  • 151. Data: 2013-09-05 20:38:17
    Temat: Re: Punkt kontroli drogowej na terenie prywatnym
    Od: "Edward Ilkus" <e...@i...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Nie, po służbie nie wchodzi jak "każdy".
    > Po służbie wchodzi jak "każdy zwykły obywatel".

    No i właśnie dlatego od początku nie chodzi mi o przebywanie.

    > Bo to tak, jakby nie zauważać że krzesło elektryczne to jednak
    > również krzesło.

    Akurat nie.

    "Krzesło - jednoosobowy mebel do siedzenia z oparciem, przeważnie o
    konstrukcji szkieletowej".

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzesło

  • 152. Data: 2013-09-06 00:30:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Sep 2013, Edward Ilkus wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Akurat nie.
    >
    > "Krzesło - jednoosobowy mebel do siedzenia z oparciem, przeważnie
    > o konstrukcji szkieletowej".

    No i co Ci nie pasuje? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 153. Data: 2013-09-06 11:57:54
    Od: "Edward Ilkus" <e...@i...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > No i co Ci nie pasuje? :)

    1. nie jest meblem
    2. nie służy do siedzenia

    Słownikowa definicja krzesła elektrycznego

    "Metoda lub urządzenie do wykonywania egzekucji"

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzes%C5%82o_elektryczn

    Oczywiście krzesło elektryczne może być użyte jako krzesło ale generalnie
    nim nie jest a tylko jest czy może być podobne do krzesła. Podobny jest
    również fotel, który także krzesłem nie jest. Wynalazcą krzesła
    elektrycznego jest Edison, który oprócz żarówki wynalazł między innymi
    także:
    1. lodówkę
    2. betoniarkę

    :-)

  • 154. Data: 2013-09-06 19:12:57
    Od: "Bereza" <C...@i...pl>

    > Ależ jak najbardziej.
    > "Każdy" dla mnie oznacza "każdy", a nie "każdy z wyjątkiem wybranych" :>

    zbiór "każdy" można podzielić na cywili i funkcjonariuszy państwowych,
    których zachowania regulują odrębne przepisy, więc nie można włożyć ich do
    jednego wora jeżeli chodzi o ich interakcję z innymi ludźmi.
    Nie może być tak, że Policjant na służbie robi i zachowuje się tak samo jak
    cywil, bo inne ma reguły postępowania.
    Więc o to mi chodzi.

    BK

  • 155. Data: 2013-09-06 23:09:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Sep 2013, Bereza wrote:

    > zbiór "każdy" można podzielić na cywili i funkcjonariuszy państwowych,

    Oczywiście, dlatego napisałem wyraźnie "każdy", a nie "cywil".

    > których zachowania regulują odrębne przepisy,

    Chyba, że nie regulują.

    pzdr, Gotfryd

  • 156. Data: 2013-09-08 02:00:33
    Od: "Edward Ilkus" <e...@i...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > No a na tłumaczenia, że owa "organizacja" sprowadza się do
    > przebywania się oburzasz.

    Bo nie o przebywanie mi chodzi. Pisałem jakie są skutki zorganizowania tego
    punktu kontroli. Notorycznie zajęta posesja przez pojazdy zatrzymujące i
    zatrzymywane.

    > Jeszcze raz: jaka jest podstawa do tego, że czepiasz się co
    > policjanci i kierowcy MIĘDZY SOBĄ robią?

    W ogóle nie obchodzi mnie co oni robią między sobą. Interesuje mnie
    wyłącznie brak podstawy prawnej do takiego korzystania z nieruchomości.

    > Bo jest problem.
    > Najwyraźnie takiego problemu nie ma.

    Czemu najwyraźniej ? Ja tam nie podejrzewam by ktoś przeanalizował stan
    prawny. Myślę, że tylko sobie uważa, że ma jakieś prawa.

    > Ale taka "organizacja" nie ma ŻADNEJ CECHY, która powodowałaby
    > zmianę faktu, że całość sprowadza się wyłącznie do "przebywania".
    > To po prostu JEST "tylko przebywania", chyba, że wskażesz
    > bardzo konkretną postawę do innej tezy.

    To w ogóle nie jest przebywanie. Ani razu nie wspomniałem by ktokolwiek tam
    przebywał. Pisałem że stoją tam pojazdy zatrzymujące i zatrzymywane.

    > Tego nie wiem.
    > Będzie się bronił kotem ;) - jakby ten teren był "państwowy",
    > to czepiałbyś się robienia tam łapanki?

    Od początku pisałem, że prywatny.

    > Jeśli nie, to znaczy że nie znasz podstawy prawnej, którą by
    > naruszyli, a skoro obowiązek "działania na podstawie przepisu"
    > nadal by był, to widać uznajesz że go wypełniają.

    Nie znam podstawy według której działają. Kontrola drogowa nie jest tą
    podstawą, która umożliwia postawienie posterunku na prywatnej posesji. Bo co
    jedno z drugim ma wspólnego. W ogóle nie wiadomo czy owa kontrola może być
    przeprowadzana w tym konkretnym miejscu. Nie ma więc na razie powodu szukać
    naruszenia prawa, którego to prawa być może w ogóle nie ma.

    > Ergo, co najmniej nie znamy powodu do przyczepienia się
    > z tej strony.

    > Zwykłego. Wejścia "sobie, tak sobie".

    A ja przebywania nie zarzucałem.

    > Nie, *JA* cały czas o tym piszę!
    > Dla nieruchomości *NIE MA* przepisu, który penalizowałby
    > gołe "przebywanie"!

    Mnie zasadniczo nie chodzi o przebywanie to nie wiem zupełnie czemu w kółko
    o tym piszesz.

    > Nieuprawnione użycie ruchomości jest wykroczeniem,
    > ale nieruchomości - nie.

    Cieżko mi się odnieść. Jest faktem, że takiego wykroczenia nie ma, ale prawo
    do korzystania z nieruchomości jest i przysługuje ono właścicielowi. Skoro
    przysługuje właścicielowi a nie komuś innemu to oczywiste jest, że ten ktoś
    inny nie ma do tego prawa bo skąd. Z d..y ?

    > Raz jeszcze:
    > *JA* piszę, że oni "po prostu przebywają".
    > To, ze Tobie się nie widzi że coś MIĘDZY SOBĄ robią
    > rozumiem, ale piszę, że trzeba by znaleźć jakiś element,
    > który dawałby podstawę do przyczepienia tej czynności.

    Jak "między sobą" ? To jest jakieś prawo ? Moim zdaniem tylko właściciel ma
    prawo do korzystania z nieruchomości. Korzystanie przez inne osoby a
    szczególnie organ państwowy wymaga posiadania prawa.

    > Rozmowa między taki co weszli przecież zabroniona nie jest.
    > Przekazywanie dokumentów na piśmie też nie.

    Mówiąc szczerze nie widzę podstaw. Może nie znam tego prawa "między sobą".

    > Zarobku nikt z tego nie ma (to by naruszało właścicielskie
    > "prawo do zarabiania").

    Ale korzyść jest. Jakby nie korzystali z tej to by musieli np innąwynająć.
    Wcale nie trzeba naruszenia prawa właściciela do zarabiania.

    > No to CZEGO chcesz się przyczepić?
    > Tylko nie pisz że "zorganizowania punktu", bo ono polega
    > JEDYNIE na czynnościach które NIE naruszają "praw właścicielskich".

    Czemu ? Jak dla mnie ich korzystanie jest zupełnie bezprawne. Oni tych praw
    nie posiadają. Posiada je właściciel.

    > Robert Ci napisał - trzeba ogrodzić.
    > Dura lex, sed lex.

    Odważę się jednak mieć zupełnie inne zdanie. Grodzenie jest użyteczne
    wyłącznie dla egzekwowania w ramach jednego przepisu dotyczącego miru
    domowego. Inne prawa tego nie wymagają. Nie ma więc sensu grodzenie.

    > No właśnie.

    > Ale to Cię, jak sam przyznałeś, NIE OBCHODZI!

    Nie nie. Mnie nie obchodzi co oni robią między sobą. Obchodzi mnie
    korzystanie z nieruchomości. Moje prawo by sobie tam postawić samochod,
    nikomu innemu tego prawa nie daje. Jeśli mogę odmówić przejazdu, to ja a nie
    oni. Jeśli mogę zdecydować by tam postawić ogrodzenie to mogę je postawić
    albo nie postawić.

    > "korzystanie polegające na przebywaniu" zabronione nie jest,
    > z tym się chyba zgadzamy.
    > A NIC INNEGO nie robią.

    Nosz k.. weź się chłopie puknij. Jakby nie robili to by nie było o czym
    pisać.

    > Przecież to nie ma znaczenia.

    -gwiazdowe/66?task=view

    > Swojego czasu bawiło mnie wyszukiwanie błędów w utworach Lema, a bywały
    > to błędy grube :) (szczególnie we wcześniejszej twórczości).

    Przecież to fantastyka. Gdzie tam mają być błędy ?

    > Nie, w "zorganizowaniu punktu" nie widać *ŻADNEJ* czynności,
    > do której dałoby się przyczepić.

    > Obawiam się, że w takim razie ja Ci nie dam rady wytłumaczyć, że
    > w tym co nazywasz "stworzeniem punktu" nie ma żadnej czynności,
    > która by była bezprawna.

    > O ile wskażesz palcem przepis, który stanowi że nie wolno prowadzić
    > czynności pokontrolnych na terenie prywatnym

    A co to te czynności ? Jakie przepisy dają takie prawo ?

    > Ale NIE MA SZKODY!
    > I na tym polega clou programu - nie można powiedzieć "jakbym
    > to ja nakładał mandaty, to zarobiłbym tyle i tyle, więc
    > żądam odszkodowania na taką kwotę".

    Nie nie. Szkoda polega na korzystaniu z nieruchomości. Jakby mi ktoś
    przejeżdżał albo gnój wylewał to też by była ta szkoda. No chyba, że
    uważamy, że może.

    > Ale tam nie ma INNEGO korzystania, niż sam fakt wejścia!

    > Ale to "korzystanie" NIE POLEGA na NICZYM innym, niż wchodzenie!
    > Koniec.

    > Tłumaczę ze nie mają.
    > Podaj ile złotych tej korzyści było.

    Przecież to nie jest korzyść majątkowa. Można co najwyżej oszacować ile by
    musieli zapłacić za korzystanie z innej nieruchomości, gdyby ktoś ją
    wynajmował, ale bezsporne jest, że taką korzyść odnoszą.

    > Policjanci.

    > Może sobie być.
    > Może tupnąć nogą.
    > Jak do tego powie "proszę się wynieść" to będą musieli się
    > wynieść. Przyjdą jutro, jak go nie będzie.

    A na jakim prawie do opierasz ? Bo już pogubiłem się. Jakie prawo pozwala
    wymagać opuszczenia ale pozwala przyjść po raz drugi. Czy nie czasem chodzi
    o mir domowy ? To to ogrodzone miało być a nie jest. Bo jeśli chodziło o
    inne prawo, to ono wcale nie musi ograniczać się do jednokrotnego żądania
    opuszczenia. Konkretnie uważam, że prawo właściciela do korzystania z
    nieruchomości obejmuje żądanie zaniechania, które jest trwałe w tym sensie,
    że nie można jutro przyjść i znowu sobie je naruszać.

    > Tak, czasami zdarza mi się iść prywatnym terenem.
    > Z przyczyn różnych.
    > Tyle, że ten fakt sam z siebie nie powoduje prawa do
    > roszczeń ze strony właściciela.
    > Ba, po moim terenie też chodzą i wniosek jak wyżej
    > znam :>

    Znowu o przebywaniu ? Nie masz Ty jakiegoś hopla ?

    > Ale to nie czyni różnicy.
    > Nie ma podstaw aby UZNAĆ że to sprawia różnicę!

    > Jest BEZ ZNACZENIA.
    > Z braku przepisu obejmującego relację między "punktem"
    > a właścicielem terenu (zakładam, że takiego nie ma,
    > jeśli się mylę to poproszę o podanie) pozostaje
    > rozbicie "zorganizowania" na czynności z których
    > ono się składa.
    > Wylistowałem je wyżej (wchodzenie na teren, rozmowy,
    > wymiana dokumentów) i nie widzę powodu do przyczepienia
    > się się.
    > Najwyraźniej go NIE MA.

    Nie nie nie. Jeśli prawo do korzystania z nieruchomości przysługuje tylko
    właścicielowi to nie jest możliwe by policja mogła z tego prawa korzystać.

  • 157. Data: 2013-09-08 02:12:53
    Od: "Edward Ilkus" <e...@i...invalid>

> [...]

    > Tyle, że ten fakt sam z siebie nie powoduje prawa do
    > roszczeń ze strony właściciela.
    > Ba, po moim terenie też chodzą i wniosek jak wyżej

    A tu mam artykuł na ten temat

    http://porady.legeo.pl/pytania/5017/co-zrobic-z-sasi
    adami-na-skroty-chodziacymi-przez-mojadzialke

    i drugi odnoszący się już do dowolnej takiej

    http://porady.legeo.pl/pytania/5635/czym-jest-powodz
    two-negatoryjne

  • 158. Data: 2013-09-10 22:59:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Sep 2013, Edward Ilkus wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > A tu mam artykuł na ten temat
    >
    > http://porady.legeo.pl/pytania/5017/co-zrobic-z-sasi
    adami-na-skroty-chodziacymi-przez-mojadzialke

    No i policz ostrożność wypowiedzi plus wszystkie zastrzeżenia.
    Niewątpliwie powództwo wytoczyć można, temu nikt nie zaprzeczy :)
    (pytanie jest o skutki)

    > i drugi odnoszący się już do dowolnej takiej
    >
    > http://porady.legeo.pl/pytania/5635/czym-jest-powodz
    two-negatoryjne

    Również odwołującej się do stwierdzalnych skutków działania,
    w postaci immisji.
    Jeśli zarzutem jest zasmrodzenie, hałas itede, to roszczenia
    wydają się oczywiste. Ale o tym mowy nie było.

    pzdr, Gotfryd

  • 159. Data: 2013-09-10 23:30:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > W ogóle nie obchodzi mnie co oni robią między sobą. Interesuje mnie wyłącznie
    > brak podstawy prawnej do takiego korzystania z nieruchomości.

    Jeszcze raz: przeciwko wejściu osobie A nie mamy nic.
    Przeciwko wejściu osoby B nie mamy nic.

    Z czego wynika KORZYSTANIE, jak nie z dedukcji, że interesuje nas
    co te osoby ZE SOBĄ robią?

    > To w ogóle nie jest przebywanie. Ani razu nie wspomniałem by ktokolwiek tam
    > przebywał. Pisałem że stoją tam pojazdy zatrzymujące i zatrzymywane.

    No i sam podałeś link co można im zrobić.

    > Od początku pisałem, że prywatny.

    Nie o to pytam.
    Pytam, czy JAKBY TO BYŁ teren "państwowy" to widziałbyś
    przeciwwskazania i dlaczego nie.
    IMO po prostu mamy w prawie tak, że prędzej można się
    spodziewać ochrony prawnej terenu państwowego niż prywatnego.
    IMO błąd konstrukcyjny, ale przeważnie tak wychodzi.

> [...]
    > jedno z drugim ma wspólnego. W ogóle nie wiadomo czy owa kontrola może być
    > przeprowadzana w tym konkretnym miejscu.

    Stąd moje pytanie wyżej na które nie odpowiedziałeś.
    Jako że ja też nie wiem, czy W TYM MIEJSCU mogłaby być
    prowadzona kontrola, jakby to był teren publiczny, to
    W TAKIEJ SPRAWIE nie zabieram głosu.
    Jeśli jednak kontrola mogłaby tam być prowadzona, to
    nie widać skutecznej możliwości zablokowania prowadzenia
    jej również wtedy, jeśli teren jest prywatny.

    > A ja przebywania nie zarzucałem.

    Robisz z niego (z tego przebywania) "korzystanie".
    Źródłosłów jest jasny - trzeba wskazać korzyść, którą mają
    z tego policjanci.

    > Mnie zasadniczo nie chodzi o przebywanie to nie wiem zupełnie
    > czemu w kółko o tym piszesz.

    Bo oni tam TYLKO przebywają.
    Nie zarabiają, nie orzą, nie kopią, nie zalewają wodą,
    nie mam pojęcia czego jeszcze nie robią ;>

    > Cieżko mi się odnieść. Jest faktem, że takiego wykroczenia nie ma, ale prawo
    > do korzystania z nieruchomości jest i przysługuje ono właścicielowi.

    Korzystania. Wyceń korzyść policji i każ zwrócić równowartość,
    to z tym się w 100% zgodzę :)

    > Skoro
    > przysługuje właścicielowi a nie komuś innemu to oczywiste jest, że ten ktoś
    > inny nie ma do tego prawa bo skąd. Z d..y ?

    Ale tam NIE MA KORZYŚCI!

    I już kończę ten wątek :)

    Jeszcze dla jasności:

    > Przecież to fantastyka.

    S-F.
    To nie jest fantasy z gadającymi smokami.

    > Gdzie tam mają być błędy ?

    W fizyce, zwyczajnie.
    Takiej codziennej.
    Jakiś przykład "z głowy czyli z niczego", na pewno widziany
    w literaturze, głowy za to że u Lema nie dam, ale to ta kategoria.
    Jeśli szybko zasuwający obiekt "stawia opór" odchylaniu prostopadle
    działającej sile w skali mierzonej *czasem* działania, znaczy
    siła ta bez problemu mogłaby go rozpędzić w pół godziny do sporych
    prędkości, ale tylko dlatego że obiekt przemieszcze się szybko,
    działajac prostopadle przez pół godziny nie jest w stanie
    odsunąć go o odległość mierzoną w metrach, to ktoś nie uważał
    na lekcjach :>

    > A co to te czynności ? Jakie przepisy dają takie prawo ?

    Nie znam.
    Ale jak zapewnisz, że takiego prawa nie ma, to tysiące
    mandatowanych niezmiernie się ucieszą.
    Jeśli zaś takie prawo jest i nie zawiera ograniczenia do
    terenów publicznych, to po prostu nie ma podstawy do
    tezy iz na terenie prywatnym ma być inaczej - za wyjątkiem
    przypadków, kiedy można wykazać, ze ma być.
    Dla przypadku terenu ogrodzonego się da.

    > Nie nie. Szkoda polega na korzystaniu z nieruchomości. Jakby mi ktoś
    > przejeżdżał albo gnój wylewał

    To drugie stanowi oczywiscie "oddziaływanie", immisję, i proszę
    o nie porównywanie do "przebywania".

    > to też by była ta szkoda. No chyba, że uważamy,
    > że może.

    Przejeżdżać może. Gnoju wylewać nie może.

    > Przecież to nie jest korzyść majątkowa. Można co najwyżej oszacować ile by
    > musieli zapłacić za korzystanie z innej nieruchomości, gdyby ktoś ją
    > wynajmował, ale bezsporne jest, że taką korzyść odnoszą.

    No i tu się różnimy w poglądzie.
    Do porozumienia nie dojdziemy.

    > A na jakim prawie do opierasz ? Bo już pogubiłem się. Jakie prawo pozwala
    > wymagać opuszczenia ale pozwala przyjść po raz drugi.
    > Czy nie czasem chodzi o mir domowy ?

    Z dokładnością do ustalenia, które przepisy przez to rozumiemy.
    Oprócz *przestępstwa* polegającego na "wdarciu" lub odmowie opuszczenia
    terenu ogrodzonego, jest jeszcze *wykroczenie* które dotyczy wyłącznie
    odmowy opuszczenie terenu nieogrodzonego (wychodzi, że nie każdej
    kategorii, ale to osobna sprawa)

    > To to ogrodzone miało być a nie jest.
    > Bo jeśli chodziło o inne prawo,

    Konkretnie art.157 kodeksu wykroczeń.
    Przepis jest jasny - "nie opuszcza na żądanie".

    > to ono wcale nie musi ograniczać się do jednokrotnego żądania
    > opuszczenia. Konkretnie uważam, że prawo właściciela do korzystania z
    > nieruchomości obejmuje żądanie zaniechania,

    Doceniam, ale uważam za nieskuteczne.

    > Nie nie nie. Jeśli prawo do korzystania z nieruchomości przysługuje tylko
    > właścicielowi

    Ale to nie jest "superprawo", ono jest ograniczone i już.
    Ograniczone jest możliwością egzekucji zgodnej z prawem.

    pzdr, Gotfryd

  • 160. Data: 2013-09-24 00:37:38
    Od: "Edward Ilkus" <e...@i...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    adami-na-skroty-chodziacymi-przez-mojadzialke

    > No i policz ostrożność wypowiedzi plus wszystkie zastrzeżenia.

    Nie widzę tam żadnej ostrożności tylko analizę różnych przypadków.

    > Niewątpliwie powództwo wytoczyć można, temu nikt nie zaprzeczy :)
    > (pytanie jest o skutki)

    Mnie wystarczy zwykłe zaniechanie, Tobie może nie.

    two-negatoryjne

    > Również odwołującej się do stwierdzalnych skutków działania,
    > w postaci immisji.

    Jak to również ? Poprzednia w ogóle nie była o imisji a druga ... pierwszy
    akapit odpowiedzi Rokickiego po zacytowaniu przepisu jest o przechodzeniu a
    nie imisji.

    > Jeśli zarzutem jest zasmrodzenie, hałas itede, to roszczenia
    > wydają się oczywiste. Ale o tym mowy nie było.

    Mówimy jeszcze o 222 ?