eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Samochody uzywane po 1 Maja 04
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 5

  • 1. Data: 2003-10-18 13:26:39
    Temat: Samochody uzywane po 1 Maja 04
    Od: "Pawel Galinski" <g...@w...pl>


    Witam


    Stoje przed koniecznoscia kupna samochodu , zalozmy ze bedzie mnie kosztowal
    ok. 30ooo PLN.
    Czy po 1 Maja 04 import 2-3 samochodow wyprodukowanych w UE do PL bedzie
    zdecydowanie
    korzystniejszy niz ma to miejsce obecnie. Jakie oplaty przestana obowiazywac
    lub ulegna obnizeniu ?

    Gdzie moge znalezc podstawy prawne regulujace te kwestie ?




    Pawel



  • 2. Data: 2003-10-18 20:38:25
    Temat: Re: Samochody uzywane po 1 Maja 04
    Od: "owrank" <owrank@no_spam.gazeta.pl>

    Użytkownik "Pawel Galinski" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bmrf2v$q49$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >
    > Witam
    > Stoje przed koniecznoscia kupna samochodu , zalozmy ze bedzie mnie
    kosztowal
    > ok. 30ooo PLN.
    > Czy po 1 Maja 04 import 2-3 samochodow wyprodukowanych w UE do PL bedzie
    > zdecydowanie
    > korzystniejszy niz ma to miejsce obecnie. Jakie oplaty przestana
    obowiazywac
    > lub ulegna obnizeniu ?

    jedna z najlepszych bajek związanych z przystąpieniem Polski do UE....

    1. samochody w UE generalnie nie są tańsze niż w Polsce (no oczywiście poza
    powypadkowym złomem z którym polskie złote rączki potrafia zdziałać cuda)
    2. ceny podawane przez handlarzy niemieckich ukierunkowanych na export do
    Polski sa cenami netto (=exportowymi) a co za tym idzie teraz doliczamy do
    tej ceny cło i VAT (cło pewnie jakies śmieszne grosze), normalny Niemiec
    jakby kupował taki samochód musiałby doliczyć MwST a Polak po 1 maja 2004
    bedzie musiał doliczyć VAT (czyli de facto będzie prawie tak jak teraz, może
    mniej formalności)
    3. nie wiem jakie sa plany rządu ale są kraje w UE (np. Dania), które maja
    specjalna akcyzę na samochody co powoduje, że autka tam są droższe o jakieś
    100% niz np. w Niemczech (i generalnie jest to nie do przejścia). Jeżeli
    nasz rząd ustali jakąś akcyzę na samochody to pomimo zniesienia cła
    samochody mogą byc droższe niż dzisiaj (ale wtedy dotyczyłoby to również
    samochodów produkowanych w Polsce)

    także konkludując na pewno nie będzie 'zdecydowanie korzystniejsze' a
    najprawdopodbniej nie będzie żadnych zmian

    pozdrawiam.



  • 3. Data: 2003-10-18 20:58:36
    Temat: Re: Samochody uzywane po 1 Maja 04
    Od: "MDS" <N...@k...pl>

    [...]
    > także konkludując na pewno nie będzie 'zdecydowanie korzystniejsze' a
    > najprawdopodbniej nie będzie żadnych zmian

    bzdury wać piszesz.

    CŁA nie ma od 01.01.2002
    jest tylko akcyza i VAT oraz wymóg spełniania normy EURO2 na samochody
    rejestrowane 1-szy raz w Polsce

    po wejściu do UE ma być równo na towary kupowane w kraju jak i spoza niego
    (to już nie będzie IMPORT)

    zatem

    - EURO2 na pewno nie będzie obowiązywać.... (bo musiałoby na to co jeździ po
    naszych drogach, stare żuki, polonezy, kopcące Stary, Kamazy i inny ZŁOM)
    - akcyza - o ile zostanie będzie raczej obniżona, bo tak samo wysoka musiała
    by być dla kupowanych w kraju
    - VAT... nie wiem - ale skoro ktoś kiedyś zapłacił VAT przy kupnie auta...
    to dlaczego kolejny właściciel ma go płacić po raz drugi? Jak kupuję
    używane auto w Polsce - płacę 2% podatku i nic więcej.... więc?

    starszy, kilkuletni, 10-letni używany samochód z Niemiec NIE JEST ZŁOMEM!!!
    oni tam zwykle dbają o autka, serwisują je.... jeżdżą po równych drogach,
    nie sypią solą w zimie....
    takie starsze samochody są tanie i zwykle w bardzo dobrym stanie (oczywiście
    nie zawsze)....
    w sam raz dla biedniejszych (polaków na przykład).
    Dlaczego nasz rząd NAM tego zabrania? i każe kupować nowe w salonie (mało
    kogo stać na to)...
    a dobry, 5-8 letni samochód kosztuje majątek...

    porównaj ceny VW Golfa II z roku 1990 w Polsce (co najmniej 10.000 PLN), a w
    Niemczech (max. 1000 EUR).
    to tylko przykład.



  • 4. Data: 2003-10-20 12:04:39
    Temat: Re: Samochody uzywane po 1 Maja 04
    Od: mirek krasnowski <m...@p...pl>



    owrank wrote:

    > jedna z najlepszych bajek związanych z przystąpieniem Polski do UE....
    >
    > 1. samochody w UE generalnie nie są tańsze niż w Polsce (no oczywiście poza
    > powypadkowym złomem z którym polskie złote rączki potrafia zdziałać cuda)
    > 2. ceny podawane przez handlarzy niemieckich ukierunkowanych na export do
    > Polski sa cenami netto (=exportowymi) a co za tym idzie teraz doliczamy do
    > tej ceny cło i VAT (cło pewnie jakies śmieszne grosze), normalny Niemiec
    > jakby kupował taki samochód musiałby doliczyć MwST a Polak po 1 maja 2004
    > bedzie musiał doliczyć VAT (czyli de facto będzie prawie tak jak teraz, może
    > mniej formalności)


    Jedna z najlepszyk bajek jakie ostatnio czytałem.


  • 5. Data: 2003-10-21 12:39:08
    Temat: Re: Samochody uzywane po 1 Maja 04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Oct 2003, owrank wrote:
    [...]
    >+ 1. samochody w UE generalnie nie są tańsze niż w Polsce

    Ykhm. Przyjęto. Nowe ?

    [...]
    >+ Polski sa cenami netto (=exportowymi) a co za tym idzie teraz doliczamy do
    >+ tej ceny cło i VAT (cło pewnie jakies śmieszne grosze), normalny Niemiec
    >+ jakby kupował taki samochód musiałby doliczyć MwST a Polak po 1 maja 2004
    >+ bedzie musiał doliczyć VAT

    Zależy jak kupi. Wyrażasz się nieściśle (jak na grupę .prawo) :),
    jak kupi "tam" i przewiezie jako towar konsumpcyjny to zapłaci
    podatek VAT TAM, a nie TU.
    Z wypowiedzi rządu wynika że problem został zauważony, a wykonanie
    "ściągania VATu" w przyszłym roku może odbiec od oczekiwań (przypomnę
    że również na Słowacji wolno będzie kupować).

    pozdrowienia, Gotfryd

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1