  • 1. Data: 2007-10-29 11:58:35
    Temat: Zbieranie danych włamywacza do sieci
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Czy użycie przez poszkodowanego admina zesnifowanego hasła poczty włamywacza
    jest legalne?
    Zakładam wejście na skrzynkę pocztową wyłącznie w celu odczytania profilu i
    ustalenia tożsamości, bez zapoznawania się z treścią korespondencji.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2007-10-29 12:10:00
    Temat: Re: Zbieranie danych włamywacza do sieci
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Jan Werbiński pisze:
    > Czy użycie przez poszkodowanego admina zesnifowanego hasła poczty
    > włamywacza jest legalne?

    Nie, jest to nielegalne.

    Kodeks Karny:
    Art. 267. § 1. Kto bez uprawnienia uzyskuje informację dla niego nie
    przeznaczoną, otwierając zamknięte pismo, podłączając się do przewodu
    służącego do przekazywania informacji lub przełamując elektroniczne,
    magnetyczne albo inne szczególne jej zabezpieczenie, podlega grzywnie,
    karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

  • 3. Data: 2007-10-29 12:26:15
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > magnetyczne albo inne szczególne jej zabezpieczenie, podlega grzywnie,
    > karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    No tak, ale tutaj ja jestem tym poszkodowanym i z tego właśnie paragrafu, do
    mojej sieci się podłączono. Prokurator potrzebuje dodatkowych danych
    identyfikujących.

    Czy potrzeba namierzenia przestępcy jest wystarczającym uprawnieniem?

    PS
    Sieć nie pracuje prawidłowo. Mam zakłócenie pracy, którego przyczynę muszę
    ustalić. Przyczyną zakłóceń jest komputer, którego nie powinno być. Podszywa
    się pod inny komputer. Przecież muszę w jakiś sposób ustalić źródło
    zakłóceń?

  • 4. Data: 2007-10-29 12:38:58
    Od: "Dominik Mirowski" <s...@i...pl>

    Jan Werbiński wystukał(a):

> [...]
    > którego nie powinno być. Podszywa się pod inny komputer.
    > Przecież muszę w jakiś sposób ustalić źródło zakłóceń?

    Jako dostawca usług sieciowych masz zwykle zapisana w umowie możliwość
    przetwarzania przesyłanych danych w celu kontroli działania i monitoringu
    sieci - korzystasz z tego.

    Danymi osobowymi się nie przejmuje po ustaleniu konta odfiltrowujesz pocztę
    na nie przekazywaną i dostarczasz policji jako materiał dowodowy w celu
    ustalenia personaliów sprawcy. Upewnij się najpierw, że jesteś w stanie
    udowodnić poniesione straty lub zasadność wykorzystania policji w tym celu.

    A jak to nie to trzeba ruszyć **** i przejść się z laptopem i posnifować
    bezpośrednio na rozgałęzieniach sieci.
    --
    Dominik Mirowski
    e-mail NA

  • 5. Data: 2007-10-29 12:45:52
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 29 Oct 2007 13:26:15 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

    > No tak, ale tutaj ja jestem tym poszkodowanym i z tego właśnie
    > paragrafu, do mojej sieci się podłączono. Prokurator potrzebuje
    > dodatkowych danych identyfikujących.

    No to będą dwie sprawy. Jego o włamanie się do sieci oraz Twoja o
    włamanie się na skrzynkę.

    > Czy potrzeba namierzenia przestępcy jest wystarczającym uprawnieniem?

    Chodzi o uprawnienie z ustawy, do podsłuchiwania (CBA, ABW, itd.).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 6. Data: 2007-10-29 13:44:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jan Werbiński wrote:

> [...]
    > muszę ustalić. Przyczyną zakłóceń jest komputer, którego nie powinno
    > być. Podszywa się pod inny komputer. Przecież muszę w jakiś sposób

    To może powołać się na stan wyższej konieczności/obronę konieczną?

  • 7. Data: 2007-10-29 14:36:52
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > To może powołać się na stan wyższej konieczności/obronę konieczną?

    a przed jakim czynem zakazanym(bezposrednim) sie broni?

    P.

    --
    http://wynagrodzenie.info - forum pracownikow i pracodawcow ...
    http://Profesor.NiesfornaZyta.pl - doradza w sprawach technicznych ...

  • 8. Data: 2007-10-29 17:42:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:fg4jte$fc8$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > No tak, ale tutaj ja jestem tym poszkodowanym i z tego właśnie paragrafu,
    > do mojej sieci się podłączono. Prokurator potrzebuje dodatkowych danych
    > identyfikujących.

    Na polecenie prokuratora masz prawo, tym nie mniej prokuratorowi dostarczył
    bym na Twoim miejscu tylko owo odczytane hasło. Treść profilu niech sobie
    odczytuje biegły po zwolnieniu z tajemnicy telekomunikacyjnej.

    > Czy potrzeba namierzenia przestępcy jest wystarczającym uprawnieniem?

    Nie.

  • 9. Data: 2007-10-29 17:55:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sowiecki Agent wrote:

    > a przed jakim czynem zakazanym(bezposrednim) sie broni?

    Art. 368 par. 1 KK lub Art. 287 KK - duh...

  • 10. Data: 2007-10-29 21:51:29
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jan Werbiński wrote:

> [...]
    > muszę ustalić. Przyczyną zakłóceń jest komputer, którego nie powinno
    > być. Podszywa się pod inny komputer. Przecież muszę w jakiś sposób

    Kto i dlaczego Cię do tego *zmusza*?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak