  • 1. Data: 2003-10-18 13:19:15
    Temat: Czy "lojalność" pracownika jest już regulowana prawnie?
    Od: "Archangel" <d...@w...pl>

    Witam,

    Zainteresowała mnie ostatnio jedna kwestia. W kilku ostatnich miejscach
    pracy, juz prawie pierwszego dnia dawano mi do podpisania "lojalkę". W tej,
    którą mam obecnie nic takiego nie dostałem.
    Stąd właśnie moje pytanie: czy coś się zmieniło w prawie, i teraz już
    ustawowo pracownik nie może ujawniać tajemnic firmy itp. czy też bez
    podpisania takiej lojalki, mogę gadać o firmie na lewo i na prawo,
    przechodzić do konkurencji i nic sobie z etyki nie robić?

    Pozdrawiam,

    Arch.

  • 2. Data: 2003-10-18 14:29:06
    Od: "Yeti" <b...@p...onet.pl>

    W Kodeksie Pracy jest rozdział (Dział czwarty Rozdział IIa): Zakaz
    Konkurencji
    Jeżeli nie masz podpisanej lojalki to przechodzić do konkurencji jak
    najbardziej możesz.
    Natomiast z tym rozpowiadaniem o firmie na lewo i prawo to bym uważał.
    Jeżeli nie zdradzasz żadnych tajemnic firmy i nie narażasz pracodawcy na
    szkodę to możesz (ale sprawdź co dokładnie mówi twoja umowa o pracę,
    ewentualne załączniki, regulamin pracy itd. - tam też mogą być pewne
    obwarowanie jeżeli chodzi o udostępnianie informacji)

    pzdr

    Pablo

    P.S. Też miałem lojalkę w poprzednim miejscu pracy - zakaz pracy u
    konkurencji przez 6 miesięcy i dało się obejść.
    Załatwiłem nową pracę, przedstwiłem nowemu pracodawcy sytuację, podpisałem z
    nim umowę o pracę (że zaczynam za 2 tygodnie) po czym niestawiając się u
    poprzedniego pracodawcy w pracy przez kilka dni wyleciałem na bruk
    dyscyplinarnie. Jako że musiałby mi placić odszkodowanie przez 6 miesięcy,
    automatycznie z wypowiedzeniem zostałem z lojalki zwolniony.
    Wiem, że nieetyczne i ryzykowne ale wszystko się udało.