  • 1. Data: 2004-06-23 15:45:11
    Temat: Przedwojenne obligacje skarbowe
    Od: "Marcin Narzyński" <d...@T...USUN.posejdon.net>

    Witam.

    Głośno zrobiło się o werdykcie sądu w sprawie Zabużan.
    Czy jest szansa, że podobnym zwycięstwem zakończy się problem obligacji
    przedwojennych, które nie zostały zamienione na gotówkę?
    Na obligacjach widnieje adnotacja, że ich wartość jest wyliczana na
    podstawie wartości złota więc nie jest problemem kwestia inflacji. Jak
    ugryźć ten problem?

    Pozdrawiam

    Marcin Narzyński

  • 2. Data: 2004-06-23 17:27:50
    Temat: Re: Przedwojenne obligacje skarbowe
    Od: "Remek" <c...@c...tam.pl>

    Użytkownik "Marcin Narzyński" <d...@T...USUN.posejdon.net>
    napisał w wiadomości news:cbc8i9$3ns$1@news.onet.pl...
    > Witam.
    >
    > Głośno zrobiło się o werdykcie sądu w sprawie Zabużan.
    > Czy jest szansa, że podobnym zwycięstwem zakończy się problem obligacji

    ale chyba tez jest ostateczny termin wykupu..jakies 50 lat ???

    --
    Remek www.remig.cad.pl
    Nie martw sie o jutro, martw sie jak go doczekasz.

  • 3. Data: 2004-06-23 21:12:58
    Od: "Marcin Narzyński" <d...@T...USUN.posejdon.net>

    > ale chyba tez jest ostateczny termin wykupu..jakies 50 lat ???

    Niby jest, ale jako że PRL nie uznawał ciągłości z II Rzeczpospolitą, tego
    okresu nie należałoby wliczać.
    Taką mam nadzieję...

    MN

  • 4. Data: 2004-06-24 07:13:14
    Od: Milamber <m...@w...pl>

    > Niby jest, ale jako że PRL nie uznawał ciągłości z II Rzeczpospolitą, tego
    > okresu nie należałoby wliczać.
    > Taką mam nadzieję...
    >
    > MN

    Formalnie rzecz biorąc termin przedawnienia powinnien zacząc bieg od
    uchwalenia konstytucji. Znajomy miał szafę obligacji i listów zastawnych
    (lekko licząc jakieś 600.000zł) i hipotecznych. Napisałem mu wezwanie do
    MF. Dwa departamenty się sprawą zajęły. jeden od obligacji a drugi od
    listów zastawnych. Ich konkluzja ich była taka: "Zniszczenia wojenne
    uniemozliły międzypokoleniowy tranfer pieniędzy, blee,blee,blee,
    przedawnienie, realizowanie przez PRL na początku lat 50 w związku z
    likwidacją tych banków co je wydawały". Aha powołali się jeszcze na zasady
    współżycia społecznego:)))))

    Konkluzja moja jest taka, że jeśli masz więcej niż jedną obligację i dużo
    czasu to możesz zawalczyć. Polecam art. w Rzepie z zeszłego roku.

  • 5. Data: 2004-06-27 12:07:37
    Od: Wiktor Zięba <w...@w...pl>

    Myślę że Sąd Najwyższy weznie to pod uwagę kasacje pisał mi adwokat
    z urzędu także nie znam dokładnej treści pisma.Ciekaw jestem czy
    będzie brał udział w kasacji Rzecznik Praw obywatelskich bo wysłałem
    do niego pismo.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2004-07-16 21:23:40
    Od: Wiktor Zięba <w...@w...pl>

    Ja mam sprawę w sądzie najwyższym . Sąd apelacyjny stwierdził że nie
    sa przedawnione tylko sad najwyższy musi wydac wyrok lub wrucić
    sprawe do sądu apelacyjnego o wartość. Wyrok sądu apelacyjnego z
    dnia17 marca 2004 pisało o tym w rzeczpospolitej chyba 19 marca .
    Zasądzić złotego było by krzywdą.

    -> http://usenet.pomocprawna.info