  • 1. Data: 2005-08-01 13:52:32
    Temat: Przymusowy urlop od pracodawcy w okresie wypowiedzenia ?
    Od: Vonnegut79 <v...@W...onet.pl>

    Witam,

    Mam pytanko, czy pracownik może się nie zgodzić na wysłanie na
    przymusowy urlop w okresie wypowiedzenia pracownika ?

    Moja dziewczyna po okresie próbnym (3 miesiące)i jednym miesiącu
    kolejnej umowy na czas określony (do 2010 r.) złożyla wypowiedzenie z 2
    tygodniowym terminem (zgodnie z zapisem w umowie o pracę).

    Czy pracodawca wysyłając taką osobę na przymusowy urlop musi okazać i
    mieć podpisane przez pracownika, jakieś dokumenty w tej kwestii ?

    Czy jeżeli pracownik ma prawo do 7 dni urlopu, a np ma jeszcze 10 dni
    roboczych do przepracownia (w czasie okresu wypowiedzenia) to pracodawca
    musi wskazać mu ostatnie dni z tego okresu jako te "urlopowe" czy może
    zrobić to dowolnie, nawet rozdzielając wedle wlasnego uznania np na 2
    dni pracy, 2 dni wolne, 1 dzien pracy itp ?

    I wreszcie jak policzyć te dni urlopowe ? Będzie to jej 1 urlop w życiu,
    a ścieżka zawodowa wygladała tak:

    21.09.2000 do 21.09.2004 - firma XYZ ale na UMOWE ZLECENIE...

    2.11.2004 do 31.01.2005 - firma JKY 1 umowa o pracę w życiu

    1.04.2004 do 30.06.2005 - okres próbny w firmie BBC

    1.07.2004 do 2010 roku - umowa na czas okreslony w firmie BBC, ale
    zgodnie z umową 29.07.2005 roku rozpoczął się okres wypowiedzenia
    trwający do 12.08.2005.

    Ile dni urlopu należy się mojej dziwczyniebiorąc pod uwagę powyższe dane
    oraz to iż skończyłą ona 3,5 letnie zaoczne studia licencjackie ? (wiem,
    ze jakoś to się wlicza do stażu pracy...) ?

    Bardzo prosze o odpowiedź, wiem, że sporo tego jest, ale sprawa zaczyna
    się robić pilna. A co gorsza pracodawca to oszust często łamiący prawo
    pracy :(

    Z góry dziękuję

    i pozdrawiam

    Vonnegut79

  • 2. Data: 2005-08-01 14:16:55
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 1 sie o godzinie 15:52, na pl.soc.prawo, Vonnegut79 napisał(a):

    > a ścieżka zawodowa wygladała tak:
    >
    > 21.09.2000 do 21.09.2004 - firma XYZ ale na UMOWE ZLECENIE...

    Czy ona budowała kanał La Manche na UZ??
    Rany boskie ....
    To że nagłówek takiej umowy ma "Umowa Zlecenie" wcale nie ozancza że taka
    była.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 3. Data: 2005-08-01 14:40:35
    Od: l...@v...pl

    > Witam,
    >
    > Mam pytanko, czy pracownik może się nie zgodzić na wysłanie na
    > przymusowy urlop w okresie wypowiedzenia pracownika ?

    art 167/1/ k.p.
    W okresie wypowiedzenia umowy o pracę pracownik jest obowiązany wykorzystać
    przysługujący mu urlop, jeżeli w tym okresie pracodawca udzieli mu urlopu. W
    takim przypadku wymiar udzielonego urlopu z wyłączeniem urlopu zaległego, nie
    może przekroczyć wymiaru wynikającego z przepisów art 155/1/ k.p.

> [...]
    >
    > 2.11.2004 do 31.01.2005 - firma JKY 1 umowa o pracę w życiu
    >
    > 1.04.2004 do 30.06.2005 - okres próbny w firmie BBC

    a nie powinno być
    1.04.2005 do 31.06.2005 ??

    > 1.07.2004 do 2010 roku - umowa na czas okreslony w firmie BBC, ale
    > zgodnie z umową 29.07.2005 roku rozpoczął się okres wypowiedzenia
    > trwający do 12.08.2005.

    a nie powinno być
    1.07.2005 do 2010 roku ??

    W mojej ocenie 13 sierpnia 2005 stosunek pracy ulegnie rozwiązaniu na skutek
    wypowiedzenia złożonego 29 lipca 2005r. Jeśli chodzi o urlop wg. mnie jeśli się
    nie mylę licencjata traktować należy, jako szkołę wyższą a więc 8 lat pracy i
    teraz zgodnie z art 154 par 1 k.p. jesli czas pracy jest krótszy niż 10 lat
    wymiar urlopu wynosi 20 dni, jeśli jest dłuższy wynosi 26 dni, zakładając że
    korzystniej nie zostało to uregulowane przepisami wewnątrzzakładowymi itp.
    Skoro umowa ulegnie rozwiązaniu 13 sierpnia 2005r. pracownikowi przysługuje
    urlop zaległy za miniony rok pracy (jeśli nie wykorzystał całego) oraz obecny w
    wymiarze takim jaki określony został w art 155 /1/ k.p.

  • 4. Data: 2005-08-01 14:43:17
    Od: Vonnegut79 <v...@W...onet.pl>

    Artur Ch. napisał(a):

    > Czy ona budowała kanał La Manche na UZ??
    > Rany boskie ....
    > To że nagłówek takiej umowy ma "Umowa Zlecenie" wcale nie ozancza że taka
    > była.

    Cóż takie prawo... :) Umowa zlecenie ze spółdzielnią studencką BRATNIAK
    odnawiana co miesiąc. A praca dla banku PEAKO SA, który innego rodzaju
    umowy nie akceptował. Generalnie warunki i reszta było oki - poza formą
    zatrudniena, która nie dawała ZUSu, nie liczyla się do stażu
    emerytalnego no i bez prawa do urlopu... ale taka była :)

    Vonnegut79

  • 5. Data: 2005-08-01 14:46:11
    Od: Vonnegut79 <v...@W...onet.pl>

> [...]
    > oraz to iż skończyłą ona 3,5 letnie zaoczne studia licencjackie ? (wiem,
    > ze jakoś to się wlicza do stażu pracy...) ?

    Mała korekta, ale istotna w firmie JKY z okresu 2.11.2004 do 31.01.2005
    moja dziewczyna nie brała urlopu, ale na koniec umowy dostała za niego
    ekwiwalent - tym samym nie bierzmy jej pod uwagę.

    Pozdrawiam

    Vonnegut79

  • 6. Data: 2005-08-01 14:56:09
    Od: l...@v...pl

    Mam nadzieję, że to będzie tak:

    20 wymiar (dla pracy krótszej niż 10 lat) / 12 msc = 1,6667 dnia urlopu za 1 msc
    pracy

    IV - 30 / 1,667
    V - 31 / 1,667
    VI - 30 / 1,667
    VII - 31 / 1,667
    VIII- 13 ----------------- 13 dni - x
    30 dni - 1,667
    x = 0,722 dnia urlopu za VIII

    Czyli 1,667 * 4 + 0,722 = 7,39 dnia urlopu

    Wg. mnie przysługiwać powinno 8 dni urlopu.

  • 7. Data: 2005-08-01 14:58:26
    Od: Vonnegut79 <v...@W...onet.pl>

    l...@v...pl napisał(a):
> [...]
    > takim przypadku wymiar udzielonego urlopu z wyłączeniem urlopu zaległego, nie
    > może przekroczyć wymiaru wynikającego z przepisów art 155/1/ k.p.

    Hmm wg mojego kalendarza 30.06.2005 t ostatni dzień czerwca :)

    no powinno... tak to jest jak się pisze na szybko. :)

> [...]
    > urlop zaległy za miniony rok pracy (jeśli nie wykorzystał całego) oraz obecny w
    > wymiarze takim jaki określony został w art 155 /1/ k.p.

    Biorąc pod uwagę innego mojego posta z wykorzystaniem ekwiwalentu w
    firmie poprzedniej to i tak podstawą do naliczania wg powyższego jest
    20 dni w skali roku. Zatem ile tych dni uzyskała pracując w firmie BBC w
    okresie: 1.04.2005 - 30.06.2005 i dalej kontuynuując 1.07.2005 do
    29.07.2005 ?

    Vonnegut79

  • 8. Data: 2005-08-01 16:53:22
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 1 sie o godzinie 16:43, na pl.soc.prawo, Vonnegut79 napisał(a):

    > Cóż takie prawo... :) Umowa zlecenie ze spółdzielnią studencką BRATNIAK
    > odnawiana co miesiąc.

    No właśnie.
    Chodzi o to czy przychodziła na konkretna godzinę do *pracy*, czy
    oczekiwała na "felezunek" i wtedy wykonywała ..."zlecenie".
    Chodzi o to że mimo nazwy "umowa zlecenie", może, i najczęściej zachodzi,
    normalny stosunek pracy. "Zleceniodawcy" starając się zaoszczędzić grosza,
    "zlecają" .... normalną pracę.
    Skoro to jest tak długi okres - cztery lata!!! - może warto by Twoja
    znajoma spróbowała przedstawić swoje posiadane dokumenty osobie znającej
    KP, i postarała się o .... ustalenie stosunku pracy za tamten okres?

    Jakby nie patrzeć .... to cztery lata.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 9. Data: 2005-08-01 17:21:40
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,

    urlop wypoczynkowy za okres 01.04.2005-12.08.2005:
    5/12 x 20 dni = 8,3 dni, czyli po zaokrągleniu (zawsze w górę) 9 dni.

    Pracodawca ma prawo do udzielenia urlopu pracownikowi w okresie
    wypowiedzenia umowy o pracę.

    wa

  • 10. Data: 2005-08-01 20:53:33
    Od: "Buff & Kiteczka" <v...@i...pl>

    Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 5/12 x 20 dni = 8,3 dni, czyli po zaokrągleniu (zawsze w górę) 9 dni.
    >
    > Pracodawca ma prawo do udzielenia urlopu pracownikowi w okresie

    Hmm to teraz nie wiem :) 8 albo 9 eh.. :) każde z dwóch wersji dobrze :) Ale
    czy wystarczy "słowo" pracodawcy, że wysyła ją na urlop wypoczynkowy czy
    powinna ona jakiś dokument wystawiony przez niego podpisać ? W sumie mimo iż
    ma obowiązek na ten urlop iśc, to jednak pracodawca jest stroną wysyłająca
    ją na ten urlop... ?

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

    Vonnegut79