  • 1. Data: 2003-10-18 14:21:16
    Temat: prawo autorskie
    Od: "franz" <f...@W...pl>

    Dzień dobry.
    Poszukuję porady. Wykonałem dla pewnej firmy logo na podstawie wstępnych
    dostarczonych przez nią szkiców (moja wersja jest jednak zmieniona w stosunku
    do projektu).
    Firma odmówiła zapłaty (bo tak) choć to logo wszędzie umieszcza.
    I teraz na zdrowy rozum mogę jak mi się wydaję, żądać usunięcia mojej wersji
    loga ze wszystkich nośników eksploatacji lub zapłacenia za moją pracę.
    Czy mam jednak szansę wygrać sprawę w sądzie? Wysokość kwoty ustaliliśmy
    ustnie. Nie mam niestety żadnej umowy. Jako dowód mam tylko płyty cd z
    poszczególnymi fazami pracy nad projektem, wersją ostateczną projektu i datami
    ich powstania. Czy to wystarczy? A jeżeli klient wyprze się umowy co do kwoty,
    to jest ona arbitralnie ustalana przez sąd, na podstawie cen rynkowych (jeśli
    coś takiego istnieje)?
    Jednocześnie zrobiłem dla nich ulotkę, której używają i tak jak powyżej - nie
    zapłacili. Czy analogicznie - mając w ręku dowód - wydrukowany materiał, mam
    szansę wygrać w sądzie?
    Będę wdzięczny za poradę.
    Pozdrawiam
    franz