  • 1. Data: 2004-11-23 00:35:58
    Temat: Przestępczość internetowa
    Od: Ally_pl <a...@t...pl>

    Witam serdecznie

    Czy ktoś może mi udzielić informacji jakie są zasady określania
    jurysdykcji krajowej w przypadku przestępstw popełnianych w Internecie?
    Czy zawsze jest wszczynane postępowanie w miejscu ujawnienia?

  • 2. Data: 2004-11-23 18:18:27
    Temat: Re: Przestępczość internetowa
    Od: "cosmo" <m...@U...gazeta.pl>

    http://www.vagla.pl/index.htm

  • 3. Data: 2004-11-23 20:09:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "cosmo" <m...@U...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > http://www.vagla.pl/index.htm

    No jedyne, co tam znalazłem to odesłanie do konwencji przyznającej prawo
    dochodzenia roszczeń na terenie własnego kraju. Tez ciekawe. Ale odpowiedzi
    na podstawowe pytanie o unormowanie kwestii miejsca popełnienia przestępstwa
    nie znalazłem.

  • 4. Data: 2004-11-24 10:17:56
    Od: "cosmo" <m...@U...gazeta.pl>

> [...]
    > odpowiedzi
    > na podstawowe pytanie o unormowanie kwestii miejsca popełnienia

    k.k Art. 5. Ustawę karną polską stosuje się do sprawcy, który popełnił czyn
    zabroniony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jak również na polskim
    statku wodnym lub powietrznym, chyba że umowa międzynarodowa, której
    Rzeczpospolita Polska jest stroną, stanowi inaczej.

    Art. 6. § 1. Czyn zabroniony uważa się za popełniony w czasie, w którym
    sprawca działał lub zaniechał działania, do którego był obowiązany.

    § 2. Czyn zabroniony uważa się za popełniony w miejscu, w którym sprawca
    działał lub zaniechał działania, do którego był obowiązany, albo gdzie
    skutek stanowiący znamię czynu zabronionego nastąpił lub według zamiaru
    sprawcy miał nastąpić.

  • 5. Data: 2004-11-24 17:29:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "cosmo" <m...@U...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    To, co napisałeś, to ja wiem. Tylko, ze nie zawsze sie da w ten sposób to
    ustalić, a przynajmniej nie zawsze jest jednoznaczne. Gdzie na przykład
    popełniono przestępstwo opublikowania pornografii w portalu? Sprawca mógł
    działać w Nowym Yorku wprowadzając na serwer w Tokio materiały pobrane z
    serwera w Londynie, a oglądający siedzieli Warszawie, Moskwie i Paryżu.

    Myślałem, ze znajdę jakiś komentarz do tego artykułu, bo sam artykuł, to
    raczej znam.

  • 6. Data: 2004-12-01 20:52:37
    Od: Ally_pl <a...@t...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
> [...]
    > serwera w Londynie, a oglądający siedzieli Warszawie, Moskwie i Paryżu.
    >
    > Myślałem, ze znajdę jakiś komentarz do tego artykułu, bo sam artykuł, to

    No właśnie, kto prowadzi sprawę w takim przypadku? Artykuły za wiele nie
    mówią. Jakie są zasady określania jurysdykcji?

    Ally

  • 7. Data: 2004-12-01 21:28:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No właśnie, kto prowadzi sprawę w takim przypadku? Artykuły za wiele nie
    > mówią. Jakie są zasady określania jurysdykcji?

    Najczęściej ten, kto poweźmie wiadomość, czyli w opisanym przeze mnie
    przypadku może to być Posterunek Policji w Koziej Wólce. Niejednokrotnie
    jedynym urządzeniem elektronicznym w tej jednostce bywa faks. A jedynym
    materiałem w sprawie wydrukowane przez zawiadamiające strony z Internetu.