  • 1. Data: 2004-06-23 12:43:25
    Temat: praktyki studenckie
    Od: "prymol" <p...@o...pl>

    Znajomy student poprosił mnie o informacje dotyczące praktyk, niestety nic
    mu nie moglem pomóc no i w googlach tez sa informacje inne niz mi potrzeba.
    Moze ktos z Was bedzie wiedział? Chodzi o praktykę na podstawie skierowania.
    1. Czy istnieją jakieś limity godzin pracy dla praktykantów?
    2.Może znacie jakies konkretne przepisy prawne dotyczące praktyk oprócz
    rozporządzenia RM z 1991 i kodeksu pracy(dział o zatrudnianiu młodocianych)
    ?
    Bede wdzięczmny za informacje.
    Pozdrawiam
    prymol

  • 2. Data: 2004-06-23 12:50:10
    Temat: Re: praktyki studenckie
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

    i kodeksu pracy(dział o zatrudnianiu młodocianych)
    > ?
    No skoro to student to regulacja zatrudnienia mlodocianych juz go raczej nie
    obowiazuej (chyba ze to genialne dziecko ktore jest na studiach mimo nie
    osiagniecia jeszcze pelnoletniosci).

  • 3. Data: 2004-06-23 16:43:48
    Od: "prymol" <p...@o...pl>

    Użytkownik "M" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    nie
    > obowiazuej (chyba ze to genialne dziecko ktore jest na studiach mimo nie

    Mała prośba, do tych którzy nie mają nic do powiedzenia a mówią!! Nie
    mówcie!!
    Słowko wyjaśnienia do M: pozwól, że Ci przytocze atrykuł z rozporządzenia RM
    w sprawie praktyk studenckich i zawodowych:
    § 9. 1. Do studentów odbywających praktyki na podstawie skierowania stosuje
    się odpowiednio przepisy prawa pracy
    o ochronie pracy kobiet i młodocianych, o dyscyplinie pracy oraz o
    bezpieczeństwie i higienie pracy.

    Za rzetelne sugestie i informacje z góry Wam dziekuję.
    Pozdrawiam
    prymol

  • 4. Data: 2004-06-23 17:05:32
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "M" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > nie
    >

    > Mała prośba, do tych którzy nie mają nic do powiedzenia a mówią!! Nie
    > mówcie!!

    A moze troche spokojniej i z odrobina szacunku jednak, co? Znasz to - kto jest
    bez winy itd.

    A poza tym napisalam "RACZEJ go nie obowiazuje". Nie oczekuj ze prawnik bedzie
    znal teksty wszystkich aktow normatywnych bo to awykonalne.

  • 5. Data: 2004-06-23 17:21:24
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "prymol" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    potrzeba.
    > Moze ktos z Was bedzie wiedział? Chodzi o praktykę na podstawie

    dostajesz skierowanie z którym idziesz do miejsca, w którym będziesz odbywał
    praktykę (sąd, prokuratura, kancelaria, urząd). wiem napewno, że musisz
    posiadać ubezpieczenie NW (obowiązkowo). jeśli jesteś ubezpieczony na
    uczelni- nie musisz ubezpieczać się dodatkowo. jeśli nie- najpierw odwiedź
    "ubezpieczarnię"

    > 1. Czy istnieją jakieś limity godzin pracy dla praktykantów?

    nie ma. w zależności od tego, ile godzin masz obowiązkowych praktyk wg
    regulaminu uczelni, tyle godzin musisz "odpraktykować" wg normalnych godzin
    roboczych. U mnie np. było 40 dni roboczych obowiązkowych praktyk. ale
    możesz sobie ustawić wszystko z przełożonym lub opiekunem, pod kierownictwem
    którego będziesz odbywać praktykę. nie ma np obowiązku codziennego chodzenia
    na praktyki, tylko możesz ustawić sobie 2 dni w tygodniu itd.

    pozdr.
    b.

  • 6. Data: 2004-06-23 17:51:54
    Od: "prymol" <p...@o...pl>

    > A moze troche spokojniej i z odrobina szacunku jednak, co? Znasz to - kto
    jest
    > bez winy itd.

    Nie jestem niespokojny i nie miałem w zamiarze Cie w jakikolwiek sposób
    urazić. Natomist podanie przeze mnie, ze nie chę być odesłany do
    rozporządzenia RM z 1991 i rozdziału kodeksu pracy świadczy, że je czytałem
    i wiem, że nie dają odpowiedzi na moje pytanie. Tak więc odniesienie się
    przez Ciebie do tej częsci mojego ogłoszenia nie wnosi niczego, co by mogło
    rozwiązać problem. Stąd mój apel, by grupowicze, którzy nie mają informacji
    rzetelnych, nie snuli przypuszvczeń, bo to nie prowadzi do rozwiłania
    sprawy. Powtarzam: nie miałem zamiaru Cie urazić, ale skoro tak się stało,
    wiedz, że nie zrobiłem tego celowo. Chylę czoło.

    > A poza tym napisalam "RACZEJ go nie obowiazuje". Nie oczekuj ze prawnik
    bedzie
    > znal teksty wszystkich aktow normatywnych bo to awykonalne.

    Nie oczekuje.

    Znam zasady usenetowe i wiem że nie muszę dostać odpowiedzi na zadane
    pytanie. Oczekuje tylko jednego. Jesli ktoś decyduje się odpowiadać na
    ogłoszenia na grupie, mam nadzieję, że posiada informacje rzetelne. Natomist
    nie interesują mnie czyjeś przypuszczenia. Chyba, że ten ktoś poda źródło na
    które się powołuje a nie pamieta dokladnie jego tresci np ze względu na to,
    że czytał jakis tekst dawno.

    pozdrawiam
    prymol