  • 1. Data: 2006-06-27 10:25:29
    Temat: mandat i sąd grodzki
    Od: "Martinezz" <m...@o...pl>

    Witam

    Sprawa wygląda tak:
    w listopadzie wracałem z okolic Bydgoszczy do domu (Gdynia)
    Ruszamy od znajomych, przed nami 3 auta. Z przeciwka niektóre
    samochody dają znać światłami o stojącej policji. W pewnym momencie
    wyskakuje policjant i mnie zatrzymuje. Prosi do samochodu do kolegi.
    Okazuje się, że na radarze wyskoczyła im moja prędkość 80 km/h a czas pomiaru
    to ponad minuta. Policjant sie pyta czy mandat przyjmuje. Spytałem się ładnie
    owego policjanta jaką mam pewność, że to moja prędkość. Otrzymałem odpowiedź, iż
    on nikogo na siłe mandatem nie będzie uszczęśliwiał. I na tym się rozmowa skończyła.
    Coś tam jeszcze zapisał w swoim notesiku oddał dokumenty i pojechałem do domu.
    Jaką ja mam pewność że ta prędkość jest moja a nie samochodu który jechał przedemną.
    Przed zatrzymaniem wyprzedzał nas terenowy nissan więc może policja jego namierzyła.
    Otrzymałem z sądu grodziego w Bydgoszczy pisemko o ukaraniu mnie mandatem. No w sumie
    można zapłacić i koniec tematu ale to po prostu przegięcie jest.
    Wysłałem pismo do sądu z wyjaśnieniem jak ja to widziałem i moi świadkowie w aucie.
    Dzisiaj dostałem pismo, że mam się wstawić na rozprawe w Bydgoszczy
    wraz z moimi świadkami.

    Czy istnieje możliwość by rozprawa odbyła się w Gdyni a nie w Bydgoszczy ?
    Czy świadek który nie będzie mógł pojechać na rozprawe zostanie ukarany przez sąd ?

    Za ewentualne odpowiedzi dziękuje

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 2. Data: 2006-06-27 15:04:36
    Temat: Re: mandat i sąd grodzki
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Martinezz" <m...@o...pl> napisał:

    >Czy istnieje możliwość by rozprawa odbyła się w Gdyni a nie w Bydgoszczy ?
    Nie. Właściwość sądu jest zależna od miejsca wykroczenia, a nie
    zamieszkania.

    >Czy świadek który nie będzie mógł pojechać na rozprawe zostanie ukarany przez sąd ?
    A był wezwany ? Raczej nie. Jesli przywieziesz świadka, to sąd go moze
    przesłuchać, a jeśli nie będzie to twój problem i twój kłopot z
    udowodnieniem, ze było inaczej niz twierdzą policjanci.

    --
    Artur Golański

  • 3. Data: 2006-06-28 07:42:03
    Od: "Martinezz" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Nie. Właściwość sądu jest zależna od miejsca wykroczenia, a nie
    > zamieszkania.

    Dziękuje za odpowiedź. Dzisiaj dzwoniłem do sądu grodzkiego w Bygdoszczy.
    Mam napisać pismo, iż w związku z wysokimi kosztami dojazdu na rozprawe prosze
    o przeniesienie sprawy do Gdyni. Sąd zadecyduje czy sprawe zostawić u siebie czy
    przesłać do Gdyni.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 4. Data: 2006-06-29 16:34:04
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fn>

    Użytkownik "Martinezz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Mam napisać pismo, iż w związku z wysokimi kosztami dojazdu na rozprawe prosze
    > o przeniesienie sprawy do Gdyni.

    Możesz napisać cokolwiek. Wynik już jest ustalony;))
    Oskarżyciel z KMP w Bydgoszczy oraz policjanci z Bydgoszczy do Gdyni nie pojadą
    z powodu jednego "wariata drogowego" .

    --
    Pzdr
    Leszek