  • 1. Data: 2003-10-18 13:36:24
    Temat: Pytanie o prawo jazdy.
    Od: "nomysz" <m...@j...pl>

    Witam.
    Problem jest niekawy, ale pytanie dotyczy samego finalu. Ale krotkie
    wprowadzenie. Byly wakacje, alkohol, rower, policja... Skonczylo sie na tym,
    ze mam sprawe w sadzie (nie wiem czym grodzkim, czy jakim, ale to chyba nie
    istotne). Prawo jazdy mam jescze przy sobie, nie zostalo zatrzymane. Czekam
    aktualnie na wyrok (wyrok bedzie zaoczny, bo poddalem sie tzw. DPK). I
    pytanie jest nastepujace: Czy w tym momencie (przed wyrokiem), moge
    prowadzic samochod ?? Prawo jazy mam w portfelu, ale czy w momencie
    zatrzymania przez policje do jakiejkolwiek kontroli nie bede miec problemow
    ??

    Pozdrawiam
    Sz

    ps. prosze o jasna odpowiedz. Moralizowanie na temat jazy po spozyciu
    darujcie. Nauczylem sie juz co trzeba...

  • 2. Data: 2003-10-18 13:42:14
    Temat: Re: Pytanie o prawo jazdy.
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

> [...]
    Czekam
    > aktualnie na wyrok (wyrok bedzie zaoczny, bo poddalem sie tzw. DPK).

    Czy DPK=wyrok zaoczny....
    hmmm, pierwsze slysze
> [...]
    > prowadzic samochod ?? Prawo jazy mam w portfelu, ale czy w momencie
    > zatrzymania przez policje do jakiejkolwiek kontroli nie bede miec

    Jesli nie ma wyroku to pewnie, ze tak.
    Malo tego, jesli bardzo lubisz prowadzic samochod, to mozesz nawet wniesc
    apelacje (pomimo DPK :), bo nie bedziesz mogl prowadziw wowczas, kiedy wyrok
    bedzie prawomocny :)

    --
    Zaloz prywatne forum:
    http://forum.onet.pl

  • 3. Data: 2003-10-18 13:57:31
    Od: "nomysz" <m...@j...pl>

    > Czy DPK=wyrok zaoczny....
    > hmmm, pierwsze slysze

    Nie wiem dokladnie jak to sie nazywa... slysalem rozne pojecia, ale nie znam
    sie na prawie. Stad moja obecnosc na tej grupie. Sprawa wyglada tak, ze
    zlozylem jakies zeznania uzupelniajace, cos podpisalem, zdjeto mi odciski
    palcow. Poproszono o prawo jazdy do zatrzymania, ale akurat ono znajdowalo
    sie jakies 500 km ode mnie wiec fizycznie niemozliwe bylo oddanie go :) I
    zostalem poinformowany, ze wyrok dostane w kopercie na wskazany przez mnie
    adres. Czy to jest DPK czy zaoczny wyrok... tego ja juz nie wiem.

    > Jesli nie ma wyroku to pewnie, ze tak.

    Czyli to jest caly czas kwestia tego, ze bez udowodnienia winy pozostaje
    niewinny ?

    > Malo tego, jesli bardzo lubisz prowadzic samochod, to mozesz nawet wniesc
    > apelacje (pomimo DPK :), bo nie bedziesz mogl prowadziw wowczas, kiedy
    wyrok
    > bedzie prawomocny :)

    Hmm... Mozna prosic o rozwiniecie tej kwestii ??? Nie wiem czy dobrze
    rozumiem. W momencie jak dostane poczta wyrok (chyba poczta), to mam wniesc
    apelacje ?? Tylko czym tu ja argumentowac ? Czy to w ogole bedzie mialo
    jakis sens ? Pytam o sens praktyczny... Teoretycznie zawsze wszystko jest
    mozliwe.

  • 4. Data: 2003-10-18 14:02:20
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

> [...]
    > zostalem poinformowany, ze wyrok dostane w kopercie na wskazany przez mnie
    > adres. Czy to jest DPK czy zaoczny wyrok... tego ja juz nie wiem.

    Nie no - w takim wypadku - jest - ale wydaje mi sie, ze i tak powinienes
    dostac wezwanie na rozprawe.
    A ile miales promili ?
    > jakis sens ? Pytam o sens praktyczny... Teoretycznie zawsze wszystko jest
    > mozliwe.

    Sensu praktycznego praktycznie nie ma :)

    --
    Zaloz prywatne forum:
    http://forum.onet.pl

  • 5. Data: 2003-10-18 14:16:59
    Od: "nomysz" <m...@j...pl>

    > Nie no - w takim wypadku - jest - ale wydaje mi sie, ze i tak powinienes
    > dostac wezwanie na rozprawe.

    Na razie nic nie dostalem. Ten komendant/policjant co mnie przesluchiwal
    (jakies 2 tyg. po calym zdarzeniu) powiedzial, ze teraz mam tylko czekac na
    wyrok, ktory przyjdzie do mnie poczta. On tak powiedzial.

    > A ile miales promili ?

    Pierwszy pomiar na alkomacie 0.59, drugi i trzeci po 0.4. Ale wiem, ze to
    sie mnozy przez dwa....

    > Sensu praktycznego praktycznie nie ma :)

    Tak myslalem :) Czyli mam spokojnie czekac na wyrok ale samochodem do wyroku
    moge jezdzic bez problemu ???

  • 6. Data: 2003-10-18 15:57:29
    Od: Dredd<...@...pl>

    Skoro to dopiero policjant zaprotokołował TWój wniosek o dobrowolne
    poddanie się karze to nie jest pewne czy sprawa skończy się w ten
    sposób, gdyż na to musi się zgodzić jeszcze prokurator.
    Jeśłi jednak prokurator podzieli pogląd policjantów i wniesie akt
    oskarżenia wraz z wnioskiem o skazanie bez rozprawy (bo zapewne
    chodzi tu o skazanie w trybie art. 335 kpk) to dostaniesz o tym
    zawiadomienie wraz z informacją o terminie posiedzenia sądu.
    Twoja obecność w sądzie nie będzie obowiązkowa.
    Jeśli sąd zaakceptuje wniosek prokuratora o skazanie bez rozprawy to
    zapadnie wyrok który nie będzie zaoczny. Jeśli w aktach nie będzie
    twego prawa jazdy ani postanowienia o jego wcześniejszym
    zatrzymaniu, sąd orzeknie zakaz prowadzenia pojazdów którego
    termin będzie biegł najwcześniej od zwrócenia przez ciebie dokumentu
    prawa jazdy do właściwego urzędu (wystawcy dokumentu)
    Dopiero od uprawomocnienia się wyroku zawierającego zakaz
    prowadzenia pojazdów jazda samochodem będzie Ci groziła kolejną
    karą z kodeksu karnego (art. 244 kk)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2003-10-18 16:03:54
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "nomysz" <m...@j...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zostalem poinformowany, ze wyrok dostane w kopercie na wskazany przez mnie

    ?????? Nie moge uwierzyc..... To juz chyba niedlugo beda przysylac od razu
    wezwania
    do konkretnego wiezienia na okreslona godzine z dopiskiem "aha, jeszcze
    jedno
    zostal pan skazany przez sad..." :-((((

  • 8. Data: 2003-10-18 16:15:59
    Od: kam <X...@X...plX>

    NoMAD wrote:
> [...]
    > wezwania
    > do konkretnego wiezienia na okreslona godzine z dopiskiem "aha, jeszcze

    A o wyroku nakazowym nie słyszałeś?

    KG

  • 9. Data: 2003-10-18 16:17:51
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    > A o wyroku nakazowym nie słyszałeś?

    ROTFL :-)))

    Nie o to chodzilo :-)))))

    Nawet przy nakazowce przysylaja wezwania. A on nie dostal nic.
    Tylko ma grzecznie czekac na wyrok..

  • 10. Data: 2003-10-18 16:23:40
    Od: kam <X...@X...plX>

    NoMAD wrote:
    > ROTFL :-)))
    >
    > Nie o to chodzilo :-)))))
    >
    > Nawet przy nakazowce przysylaja wezwania. A on nie dostal nic.
    > Tylko ma grzecznie czekac na wyrok..

    Jakie wezwania? Raczej wyrok.

    KG