  • 1. Data: 2015-11-18 19:55:40
    Temat: Protokół z rozprawy - brak pytań
    Od: Marek <f...@f...com>

    Czy to normalne, że protokóły z rozpraw mają następującą formę:

    "Na pytanie obrońcy oskarżonego xy odpowiada: ...."
    "Na pytanie obrońcy oskarżonego xy odpowiada ..."

    W miejscu ... jest odpowiedź ale dlaczego protokół nie zawiera pytań
    tylko z kontekstu trzeba się domyślać jakie było pytanie??

    --
    Marek

  • 2. Data: 2015-11-18 22:44:27
    Temat: Re: Protokół z rozprawy - brak pytań
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18-11-15 o 19:55, Marek pisze:
> [...]
    >
    > W miejscu ... jest odpowiedź ale dlaczego protokół nie zawiera pytań
    > tylko z kontekstu trzeba się domyślać jakie było pytanie??

    Pytania się protokołuje tylko wyjątkowo. To normalna praktyka.

  • 3. Data: 2015-11-18 23:32:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 18 Nov 2015 22:44:27 +0100, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
    > Pytania się protokołuje tylko wyjątkowo. To normalna praktyka.

    Ależ to bezsens, a jeśli odpowiedź będzie tylko "tak", to co wtedy?
    Czym ta praktyka jest uzasadniona?
    Jak biegły ma napisać rzetelną opinię, gdy musi opierać się na
    domysłach z akt?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2015-11-18 23:41:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    To się wpisze pytanie :-)

    > Czym ta praktyka jest uzasadniona?

    Zawsze tak było.

    > Jak biegły ma napisać rzetelną opinię, gdy musi opierać się na domysłach
    > z akt?

    To już jego problem.

  • 5. Data: 2015-11-19 01:41:42
    Od: grzech <g...@g...pl>

    > Zawsze tak było.

    Jest to protokół przesłuchania świadka lub wyjaśnień oskarżonego a nie
    adwokata. Czasami pisze się formułkę "w odpowiedzi na pytanie... zeznaję
    (wyjaśniam)" jeśli jest to konieczne do spójności zeznań.

  • 6. Data: 2015-11-19 08:43:54
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Bo łatwiej fałszować i przeinaczać.

    -----

  • 7. Data: 2015-11-19 09:12:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 18 Nov 2015 23:41:23 +0100, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
    > Zawsze tak było.

    Zgaduję: kiedyś tak ktoś kazał i bezmyślnie to się stosuje? Jak ten
    system ma działać prawidłowo jak nie ma tW ZWYCZAJU (!!??) tak
    oczywistej rzeczy jak precyzyjny i rzetelny protokół?? No ja pier...
    to są chyba jakieś kpiny.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2015-11-19 09:17:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 19 Nov 2015 01:41:42 +0100, grzech <g...@g...pl>
    wrote:
    >Czasami pisze się formułkę "w odpowiedzi na pytanie... zeznaję
    > (wyjaśniam)" jeśli jest to konieczne do spójności zeznań.

    Jasne, bo do spójności zeznań pytania są z reguły zbędne...

    --
    Marek

  • 9. Data: 2015-11-19 09:20:42
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Zawsze tak było.

    > To już jego problem.

    A system postępowania sądowego jest od tego żeby swoimi brakami stwarzać
    biegłym problemy bez dobrego powodu/uzasadnienia?
    "Taka jest tradycja" to mierny powód, kiedyś tradycją była chłosta i kara śmierci.

    --
    A. Filip
    Przy pierwszym toaście człowiek pije sake, przy drugim - sake pije sake, przy

  • 10. Data: 2015-11-19 09:38:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 19 Nov 2015 09:20:42 +0100, "A. Filip" <a...@b...pl>
    wrote:
    > biegłym problemy bez dobrego powodu/uzasadnienia?
    > "Taka jest tradycja" to mierny powód, kiedyś tradycją była chłosta
    i kara śmierci.

    Pytanie ile jeszcze takich urągających rozumowi tradycji i zwyczajów
    jest w naszym sądownictwie, bo nie ulega wątpliwości, że jest tego
    więcej.

    Ale nie chodzi o to, że czasami trafi się idiota co coś głupiego
    zarządzi, bo ma taką możliwość w danej chwili. Smutne jest to, że
    cały aparat bezrefleksyjnie to stosuje.

    --
    Marek