  • 11. Data: 2007-11-01 22:20:06
    Temat: Re: Przetwarzanie danych - kiedy ?
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:fg979b$7h1$1@news.onet.pl...
    >
    > Czyli najlepszą formą sparaliżowania pracy firmy jest umieszczenie
    > danych osobowych w każdym dokumencie :-)

    Podobnie jak można zaszkodzić na wiele innych sposobów, od ściągania
    filmów P2P, poprzez instalowanie nielegalnego oprogramowania, a na
    umieszczaniu zdjęć pedofilskich kończąc.

    Jednakże faktycznie ustawa jest często nieprzestrzegana. Na przykład
    według GIODO adres e-mail jest daną osobową, jeśli pozwala
    zidentyfikować jednoznacznie osobę (np. j...@g...pl). Zatem
    wiele baz klientów w firmach, zawierajacych co do zasady dane
    przedsiębiorstw, są również nielealne, ponieważ często zawierają dane do
    osób kontaktowych w tych firmach w postaci takich właśnie e-maili.
    Jednakże na razie nikt z tego problemu nie robi.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 12. Data: 2007-11-01 22:24:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    GIODO też się może mylić. Zidentyfikowanie jednoznaczne mojej osoby na
    podstawi adresu mailowego, gdzie również używam imienia i nazwiska jest
    raczej niemożliwe. W każdym razie nie na podstawie samego adresu poczty.

  • 13. Data: 2007-11-01 22:37:59
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > podstawi adresu mailowego, gdzie również używam imienia i nazwiska jest
    > raczej niemożliwe. W każdym razie nie na podstawie samego adresu poczty.

    Owszem, może się mylić, ale jak na razie to jest najbardziej
    kompetentna opinia, ponieważ żaden sąd na ten temat się nie wypowiadał
    oficjalnie. Z tą ustawą są podobne wątpliwości jak z niezgodnością
    towaru z umową - też jest federacja konsumentów, głosząca swoje
    komentarze do dziurawej ustawy i brak jest orzeczeń rozwiewających wiele
    niejasności.