  • 1. Data: 2004-11-22 21:26:48
    Temat: Datowniki pocztowe
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Jak wiadomo w urzędach pocztowych każdy "urzędnik okienkowy" ma swój
    osobisty datownik, za każde odciśnięcie datownika na czymkolwiek odpowiada
    głową.
    Pytanie, czy po zwolnieniu się z pracy datownik oddaje i może on być
    przydzielony innemu pracownikowi ? czy może datownik jest komisyjnie
    niszczony lub gdzieś deponowany ?
    Może ktoś zna jakie są regulacje w tym temacie ?

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    k...@X...pl <wytnij XX i zbedna kropke gdy bedziesz pisać
    http://kw1618.w.interia.pl

  • 2. Data: 2004-11-23 11:46:30
    Temat: Re: Datowniki pocztowe
    Od: --Szyszkowa-- <s...@p...gazeta.pl>

    Datowniki sa komisyjnie niszczone.

    http://poleska.e-wro.com/fotki/kotki/
    --------------

  • 3. Data: 2004-11-23 19:12:54
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 22 Nov 2004 21:26:48 GMT, "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy"
    <a...@j...w.stopce.pl> wrote:

    >Jak wiadomo w urzędach pocztowych każdy "urzędnik okienkowy" ma swój
    >osobisty datownik, za każde odciśnięcie datownika na czymkolwiek odpowiada
    >głową.
    "Jak wiadomo"? A skad wiadomo? Bo ja pierwsze slysze :)

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 4. Data: 2004-11-23 20:11:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl> napisał
    w wiadomości news:sQsod.36219$ha.32739@news.chello.at...

    Urząd pocztowy (również banki, bo to działa podobnie) prowadzi rejestr
    datowników. Ten rejestr określa komu i kiedy wydano jaki datownik. Co do
    zasady urzędnik nie ma jednego stale przydzielonego datownika. Przy
    rozpoczęciu zmiany odbija sie datownik (jako wzór) i odnotowuje, komu sie
    wydaje. Następnego dnia ten sam urzędnik w tym samym okienku może posiadać
    zupełnie inny datownik.

  • 5. Data: 2004-11-23 22:03:08
    Od: "Aga" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w

> [...]
    > wydaje. Następnego dnia ten sam urzędnik w tym samym okienku może posiadać

    No niekoniecznie tak jest w bankach
    W banku kasjer dostaje swój datownik, to jest odnotowywane w rejestrze, i
    ten datownik jest przypisany do pracownika na dłuzej, nie na 1 dzien.

    Aga

  • 6. Data: 2004-11-23 23:24:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Aga" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No niekoniecznie tak jest w bankach
    > W banku kasjer dostaje swój datownik, to jest odnotowywane w rejestrze, i
    > ten datownik jest przypisany do pracownika na dłuzej, nie na 1 dzien.

    Nie będę się kłócił. W znanych mi osobiście przypadkach w każdym razie
    datownik nie był przypisywany na stałe. Być może w bankach jest mniejsza
    rotacja. Zresztą, w małych Urzędach Pocztowych, czy jakiś filiach banków, to
    z reguły mają jeden stempel i prowadzi to jeden ajent. Z konieczności
    rotacji nie ma.

    Tak, czy inaczej wydawanie stempli trzeba jakoś ewidencjonować, bo przecież
    pracownik po zmianie go musi gdzieś zabezpieczyć. Jeśli pracują na zmiany,
    to musiał by mieć indywidualna kasetę albo coś w tym stylu, by czasem pod
    jego nieobecność ktoś nie nakombinował.

    Stempel odbija się (powinno) codziennie również po to, by sie zabezpieczyć
    przed pomyłką w ustawieniu daty. Chodzi o to, ze jeśli nawet by do pomyłki
    doszło - tego wykluczyć nie można - to będzie to łatwo sprawdzić. W
    rejestrze będzie odbita z błędem.

  • 7. Data: 2004-11-24 11:14:33
    Od: "Aga" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > przed pomyłką w ustawieniu daty. Chodzi o to, ze jeśli nawet by do pomyłki
    > doszło - tego wykluczyć nie można - to będzie to łatwo sprawdzić. W

    W bankach w których pracowałam kasjerzy i dysponenci mieli "swoje" stemple
    za które odpowiadali. Każdy stempel po zakończeniu pracy jest odpowiednio
    zabezpieczany przed uzyciem go przez innego pracownika. I za to żeby tam
    trafil odpowiada pracownik który ma go na ewidencji.
    A blędy się zdarzają bardzo rzadko. Pracownicy posługujący się stemplami
    raczej odruchowo zmieniają już datę i przed jego użyciem rano odbijają go na
    raportach.

    Aga

  • 8. Data: 2004-11-24 17:34:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Aga" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Ja za to w banku nigdy nie pracowałem. Ale czasem potrzebuję to sprawdzić z
    kolei i wiem, ze zawsze się w zeszycie sprawdza, komu w jakim okresie to
    było wydane. Skoro z praktyki twierdzisz, ze w bankach przydzielają na
    dłuższy czas jednej osobie, to oczywiście nie będę z tym polemizował, bo
    mnie z reguły interesuje osoba "sprawcy" przystawienia stempla na jednym
    konkretnym dokumencie i to sprawdzam. Nawet jeśli w jednym banku, to rzadko
    mam te same numerki stempli. Być może, że jakbym zaczął sprawdzać kilka
    dokumenów z tymi samymi stemplami, to by mi na jedna osobę wyszło.

  • 9. Data: 2004-11-24 22:24:08
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    > Użytkownik "Aga" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > (...) bo
    > mnie z reguły interesuje osoba "sprawcy" przystawienia stempla na jednym
    > konkretnym dokumencie i to sprawdzam. (...)

    Mnie natomiast interesuje, czy dany pracownik jest chwilowo nieobecny, czy
    np. się zwolnił z pracy i już nie będzie obecny. Dlatego wymyśliłem sobie,
    że jeżeli stwierdzę iż datownikiem tej osoby posługuje się "inna twarz" =
    osoba która mnie interesuje - zwolniła się. Stąd moje pytanie, czy datowniki
    osób zwolnionych są niszczone, czy przykładowo urząd pocztowy ma tyle
    datowników ile etatów i datowniki "przechodzą" z rąk do rąk wraz z rotacją
    kadrową.

    Natomiast zaobserwowałem, że w urzędach pocztowych przy zmianie w okienku,
    urzędnik pocztowy zwija wszystkie swoje zabawki, koperty, pocztówki, znaczki
    i zabiera na zaplecze, przychodzi druga zmiana i każdy ze swoim pudełeczkiem
    rozkłada widokówki, koperty - czyli istnieje domniemanie, ze towar jest
    gdzieś zabezpieczony w jakiejś szafce czy kasetce do następnego dnia kiedy
    przyjdzie do pracy.

  • 10. Data: 2004-11-24 23:32:01
    Od: " demagogia" <d...@g...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@j...w.stopce.pl> napisał(a):

> [...]
    > gdzieś zabezpieczony w jakiejś szafce czy kasetce do następnego dnia kiedy
    Kilkanaście lat pracowałam w bankach i tam datowniki były przypisane do
    konkretnej osoby. Zmiana właściciela następowała jedynie w wypadku rotacji
    kadr. Jeżeli właściciel stempla był tylko czasowo nieobecny (choroba, zwykły
    urlop), to jego stempel(datownik) czekał w zamkniętej kasetce. Każda z nas
    miała obowiązek zamknąć swój stempel w swojej kasetce swoim kluczem. Tak było
    w bankach i przypuszczam, że inne instytucje posługujące się datownikami w
    stemplach miały podobną procedurę. Jakieś pytania?