  • 1. Data: 2003-05-04 17:24:29
    Temat: Przekształcenie w spółkę cywilną
    Od: "Lucjan" <l...@p...onet.pl>

    Prowadzę działalność gospodarczą jako osoba fizyczna. Chciałbym zmniejszyć
    swoje obciążenia podatkowe przyjmując do spółki dwie osoby
    Czy możliwe jest przekształcenie w spółkę cywilną (ew. jawną) i jaka jest
    tutaj procedura?

    Lucjan

  • 2. Data: 2003-05-04 20:18:40
    Temat: Re: Przekształcenie w spółkę cywilną
    Od: "Jacek" <c...@p...onet.pl>

    Lucjan chwycił(a) pióro i napisał(a):
> [...]
    > swoje obciążenia podatkowe przyjmując do spółki dwie osoby
    > Czy możliwe jest przekształcenie w spółkę cywilną (ew. jawną) i jaka

    Nie ma takiej możliwości,czyli przekształcenia.Trzeba po prostu spółkę
    założyć od nowa.
    A od podatków i tak nie uciekniesz,co najwyżej zejdziesz do niższego
    progu dzieląc się kasą ze wspólnikami.
    No chyba,że ...........będą to tzw "martwe dusze"

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!

  • 3. Data: 2003-05-04 20:52:55
    Od: "Sasza" <s...@p...onet.pl>

    A czy nadal jest mozliwe zakladanie sc?
    Obilo mi sie o uszy, ze juz takowe nie powinny istniec, ale moze sie myle.

    Sasza

  • 4. Data: 2003-05-05 15:29:01
    Temat: Odp: Przekształcenie w spółkę cywilną
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Sasza <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b93ul8$jao$...@n...onet.pl...
    > A czy nadal jest mozliwe zakladanie sc?
    > Obilo mi sie o uszy, ze juz takowe nie powinny istniec, ale moze sie myle.

    To, ze nie powinny istniec, to jedno. Niestety jeszcze istnieja i podwojnie
    niestety monza je nadal zkladac. Brrr...

    Depi.

  • 5. Data: 2003-05-09 14:45:41
    Od: PACTUM INKASSO <p...@b...pl>

    Sasza wrote:

    > A czy nadal jest mozliwe zakladanie sc?
    > Obilo mi sie o uszy, ze juz takowe nie powinny istniec, ale moze sie myle.
    >
    > Sasza
    ostatnio zajmowałem sie tym tematem, społka nie może prowadzić dziłalności
    gospodarczej, jednak może być założone wg. kc bo ustawa ust. dz. gosp.
    zabrania,
    Konstrukcja jest chora , wspólnicy każdy oddzielnie zakłada działalność gosp
    własny nip, regon, ale sama spółka dostaje od US oddzielny NIP.
    Dla mnie osobiści sytuacja chora i niezrozumiała. Jednak jeżeli ktoś chce
    zaoszczedzić na kosztach a być w spółce to jedyne wyjście
    rejestracja spółki jawnej jest o wiele droższe
    --
    PACTUM INKASSO
    doradztwo w zakresie wierzytelności