  • 31. Data: 2015-11-19 23:00:45
    Temat: Re: Protokół z rozprawy - brak pytań
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Zawsze tak było.

    :)
    Piękne

  • 32. Data: 2015-11-19 23:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Sonn x...@p...onet.pl ...

    > Bo albo nie ma sprzętu albo przeszkolonych do jego obsługi ludzi. Z
    > reguły jedno i drugie wbrew temu co bezczelnie twierdził Kwiatkowski
    > swojego czasu. Z reguły w całym sadzie sprzęt do nagrywania znajduje sie
    > co najwyżej w 1 lub 2 salach i to tylko w dużych miastach

    XXI wiek...

  • 33. Data: 2015-11-20 00:15:53
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

> [...]
    > swojego czasu. Z reguły w całym sadzie sprzęt do nagrywania znajduje sie
    > co najwyżej w 1 lub 2 salach i to tylko w dużych miastach

    Sprzęt to jak rozumiem jakiś dyktafon. Personel w osobie protokólanta
    już jest.
    ---
    Nie, są normalne sale gdzie z założenia możliwe jest rejestrowanie głosu i
    obrazu i się to robi.

  • 34. Data: 2015-11-20 00:58:11
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "grzech" napisał:

    > Dokładnie to co zeznał obwiniony jest w protokole. To sędzia się pomylił
    > wyciągając wnioski z przesłuchania.O co ci więc chodzi?)."

    Jak ten sąd, cytuję teraz wiernie całą twoją odpowiedź ale ... wycinam
    wszystko co wcześniej napisano. Jak sądzisz, ktoś rozumie o czym piszesz ?

  • 35. Data: 2015-11-20 07:02:45
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-11-19 o 19:35, Sonn pisze:

> [...]
    > swojego czasu. Z reguły w całym sadzie sprzęt do nagrywania znajduje sie
    > co najwyżej w 1 lub 2 salach i to tylko w dużych miastach

    Terefere. Oczywiście, że chodzi o to, że sąd miałby utrudnione zadanie
    przy lewych wyrokach. Tak może się podeprzeć lewymi protokołami zeznań,
    z których nie raz znikały części wypowiedzi świadków. Nagranie audio
    mogłoby być dowodem na niekompetencję albo złą wolę sędziego.

    Zupełnie jak w piłce nożnej: można by posiłkować się kamerami przy
    ocenie wątpliwych sytuacji, ale po co, skoro czasem mają wygrać "nasi".

    --
    MN

  • 36. Data: 2015-11-20 09:09:47
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu czwartek, 19 listopada 2015 20:10:13 UTC+1 użytkownik re napisał:

    > A po polsku zrozumiesz ? Nie bądź taki pewny.

    To co było na filmach rozumiałem wszystko to co było po polsku.

    Andrzej.

  • 37. Data: 2015-11-20 10:56:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    >:) Piękne

    Przez 100 lat nikomu nie przeszkadzalo :-)

    P.S. 100, 50 czy 150 ?

    J.

  • 38. Data: 2015-11-20 11:04:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "re" napisał w wiadomości
    Użytkownik "Robert Tomasik"
    >Kiedyś ktoś, to już na pewno w czasach międzywojennych - widziałem
    >takie
    >stare protokoły. Jeśli sąd uznaje, że ma znaczenie szczegółowy zapis,
    >albo wzywa stenotypistę, ale nagrywa rozprawę. Inaczej tego by się
    >normalnie nie dało prowadzić. Czasem świadkowie pół godzina gadają, a
    >istotne z tego jest kilka słów.
    ---
    >I sąd akurat wie, które są istotne a które nieistotne ?

    Biorac pod uwage, ze to sad ocenia te zeznania, to wie :-)

    J.

  • 39. Data: 2015-11-20 11:31:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Thu, 19 Nov 2015 11:18:57 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    >Rotfl, no a na podstawie czego innego mógłby pisač?

    No, zle sie wyrazilem - akt, ale raczej z innych materialow, niz z
    zeznan swiadkow w sadzie powinien to chyba pisac ?

    >Kolejny absurd, jest taki, że biegły dostaje komplet kilku kg
    >oryginałów akt a nie elektronicznej kopii. To tłumaczy czemu okładki
    >akt w większości wyglądają jakby psu z gardła wyjęte.

    Wczesniej je chyba policja i prokurator mietoli, a trzeba przyznac, ze
    papier czesto lepszy - wiecej widac na kartce A4, przerzuca sie
    latwo - wyszukuje zas trudniej.

    J.

  • 40. Data: 2015-11-20 11:56:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 20 Nov 2015 11:31:39 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No, zle sie wyrazilem - akt, ale raczej z innych materialow, niz z
    > zeznan swiadkow w sadzie powinien to chyba pisac ?

    W przypadku gdy biegły ma ocenić lub wyrazić opinię na zachowanie lub
    postępowanie osoby lub zwierzęcia w jakimś zdarzeniu np. pod kątem
    behawioralnym lub psycholigicznym dostaje komplet akt. Gdy biegłego
    powołuje strona często adwokaci oprócz konkretnych pytań dodają
    formułę typu "Czy [biegły] może wskazać inne wnoszące do sprawy
    aspekty lub uwagi". W związku z tym biegły musi mieć komplet akt aby
    mieć na czym oprzeć opinię.
    Co ciekawe, gdy biegłego powołuje sąd raczej nigdy nie prosi o takie
    "inne aspekty" nie uwzględnione w pytaniach do biegłego.

    Być może są wąskie specjalności gdzie biegły ma jakieś precyzyjne
    zadanie nie związane z oceną zdarzenia np. zbadanie zawartości
    pendrive. Wtedy faktycznie nie musi dostawać kompletu akt, bo nie są
    one konieczne do wykonania zadania.

    --
    Marek