  • 1. Data: 2004-11-23 06:45:12
    Temat: emerytura
    Od: "Mikołaj Pałys" <p...@o...pl>

    Witajcie,

    być może moje pytanie jest dla Was dziwnie proste, a może nie :)

    Chodzi mi o to, jak są zaliczane wszelkie L-4 - jako okresy składkowe czy
    nieskładkowe, wg mnie powinny być zaliczone jako składkowe -> przecież
    składka i tak została odprowadzona, ale p. urzędniczka w ZUS zakomunikowała
    mi, że wszelkie okresy niezdolności do pracy są brane jako okresy
    nieskładkowe, jak mam to rozumieć?

    Dzięki za wszelkie info

    Pozdrawiam

    Mikołaj

  • 2. Data: 2004-11-23 20:12:59
    Temat: Re: emerytura
    Od: "Maciej Muran" <m...@w...home.pl-nospam.me>

> [...]
    > zakomunikowała
    > mi, że wszelkie okresy niezdolności do pracy są brane jako okresy

    Ja (jako laik) rozumiem to tak, że jeśli byłeś na L-4, to nie pracowałeś,
    czyli nie pracowałeś dla dobra ZUS. To, że składki płacił za Ciebie
    pracodawca [?] oczywiście nie ma znaczenia. ZUS nie jest po to, żeby
    płacić. Jest po to, żeby pobierać pieniądze od chorych, emerytów, zmarłych,
    nienarodzonych, etc.

    OIDP podczas wyliczania kapitału początkowego wszystkie zwolnienia
    lekarskie potraktowano jako okresy nieskładkowe. Ale ja się już dawno
    przestałem dziwić ZUS-owskiej rzeczywistości, więc awantury nikomu nie
    urządzałem :)

    --
    Maciek.