  • 1. Data: 2015-11-19 12:52:24
    Temat: Niekompletny towar z Allegro
    Od: o...@g...com

    Witam,
    moja sprawa tyczy się akurat nie sklepu, a zakupu przez allegro od osoby prywatnej.
    Kupiłem sobie taki oto amortyzator do roweru:
    http://allegro.pl/show_item.php?item=5787046119
    Jest on zdjęty z nowego roweru, czyli jest nowy o czym zaświadcza w opisie aukcji
    sprzedający. Problem polega na tym, że osie tych amorów są w komplecie z nimi,
    stanowią ich integralną część gdyż piasty nie posiadają takowych (potwierdzone u
    oficjalnego dystrybutora). No i jak łatwo się domyśleć, sprzedający zachował sobie tę
    oś i mi jej nie przysłał. Jak wyegzekwować teraz jej wysłanie? Jakie podjąć kolejne
    kroki w sprawie? Czy nie podchodzi to pod oszustwo w myśl art. 286 par. 1 KK lub pod
    przywłaszczenie (kupiłem, zapłaciłem, oś jest już moja bo stanowi komplet)? Sprzęt
    miał być nowy, nie było mowy o braku elementów, a tu kupa, bo dostaję zdekompletowany
    przedmiot. Więcej, sprzedający przyznaje się do tego, że zachował sobie oś i wysłał
    tylko to co na zdjęciach mimo, że nic nie pisał w treści, że aukcja tyczy się tylko
    tego co widoczne - a gdzie waga? ;-).
    Co radzicie, jakieś listy polecone na początek?

    Moim zdaniem towar nowy to nowy czyli kompletnie wyposażony, zawierający wszelakie
    elementy potrzebne do jego prawidłowej pracy i wykorzystania. Takim elementem jest
    integralnym jest oś, której nie dostałem.

  • 2. Data: 2015-11-19 13:29:06
    Temat: Re: Niekompletny towar z Allegro
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    <o...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Moim zdaniem towar nowy to nowy czyli kompletnie wyposażony, zawierający
    > wszelakie elementy potrzebne do jego prawidłowej pracy i wykorzystania. Takim
    > elementem jest integralnym jest oś, której nie dostałem.

    imho kompletnie bez szans

    twoje zdanie moze miec ew. zastosowanie w wypadku kupowania nowego
    sprzetu od przesiebiorcy* a nie sprzetu nieuzywanego z demontazu od
    osoby prywatnej

    dostajesz to co na zdjeciu i w opisie

    to ze ty domniemujesz ze kupujesz komplet z rzeczami nie wymienionymi
    na zdjeciu i w opisie zupelnie nie znaczy ze on komplet sprzedaje

    waga w oczywisty sposob nie stanowi czesci aukcji, sluzy jedynie do
    unaocznienia wagi sprzetu co dla wielu ma znaczenie

    *chociaz gdyby identyczna aukcje wystawil przedsiebiorca to dalej jestem
    na nie

    --
    http://db.org.pl/

  • 3. Data: 2015-11-19 16:01:26
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-11-19 o 13:29, m4rkiz pisze:

> [...]
    >
    > twoje zdanie moze miec ew. zastosowanie w wypadku kupowania nowego
    > sprzetu od przesiebiorcy* a nie sprzetu nieuzywanego z demontazu od

    Dyskutował bym z taką opinią.
    Dostać powinien to co było w opisie, jeśli w opisie było stwierdzenie
    że "to co na zdjęciu" lub było wymienione co konkretnie ma dostać
    i tylko tyle dostał to trudno.
    W każdym innym przypadku zwraca się do sprzedawcy o dosłanie
    brakujących elementów lub rezygnuje z zakupu.

    Pozdrawia

  • 4. Data: 2015-11-19 16:30:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19-11-15 o 13:29, m4rkiz pisze:
> [...]
    >
    > waga w oczywisty sposob nie stanowi czesci aukcji, sluzy jedynie do
    > unaocznienia wagi sprzetu co dla wielu ma znaczenie

    Absolutnie się z Tobą nie zgadzam co do zasady ogólnej. Idąc tym tokiem
    rozumowania osoba sprzedająca samochód mogłaby go dostarczyć bez silnika
    i kilku niewidocznych na zdjęciu elementów. Istnieje domniemanie prawne
    i nawet gdzieś widziałem stosowne orzeczenie sądu, że jeśli sprzedający
    nie wskazuje, ze czegoś tam brakuje, to kupujący ma prawo domniemać, że
    to jest coś kompletnego.

    Natomiast w wypadku tej konkretnej aukcji problemem jest to, że napisano
    w niej, że część zdemontowano z roweru, a na zdjęciu osi nie ma. W tym
    wypadku użyte w pisie słowo "nowe" w mojej ocenie nie stanowi synonimu
    "fabryczny komplet".

    O ile nie da się jakoś porozumieć ze sprzedającym, to w mojej ocenie nic
    nie da się wskórać prawnie. Oś nie była przedmiotem oferty. Jedyna
    szansa, że sprzedający, jak kupi nowy widelec, to będzie miał w
    komplecie drugą oś, a po co mu dwie?

  • 5. Data: 2015-11-19 17:19:31
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    pisze tak:

> [...]
    > zawierający wszelakie elementy potrzebne do jego prawidłowej pracy
    > i wykorzystania. Takim elementem jest integralnym jest oś, której

    Tworzysz wizję Tobie wygodną.

    Towar nowy można rozumieć nie zużyty, nie wyrobiony, bez luzów,
    wycieków. Na zdjęciach nie ma żadnej ośki. Nie jest to element ukryty.
    Nie dopytałeś się to teraz masz. A jakby powiedział że nie miał albo,
    że ośkę myszy do dziury wciągnęły to coś zmienia?

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 6. Data: 2015-11-19 17:32:49
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    PiteR napisał(a) :

    > Tworzysz wizję Tobie wygodną.
    >
    > Towar nowy można rozumieć nie zużyty, nie wyrobiony, bez luzów,
    > wycieków. Na zdjęciach nie ma żadnej ośki. Nie jest to element ukryty.

    Ogólnie wiadomo, wśród świadomych cyklistów, że jest to
    nierozdzielny komplet. Tak jakbyś kupował nowy samochód, ale
    sprzedający nie napisał, że nie ma siedzeń. Nie napisał też że są.
    Jest oczywistym, że samochód składa się także z siedzeń.

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 7. Data: 2015-11-19 18:00:26
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
    > Absolutnie się z Tobą nie zgadzam co do zasady ogólnej. Idąc tym tokiem
    > rozumowania osoba sprzedająca samochód mogłaby go dostarczyć bez silnika i
    > kilku niewidocznych na zdjęciu elementów.

    blad - nie chodzi o to ze w amortyzatorze nie ma sprezyny czy tloka
    chodzi o to ze WIDAC ze osi nie ma na zdjeciu wiec nie mozna
    domniemywac ze jest

    przenoszac to na samochod - nie widac ze nie ma silnika wiec powienien
    byc bo jest to element niezbedny do normalnego funkcjonowania ale za to
    na zdjeciu widac ze nie ma np. bagaznika dachowego, zderzakow pod kolor,
    przyciemnianych szyb etc. wiec nawet jezeli samochod zostal zakupiony
    przez pierwszego wlasciciela z tym wyposazeniem to kupujacemu nigdy
    nie uda sie skutecznie wymoc prawnie przekazania go

    --
    http://db.org.pl/

  • 8. Data: 2015-11-19 18:01:22
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > siedzeń. Nie napisał też że są. Jest oczywistym, że samochód składa się także

    ale jezeli ktos sprzedaje samochod a na zdjeciu sprzedawanego samochodu
    WIDAC ze siedzen nie ma to nie mozna domniemywac ze sa...

    --
    http://db.org.pl/

  • 9. Data: 2015-11-19 18:22:32
    Od: o...@g...com

    W dniu czwartek, 19 listopada 2015 18:01:34 UTC+1 użytkownik m4rkiz napisał:
> [...]
    >
    > ale jezeli ktos sprzedaje samochod a na zdjeciu sprzedawanego samochodu
    > WIDAC ze siedzen nie ma to nie mozna domniemywac ze sa...

    Ale w tym przypadku auto ma wadę ukrytą, na podstawie mamy chyba prawo odstapić od
    umowy kupna.

  • 10. Data: 2015-11-19 19:11:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    o...@g...com wrote:
> [...]
    elementy potrzebne do jego prawidłowej pracy i wykorzystania. Takim elementem jest
    integralnym jest oś, której nie dostałem.

    tam jest napisane, ze nowy amortyzator a nie kompletny zestaw do montazu.
    Moze da sie odstąpić od umowy o ile nie kupowałeś na aukcji.