  • 1. Data: 2002-02-26 10:46:27
    Temat: Pytanie o samochód dostawczy
    Od: "nuny" <n...@i...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów i proszę o pomoc.
    Pracuję w sklepie w centrum miasta X gdzie prywatnym samochodem dowożę
    towar.
    Są to nieduże paczki, ale za to bardzo wartościowe. Od niedawna został
    wprowadzony zakaz wjazdu do centrum, który nie dotyczy zaopatrzenia.
    Włożyłem więc kartkę ZAOPATRZENIE i wożę towar dalej.
    Ostatnio zatrzymał mnie policjant i niegrzecznie zwrócił uwagę, że jeżeli
    samochód zarejestrowany jest jako osobowy to karteczkę zaopatrzenie mogę
    sobie wsadzić....
    A wjeżdżać do centrum nie mogę.
    W związku z tym mam pytanie: Czy są przepisy mówiące, że samochód wożący
    zaopatrzenie musi być zarejestrowany jako ciężarowy.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam,
    Nuny

  • 2. Data: 2002-02-26 11:33:36
    Temat: Re: Pytanie o samochód dostawczy
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "nuny" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W związku z tym mam pytanie: Czy są przepisy mówiące, że samochód wożący
    > zaopatrzenie musi być zarejestrowany jako ciężarowy.

    Prawnie to karteczke "zaopatrzenie" to wszyscy moga sobie wsadzic.To ze masz
    cenny pakunek nie oznacza ze jestes pojazdem zaopatrujacym miasto.

    Leszek

  • 3. Data: 2002-02-26 12:18:09
    Od: "nuny" <n...@i...pl>

    > Prawnie to karteczke "zaopatrzenie" to wszyscy moga sobie wsadzic.To ze
    masz
    > cenny pakunek nie oznacza ze jestes pojazdem zaopatrujacym miasto.
    > Leszek

    Nie zaopatruję miasta tylko sklep w którym pracuję. I co mam może nosić
    30-40tys. pod pachą? Żeby dostać w głowę? A pytałem o przepisy jakie
    wymagania ma spełniać samochód żeby wjechać tam, gdzie zakaz nie dotyczy
    zaopatrzenia. Do wożenia jednej czy dwóch paczek nie potrzebuję przecież
    TIRa!
    Nuny

  • 4. Data: 2002-02-26 12:42:35
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

> [...]
    > wymagania ma spełniać samochód żeby wjechać tam, gdzie zakaz nie dotyczy
    > zaopatrzenia. Do wożenia jednej czy dwóch paczek nie potrzebuję przecież

    Istnieja firmy ochroniarskie.Nie ma zadnych przepisow dotyczacych jak ma
    wygladac pojazd zaopatrzeniowy.To wladze miasta ustanowily zakaz wjazdu do
    centrum i to do nich skieruj to pytanie.Na pewno nie wystarczy kartka z
    napisem.Najlepiej nastepnym razem badz rowniez niegrzeczny wobec policjanta
    to dowiesz sie szczegolow(u niego lub w sadzie grodzkim).Sedziego napewno
    nie przekonasz o tym ze jechales z zaopatrzeniem mowiac cos o wartosci jak i
    mnie nie przekonales.

    Leszek

  • 5. Data: 2002-02-26 13:41:55
    Od: "nuny" <n...@i...pl>

> [...]
    Sedziego napewno
    > nie przekonasz o tym ze jechales z zaopatrzeniem mowiac cos o wartosci jak

    Ciebie nie muszę przekonywać. Chodziło tylko o to czy musi to być samochód
    ciężarowy czy nie. A czy towar ma wartość parę tysięcy czy 10zł to
    policjanta może g... obchodzić.
    Jeśli znasz odpowiedź na pytanie to odpowiedz a głupi komentarz sobie
    daruj.
    Widzę że na tej grupie nie bardzo można liczyć na pomoc.

    ps.
    Zadzwoniłem do wydz. ruchu drogowego i okazuje się, że mam prawo wjeżdżać
    również samochodem osobowym jeżeli jest to zaopatrzenie sklepu a kartka
    ZAOPATRZENIE musi być OBOWIĄZKOWO za przednią szybą w widocznym miejscu.
    Natomiast na policjanta, który brzydko się wyraził i ztrzymał mnie machając
    ręką mogę złożyć skargę (ale sobie daruję).

  • 6. Data: 2002-02-26 13:50:57
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

> [...]
    machając
    > ręką mogę złożyć skargę (ale sobie daruję).

    Jak dostaniesz wniosek do sadu grodzkiego to powolasz sie na rozmowe
    telefoniczna ? Jaka podstawe prawna podal policjant tam siedzacy?A moze jest
    on mniej obeznany z przepisami od tego na drodze?
    Absolutnie nie zamierzalem cie do niczego przekonywac a jedynie przekazalem
    ci to co na podstawie wlasnego doswiadczenia w tych sprawach wiem.A co ty
    zrobisz to twoja sprawa.

  • 7. Data: 2002-02-26 14:02:17
    Od: "nuny" <n...@i...pl>

> [...]
    przekazalem
    > ci to co na podstawie wlasnego doswiadczenia w tych sprawach wiem.A co ty

    Myślę, że nic mi nie grozi. Ale właśnie lubię mieć pewność dlatego pytałem
    na grupie.
    Pozdrawiam,
    Nuny

  • 8. Data: 2002-02-26 14:09:11
    Od: "poreba" <d...@p...com>

    Użytkownik Leszek <l...@m...icpnet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a5g3u3$onv$...@o...icpnet.pl...

> [...]
    > >

    > Jak dostaniesz wniosek do sadu grodzkiego to powolasz sie na rozmowe
    > telefoniczna ? Jaka podstawe prawna podal policjant tam siedzacy? [...]
    Może jak 2 osoby to wytłumaczą to zrozumiesz.
    Pytanie brzmiało: Czy jest a jeżeli tak, to jaka jest podstawa prawna
    "wjazdu" na znak "nie dotyczy zaopatrzenia"?
    Znasz- odpowiedz, nie wiesz? przyznaj to.
    A komentrze o sensowności i zasdności używania pojazdu
    oraz metod alternatywnych przekaż autorowi pytania na priv.

    pozdro

    ///
    /poreba
    ///robert
    //////

    moze jest

  • 9. Data: 2002-02-26 14:11:33
    Od: "Karol" <a...@b...com>

> [...]
    przekazalem
    > ci to co na podstawie wlasnego doswiadczenia w tych sprawach wiem.

    To jakos malo konkretow napisales.

    Karol

  • 10. Data: 2002-02-26 17:12:23
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "poreba"

    > Użytkownik Leszek [...]
    > Może jak 2 osoby to wytłumaczą to zrozumiesz.
    > Pytanie brzmiało: Czy jest a jeżeli tak, to jaka jest podstawa prawna
    > "wjazdu" na znak "nie dotyczy zaopatrzenia"?

    A jaka podstawe podal policjant "zatrzymujacy"?

    na znaku nie ma nigdzie "zaopatrzenia miasta", jest "zaopatrzenia".
    Nie ma "z wyjatkiem samochodow ciezarowych w celu zaopatrzenia..."
    Czlowiek wjezdza bo wiezie zaopatrzenie. To jemu przy zatrzymaniu trzeba
    podac podstawe prawna.

    Boguslaw