  • 1. Data: 2007-08-16 21:10:47
    Temat: Prog 5 %
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    Witam,

    mam takie czysto teoretyczne pytanie w zwiazku z mozliwymi wyborami do
    Sejmu. Zalozmy hipotetyczna sytuacje, ze zadna partia nie przekroczylaby
    piecioprocentowego progu. Czy polskie prawo potrafi sobie poradzic z
    taka sytuacja? Czy Sejm moglby w ogole dzialac?

    Ludek

  • 2. Data: 2007-08-16 21:15:57
    Temat: Re: Prog 5 %
    Od: "andrew" <c...@g...pl>

    "Ludek Vasta" <q...@X...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > piecioprocentowego progu. Czy polskie prawo potrafi sobie poradzic z taka
    > sytuacja? Czy Sejm moglby w ogole dzialac?

    Widać z matematyką u ciebie słabo ;) By musiało być 20+1 partii, i na
    wszystkie tyle samo głosów.

    Andrew

  • 3. Data: 2007-08-16 21:19:20
    Od: "h" <h...@g...pl>

    Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > piecioprocentowego progu. Czy polskie prawo potrafi sobie poradzic z
    > taka sytuacja? Czy Sejm moglby w ogole dzialac?

    witaj

    taka teoretyczna sytuacja jest w OW do Sejmu i Senatu przewidziana
    w art 135. jesli nikt nei uzyska 5 % w skali kraju, wtedy bierze sie pod uwage
    listy tych komitetow wyborczych, ktore uzyskaly co najmniej 3 % glosow w skali
    kraju

    tu masz linka do przepisow

    http://www.sejm.gov.pl/prawo/nowaord/kon11.htm

    pozdrawiam

    henning

  • 4. Data: 2007-08-16 21:22:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    andrew pisze:

    > Widać z matematyką u ciebie słabo ;) By musiało być 20+1 partii, i na
    > wszystkie tyle samo głosów.

    W Polsce jest więcej partii niż 21 ...

    Gdy żadna partia nie osiągnie 5% próg obniża sie do 3%, ale jak żądna
    partia nie osiągnie 3% to już tego nie przewidzieli. Śmiesznie by było
    jakby do tego doszło, ale to praktycznie nieprawdopodbne.

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 5. Data: 2007-08-16 21:34:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "andrew" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Widać z matematyką u ciebie słabo ;) By musiało być 20+1 partii, i na
    > wszystkie tyle samo głosów.

    Teoretycznie to jak najbardziej jest możliwe.

  • 6. Data: 2007-08-16 21:42:55
    Od: "andrew" <c...@g...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
    > Użytkownik "andrew" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Teoretycznie to jak najbardziej jest możliwe.

    "In theory, there is no difference between theory and practice. But, in
    practice, there is."

    Andrew

  • 7. Data: 2007-08-17 11:42:43
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "andrew" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    > "Ludek Vasta" <q...@X...onet.pl> wrote in message
    > Widać z matematyką u ciebie słabo ;) By musiało być 20+1 partii, i na
    > wszystkie tyle samo głosów.

    Nieprawda.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 8. Data: 2007-08-17 11:43:50
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    > partia nie osiągnie 3% to już tego nie przewidzieli. Śmiesznie by było
    > jakby do tego doszło, ale to praktycznie nieprawdopodbne.

    A szkoda....

    --
    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 9. Data: 2007-08-17 12:19:38
    Od: "andrew" <c...@g...pl>

    "WOJSAL" <w...@g...pl> wrote in message
    > Użytkownik "andrew" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nieprawda.

    Twoja argumentacja mnie przekonała ;)

    Andrew

  • 10. Data: 2007-08-17 12:20:24
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Ludek Vasta w <news:fa2egg$g7s$1@news.onet.pl>:

> [...]

    > piecioprocentowego progu. Czy polskie prawo potrafi sobie poradzic z
    > taka sytuacja? Czy Sejm moglby w ogole dzialac?

    Art. 98.
    Sejm i Senat są wybierane na czteroletnie kadencje. Kadencje Sejmu i Senatu
    rozpoczynają się z dniem zebrania się Sejmu na pierwsze posiedzenie i trwają
    ^^^^^^^
    do dnia poprzedzającego dzień zebrania się Sejmu następnej kadencji.

    Czyli maja jeszcze trochę czasu, nawet gdyby sie samorozwiązali i
    odpowiednie progi w wyborach nie zostały przekroczone

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]