  • 1. Data: 2007-10-29 12:26:36
    Temat: opłaty za ubikacje w pubach - jednak nie?
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    http://miasta.gazeta.pl/olsztyn/1,35189,4619529.html
    ?skad=rss

    Wychodzi tam w jednym z akapitów, że kluby itp. maja obowiązek
    udostępnić toaletę ale mogą pobierać opłaty za nie.
    Rodzi się pytanie czy mam prawo żądać paragonu albo innego papierka za
    taką "usługę" :)

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 2. Data: 2007-10-29 12:59:58
    Temat: Re: opłaty za ubikacje w pubach - jednak nie?
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu PlaMa porozsypywal nastepujace haczki:
    > Rodzi się pytanie czy mam prawo żądać paragonu albo innego papierka za
    > taką "usługę" :)

    Masz prawo zadac paragonu albo innego papierka za cokolwiek.

    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-10-29 13:15:40
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    PlaMa pisze:
> [...]
    > udostępnić toaletę ale mogą pobierać opłaty za nie.
    > Rodzi się pytanie czy mam prawo żądać paragonu albo innego papierka za

    Oczywiście. W normalnych płatnych toaletach zawsze dostaje się paragon.
    To taka sama usługa jak każda inna.

  • 4. Data: 2007-10-29 13:18:03
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    badzio w <news:fg4lns$aeg$2@inews.gazeta.pl>:

    > Patrze, patrze a tu PlaMa porozsypywal nastepujace haczki:

    > Masz prawo zadac paragonu albo innego papierka za cokolwiek.

    Ale przed, czy po... ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2007-10-29 14:52:23
    Od: "sov." <s...@o...pl>

    > Oczywiście. W normalnych płatnych toaletach zawsze dostaje się paragon.
    > To taka sama usługa jak każda inna.

    No chyba niekoniecznie. Przeciez w Polsce jest cos takiego jak podatek
    zryczałtowany. Jesli wkazuje sie odpowiednio niskie obroty (czy zyski) to
    nie trzeba miec kasy fiskalnej. Wiec co? Babka ma wypisywac recznie ten
    paragon? :-)
    sov.

  • 6. Data: 2007-10-29 15:18:20
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu sov. porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > zryczałtowany. Jesli wkazuje sie odpowiednio niskie obroty (czy zyski) to
    > nie trzeba miec kasy fiskalnej. Wiec co? Babka ma wypisywac recznie ten

    Tak. Jak pojdziesz na rynek kupic jakiegos ciucha czy buty, to czesto
    dostaniesz wlasnie paragon napisany recznie
    --
    badzio

  • 7. Data: 2007-10-29 15:46:19
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    'Tom N' wrote:

    > Ale przed, czy po... ;-)
    Zyczę inicjatorowi wątku, aby to była faktura VAT wypisywana ręcznie, po
    zapłacie z góry i przed skorzystaniem z usługi :D

    --
    Maciek

  • 8. Data: 2007-10-29 15:49:59
    Od: "sov." <s...@o...pl>

    > Tak. Jak pojdziesz na rynek kupic jakiegos ciucha czy buty, to czesto
    > dostaniesz wlasnie paragon napisany recznie

    Badzio, nie gniewaj sie, ale musze zapytac! Gdzie Ty mieszkasz?
    Ja mieszkam na Górnym Ślasku i - prawde mowiac - takie recznie wypisywane
    paragony pamietam z dziecinstwa.
    sov.

  • 9. Data: 2007-10-29 18:09:17
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Maciek pisze:

    > Zyczę inicjatorowi wątku, aby to była faktura VAT wypisywana ręcznie, po
    > zapłacie z góry i przed skorzystaniem z usługi :D

    ale co ja Ci zrobiłem? :D Ja tylko ciekawy byłem jak to w końcu jest...
    Czy mają prawo pobierać opłaty czy nie?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 10. Data: 2007-10-29 18:11:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Oct 2007, sov. wrote:

    > Badzio, nie gniewaj sie, ale musze zapytac! Gdzie Ty mieszkasz?
    > Ja mieszkam na Górnym Ślasku i - prawde mowiac - takie recznie wypisywane
    > paragony pamietam z dziecinstwa.

    Co nie zmienia faktu, że jak ZAŻĄDASZ papierka, to sprzedawca ma
    obowiązek Ci go dać.
    Po prawdzie MUSI dać tylko rachunek, ale z dwojga złego może wybrać
    wystawienie paragonu (jak się godzisz bez rachunku), bo to mniej
    pisania :)

    pzdr, Gotfryd