  • 31. Data: 2020-09-29 10:44:20
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-09-28 o 22:12, m4rkiz pisze:
    > Więc dlaczego codziennie o 7 mamy już transmisję mszy w programie
    > pierwszym telewizji państwowej?

    Bo tak działa tfuuu demokracja.
    większość ludzi chce prawicy u władzy i mysz o poranku.

    Kilkanaście lat wcześniej chcieli czegoś innego.

    Za kilkanaście lat może znowu zechcą lewicy u władzy.

    Młody zawsze zdziwiony ;-)

  • 32. Data: 2020-09-29 10:47:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> pisze:

    >40% obecnie "ma msze chodzących" to już mniej niż "zjednoczone w
    >ateizmie" pozostałe 60%? :-)

    Ale to teraz, czy rok temu ?
    Bo teraz wirus troche koscioly przetrzebil.

    Mlodzi odchodza, starzy sie starzeja ... i coraz trudniej do kosciola
    pojsc ..

    >Katolików w czynach (np. chodzeniu na msze) a nie słowach całkiem
    >możliwe że jest w RP3 *już* mniej niż 50%. Tyle że jeszcze długo
    >starczy na "pakiet kontrolny" bo reszta zjednoczona nie jest.

    Ale chodzenie na msze nie oznacza, ze sie wierny ze wszystkim co
    slyszy z ambony zgadza.
    I przy urnie moze wybrac po swojemu.

    Ba, gdzies w latach 90-ty powstalo u nas powiedzenie "niewierzacy
    praktykujacy" ...

    J.

  • 33. Data: 2020-09-29 10:52:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...
    Dnia Mon, 28 Sep 2020 22:16:54 +0200, m4rkiz napisał(a):
> [...]

    Co do "wiekszosc spoleczenstwa", to mieslismy wybory ostatnio :-)

    >Od paru lat np. ilość małżeństw kościelnych maleje jakieś 5% rocznie.

    A jak demografia ? Bo moze ilosc mlodych maleje tez 5%.

    No chyba, ze ilosc malzenstw cywilnych rosnie o 5%.

    A tak swoja droga, to IMO ci ksieza powariowali.
    Juz nie tylko nauki przedmalzenskie, ale jakas poradnia malzenska jest
    wymagana.

    Choc z drugiej strony ... jak sie nie chce miec rozwodnikow, to trzeba
    dobrze sprawdzic mlodych, a moze i nauczyc ...

    J.

  • 34. Data: 2020-09-29 11:01:28
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No to już wiesz, że dochodzi kilka milionów uczestniczących w mszy św. w TVP (i w
    Polsacie, i w Trwam).

    -----

  • 35. Data: 2020-09-29 11:04:28
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    > slyszy z ambony zgadza.
    > I przy urnie moze wybrac po swojemu.
    >
    > Ba, gdzies w latach 90-ty powstalo u nas powiedzenie "niewierzacy

    Wersja RP3 to "praktykujący niewierzący (polityk)"? :-)

    W cynicznej wersji prawno-politycznej: Ja "zobaczę" upadek politycznej
    potęgi KRK w RP3 jak "lewicy" *wreszcie* uda się "liberalizacja"
    "kompromisu" aborcyjnego o której pierdoli na okrągło już od parunastu lat.
    Tyle że jak na razie zagrywki po tej linii powodują większą mobilizację
    "(starszych) słuchaczek RM".

    Ja jako polityczny cynik próby zaostrzania zakazu aborcji traktuje
    zasadniczo jako niszczenie złudzeń że "liberalizacja prawa" w tym
    zakresie to jedyny realnie możliwy kierunek. Taka "prewencja" na
    dłuższą+ prawno-polityczną perspektywę.

    --
    A. Filip

  • 36. Data: 2020-09-29 11:05:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przeprowadź się na Grenlandię.

    -----

  • 37. Data: 2020-09-29 11:08:52
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A wersja włoska i hiszpańska?

    -----

  • 38. Data: 2020-09-29 11:14:57
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:
    > No to już wiesz, że dochodzi kilka milionów uczestniczących w mszy św. w TVP (i w
    Polsacie, i w Trwam).

    95% Polaków i Polek jest ochrzczonych po katolicku (jako noworodki).
    Kto więc głosuje na "aborcyjne SLD"? Katolicy głosują! ;-)

    Ja osobiście te 40% (fizycznie) na mszę chodzących traktuje jako
    oszacowanie z dołu w miarę realnej politycznej siły KRK.
    Oszacowanie zaniżone w sprawach ważnych dla *wiary* (a nie hierarchii)
    o parę a góra paręnaście procent.

    --
    A. Filip

  • 39. Data: 2020-09-29 11:20:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 29 Sep 2020 10:38:32 +0200, _Master_ napisał(a):

    > Odchodzenie od Kościoła nie przesądza o zmianie wiary, poglądów, przekonań.

    A to ciekawe. Kogoś kto przestał być katolikiem i zaczął wyznawać swoją
    prywatną religię nazywasz człowiekiem który nie zmienił
    wiary/wyznania/religii/przekonań/poglądów? Masz chłopie mętlik w głowie,
    zważ co piszesz bo mało w tym sensu i nie ma się czym chwalić.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 40. Data: 2020-09-29 12:41:09