

    art.. 178a Kodeksu karnego:
    § 1. Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka
    odurzającego, prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu lądowym, wodnym lub
    powietrznym,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.
    § 2. Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka
    odurzającego, prowadzi na drodze publicznej lub w strefie zamieszkania inny
    pojazd niż określony w § 1,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    roku.
    § 3. W razie skazania za przestępstwo określone w § 1 lub 2 sąd może orzec
    podanie wyroku do publicznej wiadomości.

    Prawo o ruchu drogowym art.2 pkt 18
    pieszy - osobę znajdującą się poza pojazdem na drodze i nie wykonującą na
    niej robót lub czynności przewidzianych odrębnymi przepisami; za pieszego
    uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower,
    motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w
    wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod
    opieką osoby dorosłej,

    glosa Stefanska R.A. do postanowienia SN z dnia 20 maja 1996 r., II KKN
    15/96.
    Prowadzącym pojazd mechaniczny jest ten, kto bezpośrednio włada mocą silnika
    oraz nadaje pojazdowi ruch i kierunek, przy czym nie zawsze musi to być
    czynność jednoosobowa. Prowadzeniem pojazdu jest wprawianie go w ruch i
    nadawanie mu kierunku jazdy. Prowadzić pojazd to nie tylko obsługiwać układ
    kierowniczy, lecz także wszystkie podstawowe mechanizmy mające bezpośredni
    wpływ na jazdę; jeśli kilka osób obsługuje te urządzenia, to
    współuczestniczą w prowadzeniu pojazdu.podlega karze grzywny.

    czyli prowadzac rower w stanie nietrzezwosci nie popelniamy przestepstwa z
    art178a - jestesmy pieszymi, natomiast
    jadac na rowerze jestesmy juz prowadzacymi pojazd ( art.2 pkt47 Pr. o r.d.
    rower - pojazd jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni osoby
    jadącej tym pojazdem)
    natomiast prowadzenie roweru w stanie... mozna uznac jako wykroczenie
    Rozdzial XI Kodeksu wykroczen
    np.
    art 86. § 1. Kto, nie zachowując należytej ostrożności, powoduje zagrożenie
    bezpieczeństwa w ruchu drogowym,
    art 96. § 1. Właściciel, posiadacz, użytkownik lub prowadzący pojazd, który:
    1) dopuszcza do prowadzenia pojazdu na drodze publicznej lub w strefie
    zamieszkania osobę nie mającą sprawności fizycznej lub psychicznej w stopniu
    umożliwiającym należyte prowadzenie pojazdu;
    art. 100. Kto:
    1) (.....)
    2) włóczy po drodze publicznej lub porzuca na niej przedmioty albo używa
    pojazdów niszczących nawierzchnię drogi;

    podsumowujac dla rozstrzygniecia slusznosci orzeczenia sadu potrzebne jest
    podanie prze osoadzonego
    podstayw prawnej skazania, dopiero potem bedzie mozna cos wiecej powiedziec
    pzdr
    yabu

    -- --

    Autor:CaSTroL (j...@p...onet.pl)

    View this article only
    Grupy dyskusyjne:pl.rec.rowery
    Data:2001-12-14 07:37:25 PST

    Użytkownik "yabu" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    l...
    ;

    > podsumowujac dla rozstrzygniecia slusznosci orzeczenia sadu potrzebne jest
    > podanie prze osoadzonego
    > podstayw prawnej skazania, dopiero potem bedzie mozna cos wiecej
    powiedziec

    oni duzo wczesniej pisali tu na grupie ze policjanci zmusili ich do
    podpisania papieru ze jechali na rowerach po pijaku,
    wiec sprawa jest juz przegrana, mogli nie podpisywac

    --------

    wnioski nie są budujące.

    pzdr
    gl

  • 59. Data: 2003-09-18 20:54:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Sep 2003, Grzegorz Lipnicki wrote:
    [...]
> [...]
    >+ skonczylo sie uniwinniem. Moj sedzie byl obiektywny i zauwazyl ze zeznania
    >+ policajntow sie niepokrywakja i cos mieszaja.

    Krótko mówiąc: mowa o ew. złożeniu fałszywych zeznań przez policjantów ?

    [...]
> [...]
    >+ nadawanie mu kierunku jazdy. Prowadzić pojazd to nie tylko obsługiwać układ

    Acha. Tą argumentację dobrze znać :)
    Tylko *z tego* wynika że niesienie roweru na plecach też
    jest "prowadzeniem" ;]

    [...]
    >+ oni duzo wczesniej pisali tu na grupie ze policjanci zmusili ich do
    >+ podpisania papieru ze jechali na rowerach po pijaku,

    ...co kładzie sprawę jako "dowód sądowy" (czyli wyrok, bazujący
    na tym że "prowadzenie" piechotą pozwala zabrać PJ...).

    OK, Thx. !

    pozdrowienia, Gotfryd