  • 1. Data: 2015-11-18 09:27:18
    Temat: Pozywanie przedsiebiorcy pod adres zamieszkania
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Potrzebuję jakieś sensowne orzeczenie (SN?) o tym, że przedsiębiorcę powinno
    się pozywać pod jego adres zamieszkania, a nie pod adres prowadzenia
    działalności / nie pod adres wskazany w CEDG jako do doręczeń.

  • 2. Data: 2015-11-18 10:23:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-18 o 09:27, ????? pisze:
    > Potrzebuję jakieś sensowne orzeczenie (SN?) o tym, że przedsiębiorcę powinno
    > się pozywać pod jego adres zamieszkania, a nie pod adres prowadzenia
    > działalności / nie pod adres wskazany w CEDG jako do doręczeń.

    Po co ci ono, skoro wynika to wprost z kpc?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-11-19 08:45:27
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Nie dodałem ważnego: powództwo z listopada 2008 roku, czyli przed zmianą
    brzmienia k.p.c.

    -----

  • 4. Data: 2015-11-19 14:08:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-19 o 08:45, ????? pisze:
    > Nie dodałem ważnego: powództwo z listopada 2008 roku, czyli przed zmianą
    > brzmienia k.p.c.

    W 2008 też pozywało się na adres zamieszkania.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2015-11-19 20:30:54
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Są dwa apekty: adres pozwanego do doręczeń (pierwszego pisma procesowego,
    czyli zwykle pozwu) oraz właściwość miejscowa sądu.

    -----

  • 6. Data: 2015-11-19 23:34:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-19 o 20:30, ????? pisze:
    > Są dwa apekty: adres pozwanego do doręczeń (pierwszego pisma procesowego,
    > czyli zwykle pozwu)

    Czyli adres zamieszkania.

    > oraz właściwość miejscowa sądu.

    To już nie problem powoda, najwyżej się przeniesie sprawę, jak będzie
    taki zarzut.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2015-11-20 12:27:51
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Sąd jest odporny na ten zarzut.
    Powód wskazał w pozwie, że właściwość miejscowa w Pcimiu Dolnym jest
    właściwa z uwagi na lokalizację... rachunku bankowego powoda wskazanego w
    wezwaniu do zapłaty (nigdy nie dorzęczonym) pozwanemu do spłaty zadłużenia
    (rzekomego, ale to inna sprawa).

    Co do adresu zamieszkania powód wskazał nieprawdziwy, ale sąd tego nie
    zbadał w żaden sposób.

    Czyli wracamy do starej historii: pozwę Cię Liwiuszu o zwrot tej pożyczki 2
    zł co to mi nigdy nie oddałeś jako dowód wskazując dokument prywatny
    wystawiony przez Janinę Kowalską z czerwoną pieczątką Księgowa, wskażę adres
    mojego rachunku bankowego prowadzonego w Bogatyni tamtejszemu sądowi
    rejonowemu i podam Twój adres wszystkim znany znaczy Pl. Defilad 1.
    Od nakazu zapłaty poczekam 9 lat hodując odsetki.
    O sprawie dowiesz się w 2024 roku z zajęcia komorniczego Twojego rachunku na
    2 zł + odsetki + ok 600 zł kosztów.
    Miłej podróży do Bogatyni, może już zarezerwujesz bilety na 2014 r., bedzie
    taniej?

    -----

  • 8. Data: 2015-11-20 13:04:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-20 o 12:27, ????? pisze:
> [...]
    > 2 zł + odsetki + ok 600 zł kosztów.
    > Miłej podróży do Bogatyni, może już zarezerwujesz bilety na 2014 r., bedzie

    Zupełnie bez związku z tematem. Pozwać można przed każdym sądem i nie
    przejmować się właściwością, która jest brana pod uwagę tylko na zarzut.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2015-11-20 15:02:08
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2015-11-20 o 13:04, Liwiusz pisze:

    > Zupełnie bez związku z tematem. Pozwać można przed każdym sądem i nie
    > przejmować się właściwością, która jest brana pod uwagę tylko na zarzut.

    Zupełnie się nie znam na tych sprawach - czy można spowodować
    przeniesienie sprawy do innego sądu bez wycieczki do Bogatyni?

    MJ

  • 10. Data: 2015-11-20 15:28:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-20 o 15:02, Michał Jankowski pisze:

    > Zupełnie się nie znam na tych sprawach - czy można spowodować
    > przeniesienie sprawy do innego sądu bez wycieczki do Bogatyni?

    Zarzuty można wnieść pocztą.

    --
    Liwiusz