  • 91. Data: 2013-08-13 19:32:42
    Temat: Re: Punkt kontroli drogowej na terenie prywatnym
    Od: "Edward Ilkus" <e...@i...invalid>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl>

    > wykreślmy policjantów i trochę inne miejsce. Idziesz sobie lasem, nucisz
    > piosenkę, fotografujesz przyrodę aż nagle podchodzi do Ciebie typ i mówi,
    > że " Masz wyp***lać z jego lasu! Tak to jest mój prywatny las -
    > wypier***aj". Rzeczywiście byś wyp w podskokach czy olałbyś gościa albo
    > jeszcze pieprzem mu po oczach dał?
    >
    > Nie ma ogrodzenia, nie ma tablic mówiących, że to prywatny teren a masz
    > usłużnie wykonywać polecenie byle kogo na rzekomym prywatnym terenie...
    > bez jaj.

    Takie prawo właściciela. Jeśli nie znasz go to musisz liczyć się z tym, że
    właśnie z nim masz do czynienia. Jakbyś wiedział czyj las to już w ogóle nie
    ma o czym gadać. Nie masz prawa do korzystania z niego. O takiej sytuacji
    właśnie mowa.

  • 92. Data: 2013-08-13 20:48:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 13.08.2013 19:32, Edward Ilkus pisze:

    > Takie prawo właściciela.

    Tak. Ale niech dokładnie pokaże, gdzie granica.

    > Jeśli nie znasz go to musisz liczyć się z tym,
    > że właśnie z nim masz do czynienia.

    Nie.

  • 93. Data: 2013-08-13 21:46:29
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2013-08-12 22:32, Edward Ilkus pisze:
    > Może by jednak Indian wezwać. Takich z pióropuszami itp itd

    dobrze sie czujesz?

    --
    @foe_pl

  • 94. Data: 2013-08-13 22:12:55
    Od: "Edward Ilkus" <e...@i...invalid>

    Użytkownik "the_foe" <t...@w...pl>

    > dobrze sie czujesz?

    Umiarkowanie

    Twoje propozycje wydają mi się absurdalne

  • 95. Data: 2013-08-13 23:18:39
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 12.08.2013 17:04, Edward Ilkus pisze:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > http://skroc.pl/5a44
    teraz coś widać. Rzuć okiem na dokumenty Twoich rodziców. które
    posiadają działki? 726/6 726/7 czy również 726/8? Musiałbyś zobaczyć
    gdzie dokładnie przechodzi granica działek. Na Waszej działce nie mogą
    "suszyć". Niestety dochodzenie swoich praw może być długotrwałe.
    Obstawiam jednak, że wiedzą co robią i stoją na 726/8, która domniemam
    nie należy do Was....

    ToMasz

  • 96. Data: 2013-08-13 23:39:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Aug 2013, Andrzej Lawa wrote:

    > Brak?

    Brak.
    Brakuje dokładnie tego, co w przypadku drogi niepublicznej
    wprowadzono za pomocą "strefy ruchu".

    Nie ma pewnego zakresu "ochrony", być może opcjonalnej
    (wg "wyrażenia woli" dopuszczalnej w formie wyrażenia
    pismem - niekoniecznie pisemnej).
    Za niektóre czyny na terenie publicznym jest mandat,
    a nie można za te same czyny wyciągnąć sankcji na terenie
    dostępnym publicznie.
    Być może należałoby również wyrazić zakaz przekraczania
    zakresu powyższego uprawnienia.

    > No fakt, można by sprecyzować, że osoba wyganiająca kogoś ze swojej
    > nieogrodzonej ziemi na podstawie kodeksu wykroczeń powinna udokumentować
    > prawo do tej ziemi (i gdzie "ta ziemia" ;) się kończy)

    Wcale nie o to mi chodzi.

    Z jednej strony właściciel do wielu przypadków nie może
    "wezwać wsparcia", i jest skutecznie uwalony poprzez
    brak naruszenia przepisów karnych (nie można zastosować
    zatrzymania obywatelskiego, więc możesz sobie szukać
    później sprawcy do upojenia), z drugiej konieczność
    "radzenia sobie" za pomocą bezprawnych środków skutkuje
    społecznym poparciem nie tylko dla takich środków,
    ale również przekraczania sensownego zakresu ich
    stosowania.

    pzdr, Gotfryd

  • 97. Data: 2013-08-13 23:42:25
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-08-13 22:12, Edward Ilkus pisze:

    > Użytkownik "the_foe" <t...@w...pl>

    > Umiarkowanie
    >
    > Twoje propozycje wydają mi się absurdalne

    A próbowałeś?

    Pytam poważnie.
    Znam podobne sytuacje. Po wezwaniu policji na policję, sprawa szybko się
    wyjaśniała.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 98. Data: 2013-08-13 23:43:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Aug 2013, Budzik wrote:

    > odcinku co następuje: Ale jeżeli to byłaby czynnośc jednorazowa lub
    > sporadyczna i nie podlegająca pod DG to taki przychód kiedy należy
    > ujawnić i opodatkowac? Zapewne w zeznaniu rocznym? Czyli po dośc długim
    > czasie,

    Oczywiście.

    > kiedy będzie już wiadomo, czy za parkowanie służby zapłaciły.

    Ty chyba czegoś nie rozumiesz.
    Jeśli ustalisz cennik, to skorzystanie z takiej usługi bez
    zapłaty implikuje albo przychód u Ciebie (jak weźmiesz pieniądze)
    albo "nieodpłatny przychód" (u tego kto skorzysta za darmo).
    "Służby" nic nikomu nie będą płacić, służby spiszą sobie
    numery rejestracyjne samochodów które tam stały!
    I biada, jeśli któryś nich nie jest Twój.

    > jak zapłaca po 500 za godzine to z odprowadzeniem podatku problemu byc
    > nie powinno.

    Nie, Ty zdecydowanie NIE rozumiesz jak działa "nieodpłatne
    świadczenie" :D
    Podatek należy się z tego tytułu, że ktoś NIE ZAPŁACIŁ!

    pzdr, Gotfryd

  • 99. Data: 2013-08-13 23:44:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Aug 2013, Jan Koval wrote:

    > Dla mnie jest to wszystko jedno czy to jest zgłoszenie czy zezwolenie.

    Moment, moment.
    Szło o określenie "legalnie"!
    I o to, że niedopełnienie obowiązku nie skutkuje "nielegalnością"
    w świetle przepisów podatkowych.

    pzdr, Gotfryd

  • 100. Data: 2013-08-14 00:24:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Aug 2013, Edward Ilkus wrote:

    > Nie jest tak, że bezprawne korzystanie jest naruszeniem prawa ?

    Samo "przebywanie" na terenie nieruchomości nie stanowi zabronionej
    formy "korzystania", o ile nie ma cech "rozporządzania".
    Może to wyglądać dziwnie, ale inaczej byłby problem - jakby
    ktoś chciał choćby tylko zapukać do Twoich drzwi, to mógłby
    popełnić przestępstwo.
    No co, nie jego drzwi a on sobie puka :P

    Przebywanie jest ograniczone w ten sposób, że albo jest
    zamknięcie które trzeba "przełamać", albo zamknięcie przez
    które trzeba się "wedrzeć" albo trzeba odmówić opuszczenia
    osobie uprawnionej.
    To jest karalne.
    Ale samo "wejście" nie, wniesienie własnych przedmiotów
    chyba też nie bardzo.
    A istotnej szkody tym radarem nie wyrządzili.

    pzdr, Gotfryd