  • 1. Data: 2004-06-23 15:48:14
    Temat: Mam pytanie za 5 pkt.
    Od: "Polina" <p...@p...fm>

    Proszę mi odpowiedzieć, czy prokurator może zażądac odtajnienia konta
    bankowego osoby , która zgłasza się jako poszkodowana i jest tylko świadkiem w
    sprawie? I nie toczy się przeciwko niej żadne dochodzenie karne?
    Czy przypadkiem takie działanie nie jest przekroczeniem uprawnień
    prokuratorskich?
    Pozdrowienia Polina

  • 2. Data: 2004-06-23 21:28:00
    Temat: Re: Mam pytanie za 5 pkt.
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    Użytkownik "Polina" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprawie? I nie toczy się przeciwko niej żadne dochodzenie karne?
    > Czy przypadkiem takie działanie nie jest przekroczeniem uprawnień

    Myślę, ze poszkodowany po prostu się zgodzi. I gdzie tu problem?

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-06-23 21:57:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Polina" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

    Normuje to prawo bankowe. Proponuję tam zajrzeć, bo jest tam kilka
    warunków. W odniesieniu do osoby, która nie jest podejrzanym, to o ile
    pamiętam można uchylić tę tajemnicę w wypadku prowadzenia postępowania w
    sprawie nieprawidłowości w osobie prawnej oraz o najcięższe przestępstwa
    (wówczas na wniosek Policji).

  • 4. Data: 2004-06-24 06:35:13
    Od: p...@p...fm

> [...]
    > świadkiem w
    > >

    > Myślę, ze poszkodowany po prostu się zgodzi. I gdzie tu problem?

    Problem w tym, że poszkodowany nie miał zielonego pojęcia o takich procedurach
    prokuratora.
    Wygląda na to, ze zamiast sprawdzać sprawcę to niszczy sie poszkodowanego.
    Co mozna w takiej sytuacji zrobic?
    Polina

  • 5. Data: 2004-06-24 10:26:16
    Od: "Polina" <p...@p...fm>

> [...]
    > pamiętam można uchylić tę tajemnicę w wypadku prowadzenia postępowania w
    > sprawie nieprawidłowości w osobie prawnej oraz o najcięższe przestępstwa

    Też tak mi się wydawało. Oczywiście zajrzałam do prawa bankowego.
    Stwierdzam, że prokurator przekroczył swoje uprawnienia wnioskując o uchylenie
    tajemnicy w stosunku do osoby przeciwko której nie toczyło się zadne
    postępowanie.
    A wniosek wyglądał tak: uzasadnienie:..." prowadzi dochodzenie w sprawie
    znecania się i przywłaszczenia mienia..."
    Brak przeciwko komu sie to toczy, oraz nr sprawy...
    I bank udzielił informacji... nie żadając uzupełnienia danych...
    I z nadgorliwości udzielił również informacji o kontach bankowych innych
    członków rodziny poszkodowanego.

    I co z tym dalej zrobić?
    pozdr.Polina

  • 6. Data: 2004-06-24 10:59:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > I co z tym dalej zrobić?

    Ja bym złożył zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa przez pracowników
    banku. Co do prokuratora, to sprawa i tak będzie sprawdzana w tej
    sytuacji. To, że napisał, ze toczy się w sprawie, nie znaczy, że nie było
    w fazie przeciwko. Czasem tak piszą, choć bank wówczas z reguły żąda
    uszczegółowienia.

    Na pewno bank nie miał prawa podawać danych z innych kont bankowych i to
    już z całą pewnością jest przestępstwo.

  • 7. Data: 2004-06-24 12:03:58
    Od: "Kicek" <p@gieło.cię?>

    > I co z tym dalej zrobić?
    > pozdr.Polina

    zwrócić się do dobrego prawniko po odszkodowanie do banku.....
    :))

  • 8. Data: 2004-06-24 14:43:31
    Od: t...@p...onet.pl

    > zwrócić się do dobrego prawniko po odszkodowanie do banku.....
    > :))

    szykuje się prezent od banku :-))

    1. opisujesz sytuację - suche fakty, prosisz o zajecie stanowiska, informujesz
    że jesteś w trakcie przygotowywania działań mających na celu ochronę swoich
    praw, wspominasz cos o dobrej praktyce bankowej, dobrym imieniu banku, mediach
    itp lecz elegancko.
    2. Adresujesz list na Przezesa Zarządu banku i wysyłasz go do centrali - nie
    do oddziału.
    3. czekasz
    4. jest wesoło

    pozdr
    Traaq

  • 9. Data: 2004-06-24 18:57:44
    Od: p...@p...fm

    > szykuje się prezent od banku :-))
    >

    > 3. czekasz
    > 4. jest wesoło
    >
    > pozdr
    > Traaq
    >
    > --

    A co z prokuratorem, który przekroczył swoje uprawnienia?
    Zależy mi....
    pozdr.Polina

  • 10. Data: 2004-06-25 00:26:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <p...@p...fm> napisał w wiadomości
    > A co z prokuratorem, który przekroczył swoje uprawnienia?
    > Zależy mi....

    No to złóż zawiadomienie. Jak złożysz na dzienniku podawczym i nabiją
    numerek, to zupy z tego nie ugotują. Mogą próbować umorzyć, ale Ty masz
    prawo się skarżyć. Pytanie, czy faktycznie naruszył prawo.