1. Data: 2004-06-23 12:42:51
Temat:jak napisać mowę sądową
Od:"Roman Tyszczenko" <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie chodzi mi o żadne paragrafy, przepisy itp., chodzi mi o konspekt takiej
mowy. Czyli co powinno byc na początku, co w środku a co na końcu. Obojętnie
czy obrończa czy oskarżycielska. Temat: "Życie nie jest komiksem".
Pomóżcie proszę.

2. Data: 2004-06-23 13:12:11
Temat:Re: jak napisać mowę sądową
Od:Falkenstein <f...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 23 Jun 2004 14:42:51 +0200, Roman Tyszczenko
<a...@n...pl> napisał:

> [...]
> Obojętnie
> czy obrończa czy oskarżycielska. Temat: "Życie nie jest komiksem".

Mowa sądowa wygląda zwykle tak

W sprawie cywilnej w I instancji:

<pełnomocnik wstaje>
Wysoki sądzie. Popieram powództwo i wywody zawarte w uzasadnieiu do pozwu.
Wnosze o zasądzenie kosztów według norm przepisanych.
<pełnomocnik siada>

W sprawie cywilnej lub karnej w II instancji:

<adwokat wstaje>
Popieram wniesioną apelację i wnioski w niej zawarte, wnosze o zasądzenie
kosztów za obie instancje.
<adwokat siada>

W sprawie karnej:

<prokurator wstaje>
<prokurator czyta co inny prokurator napisał w akcie oskarżenia>
<prokurator siada>

W przypadku gdy trafi się ambitny pełnomocnik.

<adwokat wstaje>
Wysoki sądzie...
<adwokat zaczyna przypominać sądowi co sąd ustalił, czego słyszał i co
widział na tej sali>

<po 5 minutach sędzia patrzy na pełnomocnika z politowaniem>
<adwokat niezrażony dalej peroruje na temat krzywdy swego klienta>

<po 10 minutach sędzia liczy muchy na suficie, a protokolant odpala w
komputerze grę w kulki>
<adwokat rozwodzi się długo nad zeznaniami jakiegoś swiadka>

<po 15 minutach sedzia sprawdza, czy w miedzyczasie nie porysowało mu się
szkiełko na zegarku>
<adwokat omawia niejasności przepisów w rozpatrywanej kwestii i chwiejne
orzecznictwo SN>

<po 20 minutach sędzia kibicuje protokolantowi próbującemu pobić rekord
wydziału w grze w kulki na średnim poziomie>
<adwokat przechodzi do rozważeń nad właściwą interpretacją przepisu>

<po 25 minutach sędzia dla zabicia czasu zaczyna wypełniać druczek wyroku>
<adwokat agituje za oddaleniem powództwa jako jedynie słusznym i
prawidłowym rozstrzygnięceiem>

<po 30 minutach sędzia zaczyna pisac treść wyroku. Protokolant wyłacza grę
w kulki i uruchamia pasjansa>
<adwokat rozpoczyna podsumowanie mowy powracajac do tego o czym mówił na
poczatku>

<po 35 minutach sedzia wachluje się napisanym wyrokiem a protokolant
sprawdza jakie jeszcze gry zainstalowano na komputerze w tej sali>
<adwokat kontynuuje marsz krętą drogą ku konkluzji>

<po 40 minutach sędzia podpisuje wyrok, wkłada go do akt i wyczekująco
patrzy na adwokata>
<obrońca wreszcie ończy nieśmiertelnymi słowami>
... a także wnosze o zasądzenie kosztów według nom przepisanych.

--
Falkenstein
Sprawiedliwosc jest podobno najwyższym dobrem Rzeczypospoitej

3. Data: 2004-06-23 14:06:54
Od:kam <X#k...@w...pl.#X> szukaj wiadomości tego autora

Falkenstein wrote:
> <po 10 minutach sędzia liczy muchy na suficie, a protokolant odpala w
> komputerze grę w kulki>

Jakim komputerze? Porysować na protokole sobie może ;)

KG

4. Data: 2004-06-23 14:59:46
Od:Falkenstein <f...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 23 Jun 2004 16:06:54 +0200, kam <X#k...@w...pl.#X> napisał:

> Jakim komputerze? Porysować na protokole sobie może ;)

eeee, teraz coraz częściej ma już komputer. Wprawdzie często bez drukarki
ale zawsze.

--
Sprawiedliwosć jest podobno najwyższym dobrem Rzeczypospolitej

5. Data: 2004-06-23 15:25:38
Od:kam <X#k...@w...pl.#X> szukaj wiadomości tego autora

Falkenstein wrote:
> eeee, teraz coraz częściej ma już komputer. Wprawdzie często bez
> drukarki ale zawsze.

zależy gdzie... :)

KG

6. Data: 2004-06-23 15:37:40
Od:"Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

> zależy gdzie... :)

We Wrocławiu czasem jest śmieszniej, bo są komputery, ale jest problem z ich
obsługą, więc dalej jest jechanka ręczna ;]

Washko
http://www.odpowiedzialnosc.org/

7. Data: 2004-06-23 15:56:42
Od:Falkenstein <f...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 23 Jun 2004 17:37:40 +0200, Tomasz Waszczynski
<w...@w...org> napisał:

> Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl.#X> napisał w wiadomości

> We Wrocławiu czasem jest śmieszniej, bo są komputery, ale jest problem z
> ich
> obsługą, więc dalej jest jechanka ręczna ;]

NIektóre protokolantki po prostu wolą pisać ręcznie...

--
Sprawiedliwośćjest podobno najwyższym dobrem Rzeczpospolitej

8. Data: 2004-06-23 19:46:47
Od:Agrida <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

To najlepszy post jaki w zyciu czytałam :)

Aga

9. Data: 2004-06-23 21:42:23
Od:"Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agrida" <a...@e...com.pl> napisał w wiadomości
> To najlepszy post jaki w zyciu czytałam :)

Mało czytałaś ;>

10. Data: 2004-06-23 22:05:59
Od:"Johnson" <j...@g...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Falkenstein" <f...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> <obrońca wreszcie ończy nieśmiertelnymi słowami>
> ... a także wnosze o zasądzenie kosztów według nom przepisanych.

Bardzo trafnie oddaje rzeczywistość. Gratuluje spostrzegawczości.

--
JOHNSON :)