  • 41. Data: 2003-09-15 14:44:17
    Temat: Re: Jak zostalem kryminalista - pare pytan.
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Artur Górniak" <j...@d...ists.pwr.wroc.pl> napisał w
    wiadomości news:gasg31-3qi.ln1@diament.ists.pwr.wroc.pl...

    > raczej nabierze poczucie braku sprawiedliwości i powybija szyby
    > w komisariacie żeby "odrobić" sobie straty materialne.

    To być może skończy w więzieniu.

    > ale wątpie w wiedzę socjologiczno psychologiczną..

    Jaśniej proszę.Jesteś za niekaraniem za wykroczenia?

    > szczególnie, że śmierdzi mi to po prostu poparciem wyłudzania pieniędzy
    > z użyciem nadinterpretacji kodeksu.

    Jaśniej, jaśniej.Kto chciał wyłudzić pieniądze? Państwo karając za
    wykroczenie czy policjanci nakładając mandat.
    Przecież Xem nic nie pisał o żadnych pieniądzach więc Twoje słowa to
    nadinterptretacja.
    Dałeś kiedyś w łąpę?

    Pozdr
    Leszek

  • 42. Data: 2003-09-15 14:48:42
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Xem" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > I tez lamie przepisy i tez powieniem byc ukarany za jezdzenie po chodniku
    > przejezdzanie po pasach. To w kwestii czarno-bialego prawa. Parawo
    > pozostawia szerokie mozliwosci interpretacji

    Jaką tu widzisz interpretację? Przejeżdżanie po przejściu dla pieszych jest
    zabronione i basta.Jak chciałbyś ten przepis zinterpretować inaczej????
    Możesz zejść z roweru i przeprowadzić.

    Pozdr
    Leszek

  • 43. Data: 2003-09-15 14:50:55
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "MARR" <u...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Trzeba było jechać i się nie zatrzymywać;-)
    > Złota zasada przy spotkaniu rowerzysty z patrolem pieszym.

    Do czasu ściągnięcia w biegu z siodełka;)

    Pozdr
    Leszek

  • 44. Data: 2003-09-15 14:59:18
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Leszek" napisał:

    | Możesz zejść z roweru i przeprowadzić.

    Aha, i to będzie "mniejszym złamaniem prawa" ?? :))
    Postudiuj orzecznictwo - prowadzenie roweru traktowane jest dokładnie tak
    jak jazda na nim :)

  • 45. Data: 2003-09-15 15:38:28
    Od: Artur Górniak <j...@d...ists.pwr.wroc.pl>

    Leszek <l...@p...fm> wrote:
    > Ja?niej prosz?.Jeste? za niekaraniem za wykroczenia?
    alez nie..
    ale skoro czesc przynajmniej przestepcow czuje sie niesprawiedliwie
    osadzona to karanie 200zl za jazde po deptaku z wyroznieniem (gdy inni
    sobie po nim jezdza bez przeszkod) jakos nie wierze zeby mialo
    doprowadzic do poszanowania przepisow.

    a tak przy okazji..

    z checia zasiegne informacji o paragrafach obowiazujacych ochrone.

    jest sobie darmowa impreza..
    na skalkach poza murami zamku, na ktorym sie ona toczy postawiono dwoch
    straznikow, ktorzy maja pilnowac zeby czasem ktos nie spadl.

    ze wzgledu na to, ze impreza mnie nie intersuje ide sobie wokol
    zameczku.. wchodze na skalki i podchodze tak zeby zrobic zdjecie
    calosci. zadnych napisow po drodze nie ma.
    w momencie gdy juz aparat dzwigam odzywa sie straznik z tekstem, ze nie
    wolno (impreza darmowa, a jego slowa "nie wolno bo pilnuje zeby nikt nie
    spadl") po moim zignorowaniu i checi skonczenia zdjecia ten zazyna
    przechodzic do rekoczynow.. odebral mi aparat.. nie probowalem
    protestowac chociaz caly czas dopytywalem sie o to jakim prawem stara
    sie mnie chronic przed spadnieciem na plac zamkowy poprzez zrzucenie ze
    skalek za mna ;-)

    po chwili mialem juz szamotanine, do ktorej dolaczyl drugi straznik na
    szczescie rozsadniejszy..

    i moje pytanie.. czy straznik mial prawo zaatakowac mnie gdy nie
    wykazywalem jakichkolwiek cech agresywnych. widac bylo, ze jestem na
    spacerze z psem i chce zrobic zdjecie.

    jakie przepisy obowiazuja takiego kogos gdy chodzi o imprezy darmowe?
    a teren normalnie dostepny dla wszystkich?

    z tego co wiem tereny przylegajace do murow sa wlasnoscia gminy ale
    chyba nie podlegaja bezposrednio wladzom spolki zarzadzajacej zamkiem.
    a jedynie obowiazuje przepis o terenie ochronnym 50m od zabytku klasy 0.

    z drugiej strony widzialem wspinajacych sie skalkowiczow.. czyli tak
    naprawde reakcja straznika byla bardziej komiczna niz sensowna..

    tez mam juz sie przygotowywac na zaplacenie 200zl mandatu za to,
    ze jakis straznik uznal za potrzebne chronic mnie przed upadkiem ze
    skalki? ;-)

    Artur Górniak

  • 46. Data: 2003-09-15 16:03:24
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Do sądu policjanci pewnie nie przyjdą.

    Ciekawa teoria. Według mnie - jeśłi dojdzie do rozprawy - będą
    podstawowymi świadkami.

    > Na mój nos sąd co najwyżej, dla świętego spokoju pouczy Cię,
    > że po chodniku nie nalezy jeździć na rowerze :)) każe Ci pokryć
    koszty
    > sądowe - zapłacisz jakieś 9 złotych z groszami i cała ta głupia
    zabawa się
    > skończy.

    NA mój nos na etapie postępowania sądowego nie ma już takiej
    możliwości. Mogli to zrobić policjanci na miejscu

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 47. Data: 2003-09-15 16:04:50
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Rzeczywiście koszty sądowe są tak niskie ?
    >
    > pozdr.,
    > stavi

    Były - w czasach istnienia kolegiów ds wykroczeń. Teraz raczej oscylują
    w okolicach co najmniej 50-100 zł

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 48. Data: 2003-09-15 16:59:54
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Łysio"

    > Aha, i to będzie "mniejszym złamaniem prawa" ?? :))
    > Postudiuj orzecznictwo - prowadzenie roweru traktowane jest dokładnie tak
    > jak jazda na nim :)

    sorry, Wodzu, do tego nie trza studiować orzecznictwa:

    Art. 2.
    ; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower,
    motorower, motocykl, wózek dziecięcy,
    podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w
    wieku do 10 lat kierującą rowerem
    pod opieką osoby dorosłej;

    o jaką ustawę chodzi, to chyba nie muszę dodawać.

    pzdr
    g.

  • 49. Data: 2003-09-15 17:20:29
    Temat: Re: Re: Jak zostalem kryminalista - pare pytan.
    Od: MARR <m...@a...waw.pl>

    W dniu Mon, 15 Sep 2003 16:50:55 +0200, niejaki "Leszek"
    <l...@p...fm> popełnił był na grupie następujące słowa:

    >Do czasu ściągnięcia w biegu z siodełka;)
    Nigdy nie dają rady...

    MARR

  • 50. Data: 2003-09-15 17:21:36
    Od: MARR <m...@a...waw.pl>

    W dniu Mon, 15 Sep 2003 15:53:18 +0200, niejaki "Xem" <s...@o...pl>
    popełnił był na grupie następujące słowa:

    >Jakby mnie zlapali, to napewno
    >odbyloby sie wielkie przedtsawienie, z zakuwaniem, i wrzucaniem do
    >radiowozu. I juz bym nic nie mal na swoje usprawiedliwienie.
    A czemu mają złapać?
    Nie dadzą rady biegiem, a zanim wezwą posiłki bedziesz już w domu z
    piwkiem.

    MARR