  • 61. Data: 2015-11-22 17:07:04
    Temat: Re: Protokół z rozprawy - brak pytań
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 21.11.2015 11:46, Sonn wrote:

    > Hehe. Gdybyś słyszał jak adwokaci formułują pytania...
    > Nie zadawałbyś takich pytań. Gwarantuję ci. Większość pytania to
    > wyłącznie bełkot, którym adwokat chce błysnąć przed klientem. Sam byłem
    > świadkiem jak adwokat zadawał pytanie swojemu klientowi przez 10 minut.
    > Po 2 minutach klient był juz skołowany, że na koniec zapytał swojego
    > mecenasa o co tak naprawdę mu chodzi. Sala parsknęła śmiechem.

    Więc tym bardziej istotne jest, żeby było wiadoma na jakie pytanie
    odpowiada świadek.

    Shrek

  • 62. Data: 2015-11-22 17:09:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 21.11.2015 11:47, Sonn wrote:

    > A to już chyba raczej problem rzetelności dziennikarskiej a nie
    > protokołu z rozprawy, nieprawdaż?

    A tu mamy problem rzetelności wymiaru sprawiedliwości. I teraz
    zakładając nawet że sędzie jest rzetelny, to co ma powiedzieć sędzie
    następnej instancji jak dostaje zdania wyrwane z kontekstu?

    Shrek.

  • 63. Data: 2015-11-22 17:11:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 21.11.2015 12:44, m wrote:

    > Taki zapis mógłby być użyteczny w przypadku kiedy chcemy zakwestionować
    > protokół, trudno mi sobie wyobrazić inne zastosowanie.

    Nie - choćby sędzia drugiej instancji jeszcze raz rozpatruje sprawę, a
    strona upiera się, że zeznała coś innego, niż sędzia pierwszej instancji
    zrozumiał.

    > I wg mnie zwykły dyktafon nie wystarczy - miałem nieprzyjemność spisywać
    > wywiad z kimś tam, gdzie dyktafon stał na stoliku przed rozmówcą,
    > skierowany mikrofonem w jego stronę. W wielu momentach słychać było że
    > mówi, nie wiadomo dokładnie jednak co.
    >
    > Także mikrofon na każdego mówiącego + jakiś prosty mikser + rejestrator
    > to minimum żeby to do czegokolwiek się nadawało. Na oko -
    > kilka/kilkanaście razy drożej niż dyktafon.

    Niech bedzie kilka razy drożej. Jeśli to problem, to jest to kpina z
    wymiaru sprawiedliwości. Na papierze toaletowym też w kiblu oszczędzają?

    Shrek.

  • 64. Data: 2015-11-22 17:48:40
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    TO NIE MA ZNACZENIA, PONIEWAŻ SĄD NIE ZAPISUJE DO PROTOKOŁU "świadkowi pocą
    się ręce", świadek prawdopodobnie oszukuje" czy podobnych rzeczy, a sędzia
    się może zmienić z rozprawy na rozprawę (w cywilnym).
    Nie pisze, że tak chcę, tylko że tak jest niestety.
    A jeżeli pierwszy sędzia powiedziałby drugiemu sedziemu )w jakim trybie???)
    "tamten świadek to chyba kłamał" to byłby "zamach na niezawisłość".
    Ogladałes kiedykolwiek taki zapis wideo???
    Od razu widać, że nie.

    -----

  • 65. Data: 2015-11-22 23:12:51
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Thu, 19 Nov 2015 17:56:30 +0100, Shrek napisał(a):

    > TAK BTW to w sumie dziwne czemu nie stosuje się utrwalania dźwiękowego.

    Tak na moje, to za każdym razem, by ,,wrócić do akt" trzeba by
    przesłuchiwać np. całe godzinne nagranie, a to dość ciężki temat. Prawnik
    (w dowolnej roli) chcący coś z akt chce to przeczytać w streszczeniu, nie
    słuchać nagrań.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 66. Data: 2015-11-23 08:46:33
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu sobota, 21 listopada 2015 10:17:36 UTC+1 użytkownik Sonn napisał:

> [...]
    > szuka wzrokowo potwierdzenia swojej wersji zeznań w zachowaniu
    > oskarżonego, adwokata itp. To będzie możliwe do wyłapania tylko z zapisu

    Bywało tak, ze oskarżony przepraszał śmiejąc się w twarz ofierze
    lub rodzinie a sędzia kazał zaprotokołować - "oskarżony przeprosił"
    i nawet nie pytał się czy przeprosiny przyjęte, taki sobie formalizm.

    Andrzej.

  • 67. Data: 2015-11-23 20:27:20
    Temat: Re: Protok?? z rozprawy - brak pyta?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 22 Nov 2015 17:48:40 +0100, " ?????????" <n...@d...spamerow>
    wrote:
    > A jeżeli pierwszy sędzia powiedziałby drugiemu sedziemu )w jakim
    trybie???)
    > "tamten świadek to chyba kłamał" to byłby "zamach na niezawisłość".

    Przykład dziwny.
    Gdyby był rzetelny zapis (wideo, protokół) to drugi sędzia sam mógłby
    się przekonać o takich faktach i wyciągnąć wnioski samodzielnie, bez
    narażania niezawisłości.

    --
    Marek