  • 31. Data: 2003-01-24 00:06:53
    Temat: Re: Odp: Re:Program Windows w domu
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Sandra wrote:
    > toś Ty taki stary ? :-)

    Ano.

    > komisja d/s inwentaryzacji :-) czytaj dokładnie już wcześniej to napiałam
    > tylko określiłam to do Jokera jak przeprowadzaliśmy " inwentaryzacje czy to
    > Ci nie wystarczyło? może numer buta ?

    Ale inwentaryzacji czego?

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 32. Data: 2003-01-24 00:24:47
    Temat: Re: Program Windows w domu
    Od: c...@p...onet.pl

    > Ale konkret. Jaki artykuł tej ustawy dotyczy używanego oprogramowania?

    > Zobaczyłem. Nadal uważam, że może go wprowadzić.

    > Nie pomnę by przedmówca mówił cokolwiek o amortyzacji tego programu i kosztach.

    > Zajmuje się prawidłowością w płaceniu podatków, a nie w zastanawianiu się
    > na jakim programie pracuje podatnik.

    Dobra powiem jeszcze raz: nie twierdzę i nie twierdziłem, że faktura (posiadanie
    dowodu zakupu) przesądza o nielegalności lub legalności oprogramowania. Nie
    twierdzę bo nie wiem i szczerze powiedziawszy obchodzi mnie to co zeszłoroczny
    śnieg. Mówiąc o fakturach miałem na myśli faktury i dokumentację dla celów
    podatkowych. "Moje" faktury (dowody zakupu) nie mają nic wspólnego z prawem
    autorskim. Moje stwierdzenie było wolną dygresją na temat dokumentacji
    podatkowej, dot. m.in. programów komp.

    Teraz powinno już być jaśniej.

    Ciacho

  • 33. Data: 2003-01-24 00:25:28
    Temat: Odp: Odp: Re:Program Windows w domu
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Elita.pl <b...@e...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@e...pl...
    > Ale inwentaryzacji czego?

    a coś Ty taki ciekawy? ciekawość to pierwszy stopień do ?

    Sandra

  • 34. Data: 2003-01-24 00:30:15
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Rozmowa zeszła na dokumentację zakupu w firmie,

    Faktycznie zeszła.
    Poniżej przedstawiam cytat ze strony Microsoft'u.
    p 1.17
    Z wyjątkiem produktów uzyskanych w ramach licencji Select lub Open,
    wszystkie legalnie licencjonowane produkty Microsoft zawierają umowę
    licencyjną, będącą głównym dowodem legalności nabycia produktu.
    Zalecamy również przechowywanie oryginalnego podręcznika użytkownika
    (lub co najmniej jego okładki i pierwszej strony), nośników produktu,
    Certyfikatu Autentyczności i faktury zakupu.
    źródło: http://www.microsoft.com/poland/piratnie/faq_1.htm

    Joker

  • 35. Data: 2003-01-24 06:58:29
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 36. Data: 2003-01-24 07:30:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Jan 2003, Marcin Surowiec wrote:
    [...]
    >+ Arku pytanie,
    >+ czy samo jechanie samochodem jest dowodem legalności jego posiadania?

    ....a to zależy, jak długo się jedzie ;) (sugeruję że polskie
    prawo zna pojęcie "zasiedzenia"...) :)

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2003-01-24 07:33:48
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : ....a to zależy, jak długo się jedzie ;) (sugeruję że polskie
    : prawo zna pojęcie "zasiedzenia"...) :)

    ale co do samochodu to musiałaby to być Warszawa, o której od wczoraj mowa,
    no i musiałaby być nieruchoma.

    Chyba, że Arek po trzech latach jazdy udowodni, że w dobrej wierze wsiadł do
    samochodu i pojechał,
    bo miał podstawy przypuszczać, ze własciciel wyzbył się własności bo go
    porzucił :)

  • 38. Data: 2003-01-24 07:48:35
    Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl>

> [...]
    > (lub co najmniej jego okładki i pierwszej strony), nośników produktu,
    > Certyfikatu Autentyczności i faktury zakupu.

    Dużo napisaliście ale sprawa nie rozstrzygneliście to ja podpowiem to co
    jeszcze nie padło a wydaje mi się że jest najważniejsze i wynika to z rozmów
    z przedstawicielami Microsoftu. Faktura jest wymagana na wersję WINDOWS OEM
    i dodatkowo musi być połączona z zakupem istotnego wewnętrznego podzespołu
    np. procesora, płyty głównej, HDD itp. gdyż wymaga tego licencja na produkt
    OEM. Niektóre produkty np. OEM mogą być nabywane tylko z nowym komputerem
    jeśli się nie mylę to np. OFFICE OEM i podzespół nie wystarcza (brew temu co
    niektórzy sprzedawcy próbują lansować np. flop za 40 zł ). Są jeszcze
    produkty UPDATE i one wymagają posiadanie wcześniejszej wersji produktu. Jak
    sami przeczytaliście faktura jest zalecana co wydaje mi się że nie oznacza
    "konieczna" więc ma znaczenie bardziej dowodowe w przypadkach spornych niż
    sama w sobie jest warunkiem koniecznym. Mówi się, że tak naprawdę to chodzi
    o uprawdopodobnienie posiadania legalności oprogramowania przez kilka
    czynników i nie oznacza że wszystkie one muszą być spełnione aby
    oprogramowanie było legalne, bo jeśli spełnimy tylko kilka a nie wszystkie,
    to nikt nam nie postawi zarzutu piractwa. Nie dajmy się zwariować ! Na
    przestrzeni okresu władania ;) Microsoftu zmieniały się zasady
    licencjonowania i potwierdzenia legalności ale do nich zawsze należały :
    tzw. licencja(certyfikat autentyczności z nr), oryginalny nośnik,
    podręcznik, dowód zakupu, karta rejestracyjna lub potwierdzenie
    zarejestrowania bo w zasadzie ona do tego służy. Oczywiście najważniejsza
    jest licencja z numerem inne rzeczy to sprawa wtórna i nawet oryginalny
    nośnik można nabyć po utracie lub uszkodzeniu jeśli się ją posiada wraz z
    dowodem zakupu. Faktura w firmie jest inaczej traktowana a przy zwykłym
    kliencie inaczej. Jeśli klient nie posiada faktury a jedynie zbiorczy
    paragon na komputer to karta gwarancyjna czy specyfikacja komputera z nim
    powinna starczyć (oczywiście jeśli jest tam wymienione oprogramowanie). Nie
    chodzi przecież o robienie łapanek na klientów Microsoftu.
    Pozdrowienia Andrzej

  • 39. Data: 2003-01-24 08:36:22
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    wiadomości
    2.portezjan.zabrze.pl...
    > To nie jest tak że firma może używać nieudokumentowanych (czytaj:
    > podejrzanych o pochodzenie z przestępstwa, bo wg przepisów powinny
    > mieć udokumentowane pochodzenie) środków i wyposażenia...
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Witam wszystkich
    A co z oprogramowaniem Freeware?
    W pracy korzystam ze StarOffice sciagnietego
    z netu. Nie mam faktury, ale korzystanie
    z niego jest calkowicie legalne.
    Faktura moze byc dowodem na posiadanie
    legalnego oprogramowania w przypadku, gdy
    nie ma certyfikatu legalnosci i oryginalnego
    nosnika (przynajmniej tako rzecze BSA).

    Pawel T

  • 40. Data: 2003-01-24 12:32:38
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Marcin Surowiec wrote:
    > Arku pytanie,
    > czy samo jechanie samochodem jest dowodem legalności jego posiadania?

    Nie.

    I co w związku z tym?

    Arek

    --