  • 11. Data: 2006-06-28 14:13:27
    Temat: Re: Pytanie o koszta sądowe
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "stern" <s...@0...pl> napisał

    > całości zadłużenia ?
    > a kto ci takich głupot nagadał?

    Jakiej zas calosci zadluzenia?

    Neko

  • 12. Data: 2006-06-28 14:19:30
    Od: stern <s...@0...pl>

    Neko napisał(a):
    > Użytkownik "stern" <s...@0...pl> napisał
    >

    >> całości zadłużenia ?
    >> a kto ci takich głupot nagadał?
    >

    > Jakiej zas calosci zadluzenia?

    a bieg przedawnienia co do jakiej części uległ przerwaniu ?

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 13. Data: 2006-06-28 14:25:30
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "stern" <s...@0...pl> napisał

    > a bieg przedawnienia co do jakiej części uległ przerwaniu ?

    Czy mozesz wyrazac sie w bardziej zrozumialym jezyku?
    Polecam poprawna polszczyzne. :)

    Wyloze kawe na lawe:

    Bieg terminu przedawnienia ulega przerwaniu w chwili,
    kiedy wierzyciel kieruje sprawe do sadu, lub
    tez w przypadku uznania dlugu przez dluznika.
    Uznaniem dlugu moze byc zawarta umowa ugody,
    wplacenie jakiejs kwoty i tak dalej.
    Od momentu przerwania termin biegnie
    na nowo.

    Czy to jest jasne?

    Neko

  • 14. Data: 2006-06-28 14:37:25
    Od: stern <s...@0...pl>

    Neko napisał(a):

> [...]
    > kiedy wierzyciel kieruje sprawe do sadu, lub
    > tez w przypadku uznania dlugu przez dluznika.
    > Uznaniem dlugu moze byc zawarta umowa ugody,

    jest jasne, że się mylisz.
    wpłata części zadłużenia nie przerywa biegu przedawnienia co do
    pozostałej części.

    Czy to jest dla Ciebie jasne? ;)
    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 15. Data: 2006-06-28 14:38:53
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl> napisał w wiadomości

    > wplacenie jakiejs kwoty i tak dalej.
    > Od momentu przerwania termin biegnie
    > na nowo.

    Ktoś Cię strasznie oszukał, jeśli wpłacę 1 zł., to znaczy, że uznałem tą
    część roszczenia jako bezsporną i wcale nie oznacza, że uznałem całe
    poszczenie.
    Jeśli wg Twoich wyliczeń wisisz komuś 50 zł., a on przysyła Ci wezwanie
    do zapłaty na 250 zł, jeśli wpłacisz te bezsporne 50 zł, wcale nie oznacza,
    że uznałeś także pozostałe 200 zł.

  • 16. Data: 2006-06-28 20:07:27
    Od: "Alfred Kowalski" <n...@m...com>

    > Nie "nie ma przepisu szczególnego", tylko umowy o świadczenie usług nie
    > są uregulowane innymi przepisami. A świadczenie usług telekomunikacyjnych
    > jest, więc termin przedawnienia wynikać będzie z art.118, a nie 751 kc.

    Kojarzę co najmniej dwie sprawy z NOMem bodaj, gdy sąd uwzględnił zarzut
    przedawnienia z terminem dwuletnim, przyjmując argument, że akurat kwestia
    przedawnienia w prawie telekomunikacyjnym nie jest uregulowana, dlatego
    znajduje tu zastosowanie reguła kodeksowa.