  • 1. Data: 2006-06-27 12:29:59
    Temat: Pytanie o koszta sądowe
    Od: "Michał" <d...@g...pl>

    Dostałem ostatnio list od windykatora, ze jesli nie zapłace jakiejś tam
    kwoty to sprawa trafi do sądu i dodatkowo zapłace ponad 3000 zł kosztów
    sądowych, skąd taka kwota ??? czy rzeczywiście sprawa taka tyle moze
    kosztowac ?? (chodzi o rachunek z tel.komórkowy)

  • 2. Data: 2006-06-27 13:00:07
    Temat: Re: Pytanie o koszta sądowe
    Od: "Alfred Kowalski" <p...@g...pl>

> [...]
    > sądowych, skąd taka kwota ??? czy rzeczywiście sprawa taka tyle moze
    > kosztowac ?? (chodzi o rachunek z tel.komórkowy)

    To zalezy od kwoty, jakiej dotyczy rachunek, bo wysokość opłat i stawek
    adwokackich zalezy od wartości przedmiotu sporu.

    Przede wszystkim sprawdź datę płatności faktur, ktorych dotyczy wezwanie,
    jeśli
    upłynęły dwa lata - wyślij pana na drzewo, bo się przedawniło.

  • 3. Data: 2006-06-27 13:25:29
    Od: "Michał" <d...@g...pl>

    [ciach]> Przede wszystkim sprawdź datę płatności faktur, ktorych dotyczy
    wezwanie,
    > jeśli
    > upłynęły dwa lata - wyślij pana na drzewo, bo się przedawniło.

    w takim razie wysyłam "Pana" na drzewo bo się przedawniło ;))
    dziękuję za odpowiedź.

  • 4. Data: 2006-06-27 14:27:16
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "Alfred Kowalski" <p...@g...pl> napisał

    > Przede wszystkim sprawdź datę płatności faktur, ktorych dotyczy wezwanie,
    > jeśli
    > upłynęły dwa lata - wyślij pana na drzewo, bo się przedawniło.

    Czy moge prosic o odowiedni przepis, ktory mowi,
    ze dlugi telekomunikacyjne ulegaja przedawnieniu
    po uplywie dwoch lat?

    Neko

  • 5. Data: 2006-06-27 18:18:56
    Od: "Alfred Kowalski" <n...@m...com>

    > Czy moge prosic o odowiedni przepis, ktory mowi,
    > ze dlugi telekomunikacyjne ulegaja przedawnieniu
    > po uplywie dwoch lat?

    Możesz :-)
    Dotyczy to wszelkich usług, o ile nie ma przepisu szczególnego - art. 750 w
    zw. z art. 751 pkt 1 kc.

  • 6. Data: 2006-06-28 09:25:49
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "Alfred Kowalski" <n...@m...com> napisał

    > Możesz :-)
    > Dotyczy to wszelkich usług, o ile nie ma przepisu szczególnego - art. 750
    > w zw. z art. 751 pkt 1 kc.

    No niby tak. Ale niektorzy sedziowie uwazaja, ze w przypadku
    rachunkow telefonicznych nie mozna stosowac przepisow dotyczacych
    zlecen i okres przedawnienia uplywa po 3 latach.
    Stad moje pytanie. :)

    Neko

  • 7. Data: 2006-06-28 11:56:10
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Alfred Kowalski napisał(a):
    > Dotyczy to wszelkich usług, o ile nie ma przepisu szczególnego - art. 750 w
    > zw. z art. 751 pkt 1 kc.

    Nie "nie ma przepisu szczególnego", tylko umowy o świadczenie usług nie
    są uregulowane innymi przepisami. A świadczenie usług
    telekomunikacyjnych jest, więc termin przedawnienia wynikać będzie z
    art.118, a nie 751 kc.

    KG

  • 8. Data: 2006-06-28 12:51:06
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "kam" <#k...@w...pl#> napisał

    > Nie "nie ma przepisu szczególnego", tylko umowy o świadczenie usług nie są
    > uregulowane innymi przepisami. A świadczenie usług telekomunikacyjnych
    > jest, więc termin przedawnienia wynikać będzie z art.118, a nie 751 kc.

    Czyli 3 lata.

    Neko

  • 9. Data: 2006-06-28 12:54:07
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "Michał" <d...@g...pl> napisał

    > w takim razie wysyłam "Pana" na drzewo bo się przedawniło ;))
    > dziękuję za odpowiedź.

    Ale uwaga na triki. Jesli np. rok temu wplaciles chociazby
    zlotowke na te zadluzenie, to bieg przedawnienia zostal
    przerwany. Wystarczy tez, ze przystapiles do jakiegos
    ukladu ugodowego etc.

    Pamietaj tez, ze wierzyciel moze skierowac sprawe do sadu
    nawet za 5 lat. Wtedy Twoim obowiazkiem bedzie
    zgloszenie sprzeciwu z powolaniem sie na zarzut przedawnienia.

    Neko

  • 10. Data: 2006-06-28 13:42:06
    Od: stern <s...@0...pl>

    Neko napisał(a):
    > Użytkownik "Michał" <d...@g...pl> napisał

    > Ale uwaga na triki. Jesli np. rok temu wplaciles chociazby
    > zlotowke na te zadluzenie, to bieg przedawnienia zostal
    > przerwany.

    całości zadłużenia ?
    a kto ci takich głupot nagadał?

    --