  • 1. Data: 2006-06-27 11:16:05
    Temat: Wierzyciel pyta o zgode na umorzenie sprawy?
    Od: "Robert Matuszewski" <s...@o...pl>

    Witam grupowiczow,

    trwa sprawa w sadzie cywilnym, byl najpierw nakaz zaplaty ale zlozony sprzeciw
    i za 2 miesiace miala byc normalna rozprawa. Uwazam, ze nic nie jestem winny
    rzekomemu wierzycielowi.

    Okazuje sie, ze i wierzyciel chyba doszedl do takiego wniosku. Otoz otrzymalem
    z sadu dwa pisma - prosbe o umorzenie sprawy od wierzyciela oraz zobowiazanie z
    sadu, zebym napisal czy sie na to zgadzam.

    O co chodzi, mam napisac ze sie zgadzam na umorzenie? Przeciez to ja jestem
    pozwany i to chyba naturalne? Dodatkowo jest napisane, ze jesli nie napisze
    takiej zgody w ciagu 14 dni to oni ja uznaja.

    Czy takie praktyki sa normalnie stosowane w sadach? Przeciez jesli jestem
    pozwanym to normalne, ze chce uniknac rozpraw nawet jesli mam pewnosc co do
    swoich racji. Moze to ja cos zle zrozumialem?

    Serdecznie pozdrawiam
    RM

  • 2. Data: 2006-06-27 12:03:14
    Temat: Re: Wierzyciel pyta o zgode na umorzenie sprawy?
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Robert Matuszewski" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > napisze
    > takiej zgody w ciagu 14 dni to oni ja uznaja.

    Nie jest oczywiste, bo jeśli zgodzisz się na umorzenie, a
    "wierzycielowi" za pół roku znów coś odbije, albo sprzeda swój dług, to
    znowu on, lub ktoś inny może Cię podać do sądu.

> [...]
    > do
    > swoich racji. Moze to ja cos zle zrozumialem?

    Odpisz, że zgadzasz się na umorzenie, jeśli wierzyciel złoży
    oświadczenie, że zrzeka się wszelkich możliwych roszczeń z tytułu tej umowy.
    To jest najbezpieczniejsze wyjście. A na umorzeniu może mu zależeć z tego
    powodu, że widocznie zdał sobie sprawę, że przegra. A jeśli dojdzie do
    rozprawy, będzie zmuszony uzupełnić w sądzie wpis do 10% sumy sporu.

  • 3. Data: 2006-06-27 12:31:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Wasilewski napisał(a):

    > jeśli dojdzie do rozprawy, będzie zmuszony uzupełnić w sądzie wpis do
    > 10% sumy sporu.

    ?????

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 4. Data: 2006-06-27 12:43:58
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Robert Matuszewski napisał(a):

    > swoich racji. Moze to ja cos zle zrozumialem?

    Teraz pomyśl nad inną rzeczą ;>
    Umorzono Ci dług - a więc można powiedzieć, że się wzbogaciłeś
    ... może wierzyciel Ci pita wystawi ;)

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC : RCI2950+LINCOLN+AT 71 Magnum

  • 5. Data: 2006-06-27 13:20:39
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

> [...]
    >
    > Odpisz, że zgadzasz się na umorzenie, jeśli wierzyciel złoży
    > oświadczenie, że zrzeka się wszelkich możliwych roszczeń z tytułu tej

    IMHO to oznacza brak zgody i sprawa bedzie toczyc sie dalej

    > To jest najbezpieczniejsze wyjście. A na umorzeniu może mu zależeć z tego
    > powodu, że widocznie zdał sobie sprawę, że przegra. A jeśli dojdzie do
    > rozprawy, będzie zmuszony uzupełnić w sądzie wpis do 10% sumy sporu.

    skad ten wniosek ???

  • 6. Data: 2006-06-27 13:23:42
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    W sytuacji gdy powod na tym etapie postepowania cofa powodztwo bez
    zrzeczenia sie roszczenia wymagana jest zgoda pozwanego. W sytuacji gdy sie
    zgodzisz mozesz wniesc o zwrot kosztow w ciagu 2 tygodni

  • 7. Data: 2006-06-27 15:34:22
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Lookasik" <l...@c...poczta.fm> napisał w wiadomości

    > skad ten wniosek ???

    Ile wpłacasz wpisu przy złożeniu pozwu w postępowaniu uproszczonym o
    wydanie nakazu zapłaty, a ile po tym, gdy pozwany składa sprzeciw i dochodzi
    do rozprawy jawnej? Z tego co wiem, to po wniesieniu sprzeciwu powód musi
    dopłacić różnicę pomiędzy wpisem który wniósł, a wpisem należnym przy
    normalnym postępowaniu cywilnym.

  • 8. Data: 2006-06-27 17:30:28
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > poczytaj jeszcze raz przepisy

    No właśnie czytałem

    http://www.czestochowa.so.gov.pl/so/mat_01.php

    Trzy czwarte części opłaty pobiera się od:

    1.. pozwanego w razie wniesienia zarzutów od nakazu zapłaty wydanego w
    postępowaniu nakazowym;
    2.. powoda w razie prawidłowego wniesienia przez pozwanego sprzeciwu
    przeciwko nakazowi zapłaty wydanemu w postępowaniu upominawczym.

  • 9. Data: 2006-06-27 17:31:59
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

  • 10. Data: 2006-06-27 17:39:21
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

> [...]
    > 2.. powoda w razie prawidłowego wniesienia przez pozwanego sprzeciwu
    > przeciwko nakazowi zapłaty wydanemu w postępowaniu upominawczym.

    To co napisales powyzej dot. post stricte upominawczego. Inaczej jest w
    uproszczonym i w postepowaniu "upominawczo-uproszczonym". Tam jest oplata
    stala i w takiej sytuacji powod nie doplaca