  • 1. Data: 2007-10-29 09:41:30
    Temat: kody zródłowe oprogramowania
    Od: "Adam" <a...@p...edu.pl>

    Witajcie,
    mam pytanie czy zakupując jakieś oprogramowanie firma która je stworzyła i
    sprzedaje ma obowiązek udostępnić mi kody zródłowe? Jeśli tak to czy jest
    jakiś przepis prawa o tym mówiący, a jeśli nie to też czy jest jakiś
    przepis.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-10-29 09:47:02
    Temat: Re: kody zródłowe oprogramowania
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Adam wrote:
> [...]
    > stworzyła i sprzedaje ma obowiązek udostępnić mi kody zródłowe? Jeśli
    > tak to czy jest jakiś przepis prawa o tym mówiący, a jeśli nie to też

    Jeśli jest to pudełkowe oprogramowanie, to o ile nie zawiera fragmentów na
    jednej z otwartych licencji (chyba GPL), to nie musi, ba - source jest
    chroniony prawami autorskimi.

    Jeśli zlecasz firmie napisanie programu, to to, czy udostępnią Ci źródła czy
    nie zależy od podpisywanej umowy (przeważnie udostępnienie źródeł radykalnie
    podnosi cenę).

    Twoje pytanie jest na zasadzie: "Czy zakupując obraz malarz, który je
    stworzył i sprzedaje ma obowiązek udostępnić mi farby, którymi go malował?"

    > Pozdrawiam

    Takoż i ja -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 3. Data: 2007-10-29 09:49:13
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Adam" <a...@p...edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprzedaje ma obowiązek udostępnić mi kody zródłowe? Jeśli tak to czy jest
    > jakiś przepis prawa o tym mówiący, a jeśli nie to też czy jest jakiś

    Przepraszam a co kupujesz ? Program czy kod żródłowy ?
    Dostajesz to za co płacisz.
    Podobnie z ciastem ;)
    Czy kupując ciasto (tort) w cukierni powinieniem rządać od piekarza
    produktów z których powstał ten tort ??
    Oczywiście możesz wystąpić do firmy sprzedajacej program o sprzedaż i kodu
    źródłowego, ale poejrzewam, że będzie to kwota o wiele większa niż sam
    program o ile wogóle kod będzie na sprzedaż.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-10-29 09:51:01
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Adam porozsypywal nastepujace haczki:
    > mam pytanie czy zakupując jakieś oprogramowanie firma która je stworzyła i
    > sprzedaje ma obowiązek udostępnić mi kody zródłowe?

    Nie. Jak kupujesz Windowsa to dostajesz wraz z nim kody zrodlowe?

    > a jeśli nie to też czy jest jakiś
    > przepis.

    Nie ma na to przepisu i bys nie musi.

    --
    badzio

  • 5. Data: 2007-10-29 09:57:56
    Od: "Adam" <a...@p...edu.pl>

    kupowane jest oprogramowanie magazynowo-finansowe wraz z wdrożeniem firmy
    Softlab (wdrożenie również przez firmę Softlab). Proszę o podanie norm
    prawnych, które to regulują.

    Adam
    Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl> napisał w
    wiadomości news:fg4a6t$hbr$1@news.dialog.net.pl...

  • 6. Data: 2007-10-29 10:00:48
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Mon, 29 Oct 2007 10:49:13 +0100, mz napisał(a):

    > Podobnie z ciastem ;)
    > Czy kupując ciasto (tort) w cukierni powinieniem rządać od piekarza
    > produktów z których powstał ten tort ??

    Trafniejsza analogia bylaby gdyby chcial razem z ciastem dostac przepis :)

    marcin

  • 7. Data: 2007-10-29 10:04:58
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Oct 29, 10:57 am, "Adam" <a...@p...edu.pl> wrote:
    > kupowane jest oprogramowanie magazynowo-finansowe wraz z wdrożeniem firmy
    > Softlab (wdrożenie również przez firmę Softlab). Proszę o podanie norm
    > prawnych, które to regulują.
    >
    > Adam

    Pod cytatem. POD!

    Prawa autorskie i pokrewne.

  • 8. Data: 2007-10-29 10:07:22
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Adam napisał(a):
> [...]
    > sprzedaje ma obowiązek udostępnić mi kody zródłowe? Jeśli tak to czy jest
    > jakiś przepis prawa o tym mówiący, a jeśli nie to też czy jest jakiś

    ocipiales?

    --
    http://wynagrodzenie.info - forum pracownikow i pracodawcow ...
    http://Profesor.NiesfornaZyta.pl - doradza w sprawach technicznych ...

  • 9. Data: 2007-10-29 10:11:10
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

> [...]
    > kupowane jest oprogramowanie magazynowo-finansowe wraz z wdrożeniem firmy
    > Softlab (wdrożenie również przez firmę Softlab). Proszę o podanie norm

    Kupujecie 'gotowy' produkt czy tez taki, ktory jest napisany specjalnie
    dla Was? Jesli gotowy, to dostajecie sam program, bez kodow zrodlowych
    (patrz porownanie do ciasta i przepisu). Ewentualnie przeczytaj umowe,
    ktora podpisaliscie - jest szansa (niewielka) ze bedzie tam paragraf o
    tym ze dostaniecie kod zrodlowy.
    Jesli specjalnie na zamowienie - przeczytaj co jest napisane w umowie.
    Jesli w umowach nie bedzie nic na temat kodu zrodlowego, to go nie
    dostaniecie (brak podstaw prawnych do tego aby firma _musiala_ Wam go
    wydac, wiec odpusc sobie pytanie o podstawe prawna, ktora zezwala na
    nieudostepnianie Wam zrodel).
    --
    badzio

  • 10. Data: 2007-10-29 11:09:29
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    zly pisze:

    > Trafniejsza analogia bylaby gdyby chcial razem z ciastem dostac przepis :)

    Dokładnie... AFAIK akurat informacje o produktach z których się składa
    ciasto to mają obowiązek podać, a na opakowaniach nawet wydrukować :)

    Jeżeli chodzi o przepis przyrządzenia to już co innego - tajemnica szefa
    kuchni ;>