  • 11. Data: 2003-10-18 16:25:14
    Temat: Re: Pytanie o prawo jazdy.
    Od: kam <X...@X...plX>

    nomysz wrote:
    > Pierwszy pomiar na alkomacie 0.59, drugi i trzeci po 0.4. Ale wiem, ze to
    > sie mnozy przez dwa....

    A to dlaczego?

    KG

  • 12. Data: 2003-10-18 16:27:22
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik kam napisał:

    > A to dlaczego?

    bo wyniki ze "stacjonarnego" alkomatu policyjnego sa podawane w mg a nie
    w promilach

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 13. Data: 2003-10-18 16:31:00
    Od: kam <X...@X...plX>

    scream wrote:
    > bo wyniki ze "stacjonarnego" alkomatu policyjnego sa podawane w mg a nie
    > w promilach

    OK. Ale w czym były te?

    KG

  • 14. Data: 2003-10-18 16:40:40
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "kam" <X...@X...plX> napisał w wiadomości

    > Jakie wezwania? Raczej wyrok.

    Ach! Przepraszam!.. O czym innym myslalem i takie bzdury pisze
    ze az sie czytac nie chce. :-(((
    Oczywiscie ze masz racje.

  • 15. Data: 2003-10-18 17:11:43
    Od: "nomysz" <m...@j...pl>

    > Dopiero od uprawomocnienia się wyroku zawierającego zakaz
    > prowadzenia pojazdów jazda samochodem będzie Ci groziła kolejną
    > karą z kodeksu karnego (art. 244 kk)

    Czyli do momentu az zobacze w skrzynce na listy papierek z sadu moge bez
    problemu prowadzic samochod, tak ?

  • 16. Data: 2003-10-18 18:13:11
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik kam napisał:
    > OK. Ale w czym były te?

    trzebaby było spytać autora wątku ;)

  • 17. Data: 2003-10-18 19:02:09
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "NoMAD" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "kam" <X...@X...plX> napisał w wiadomości

    > Ach! Przepraszam!.. O czym innym myslalem i takie bzdury pisze
    > ze az sie czytac nie chce. :-(((
    > Oczywiscie ze masz racje.

    A jednak nie. Cofam to wyzej!!! Teraz to strzelilem byka!

    Nie masz racji. Tak jest w post cywilnym gdzie wyrok zapada na posiedzeniu
    niejawnym.
    W karnym oskarzony ma prawo wziac udzial w posiedzeniu (nie jest niejawne!).
    A o tym nalezy go zawiadomic.
    Moj blad polegal na tym ze napisalem wezwac. Nie wezwac tylko zawiadomic.

    Nie mozna po prostu przyslac wyroku. Oskarzony ma prawo do obrony. A czy
    wezmie udzial czy nie to juz inna sprawa.

  • 18. Data: 2003-10-18 19:11:54
    Od: kam <X...@X...plX>

    NoMAD wrote:
    > A jednak nie. Cofam to wyzej!!! Teraz to strzelilem byka!
    >
    > Nie masz racji. Tak jest w post cywilnym gdzie wyrok zapada na posiedzeniu
    > niejawnym.

    Zwracam uwagę na §4 i cały rozdział o postępowaniu nakazowym w kpk.
    Oskarżony dostaje wyrok wraz z aktem oskarżenia.

    Art. 500. § 1. W sprawach o przestępstwa podlegające rozpoznaniu w
    postępowaniu uproszczonym, uznając na podstawie zebranego w postępowaniu
    przygotowawczym materiału, że przeprowadzenie rozprawy nie jest
    konieczne, sąd może w wypadkach pozwalających na orzeczenie kary
    ograniczenia wolności lub grzywny wydać wyrok nakazowy.
    § 2. W postępowaniu nakazowym stosuje się odpowiednio przepisy o
    postępowaniu uproszczonym, jeżeli przepisy niniejszego rozdziału nie
    stanowią inaczej.
    § 3. Sąd może wydać wyrok nakazowy, jeżeli na podstawie zebranych
    dowodów okoliczności czynu i wina oskarżonego nie budzą wątpliwości.
    § 4. Sąd wydaje wyrok nakazowy jednoosobowo na posiedzeniu bez udziału
    stron.

> [...]
    > Moj blad polegal na tym ze napisalem wezwac. Nie wezwac tylko zawiadomic.
    >
    > Nie mozna po prostu przyslac wyroku. Oskarzony ma prawo do obrony.

    Ma, może wnieść sprzeciw.

    A poza tym jeszcze nie ustaliliśmy, czy chodzi o wykroczenie czy
    przestępstwo.

    KG

  • 19. Data: 2003-10-18 19:27:45
    Od: kam <X...@X...plX>

    NoMAD wrote:
    > Nie mozna po prostu przyslac wyroku. Oskarzony ma prawo do obrony. A czy
    > wezmie udzial czy nie to juz inna sprawa.

    Ale chyba wiem o co Ci chodzi... Tak naprawdę to z pierwotnego opisu nie
    wiemy którą procedurę zastosowano. Jeśli jest to przestępstwo i wniosek
    z art.335 kpk to rzeczywiście o terminie posiedzenia oskarżony powinien
    być zawiadomiony. Ale możliwe jest też, że takiego wniosku nie ma i
    Policji chodziło wydanie wyroku nakazowego (może taka jest miejscowa
    praktyka). Wtedy dostanie od razu wyrok.
    Jest też druga możliwość - mamy do czynienia z wykroczeniem (jeśli te
    podane wartości 2 x 0,4 i 0,59 są w promilach). Wtedy też dwie
    możliwości - wniosek o ukaranie bez przeprowadzania rozprawy
    (zawiadomienie o posiedzeniu) lub wyrok nakazowy.

    Ale teoretycznie można dostać wyrok do domu nie wiedząc o terminie
    posiedzenia.

    KG

  • 20. Data: 2003-10-18 20:23:03
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

> [...]
    > (zawiadomienie o posiedzeniu) lub wyrok nakazowy.
    >
    > Ale teoretycznie można dostać wyrok do domu nie wiedząc o terminie

    I z tym sie zgadzam w calej rozciaglosci.. :-)