    From: Vonnegut79 <v...@W...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Przymusowy urlop od pracodawcy w okresie wypowiedzenia ?
    Date: Mon, 01 Aug 2005 15:52:32 +0200

    Witam,

    Mam pytanko, czy pracownik może się nie zgodzić na wysłanie na
    przymusowy urlop w okresie wypowiedzenia pracownika ?

    Moja dziewczyna po okresie próbnym (3 miesiące)i jednym miesiącu
    kolejnej umowy na czas określony (do 2010 r.) złożyla wypowiedzenie z 2
    tygodniowym terminem (zgodnie z zapisem w umowie o pracę).

    Czy pracodawca wysyłając taką osobę na przymusowy urlop musi okazać i
    mieć podpisane przez pracownika, jakieś dokumenty w tej kwestii ?

    Czy jeżeli pracownik ma prawo do 7 dni urlopu, a np ma jeszcze 10 dni
    roboczych do przepracownia (w czasie okresu wypowiedzenia) to pracodawca
    musi wskazać mu ostatnie dni z tego okresu jako te "urlopowe" czy może
    zrobić to dowolnie, nawet rozdzielając wedle wlasnego uznania np na 2
    dni pracy, 2 dni wolne, 1 dzien pracy itp ?

    I wreszcie jak policzyć te dni urlopowe ? Będzie to jej 1 urlop w życiu,
    a ścieżka zawodowa wygladała tak:

    21.09.2000 do 21.09.2004 - firma XYZ ale na UMOWE ZLECENIE...

    2.11.2004 do 31.01.2005 - firma JKY 1 umowa o pracę w życiu

    1.04.2004 do 30.06.2005 - okres próbny w firmie BBC

    1.07.2004 do 2010 roku - umowa na czas okreslony w firmie BBC, ale
    zgodnie z umową 29.07.2005 roku rozpoczął się okres wypowiedzenia
    trwający do 12.08.2005.

    Ile dni urlopu należy się mojej dziwczyniebiorąc pod uwagę powyższe dane
    oraz to iż skończyłą ona 3,5 letnie zaoczne studia licencjackie ? (wiem,
    ze jakoś to się wlicza do stażu pracy...) ?

    Bardzo prosze o odpowiedź, wiem, że sporo tego jest, ale sprawa zaczyna
    się robić pilna. A co gorsza pracodawca to oszust często łamiący prawo
    pracy :(

    Z góry dziękuję

    i pozdrawiam

    Vonnegut79