  • 51. Data: 2005-11-10 18:20:19
    Temat: Re: "Proces o komputerowe programy" (z Gazety)
    Od: "kkornik" <k...@k...com>

    > Jeśli rzeczywiście działa jak napisali to jest to całkiem niezłe wyjście.
    > Znajazłem również wersję 3DES z kluczem o długości 192 bitów.
    > Co prawda lepszy imo byłby algorytm Serpent bądź Rijndael, ale i 3DES
    > będzie się sprawował bez zastrzeżeń. Pamiętaj tylko że 3 w 3DES pełni
    > bardzo ważną rolę - istnieje algorytm DES, który niestety z powodu
    > "wad konstrukcyjnych" nie powinien być obecnie brany pod uwagę.

    To przebijanie sie na bity to tak jak licytacja, kto ma dluzszego czlonka
    :-) Dla 3DES 128bit jest optymalnym rozwiazaniem, bo 192bity niewiele dodaja
    juz bezpieczenstwa. Wszystko co ma powyzej 75-80 bitow juz jest nie do
    zlamania, nigdy. Proponuje poczytac to:
    http://csrc.nist.gov/publications/fips/fips46-3/fips
    46-3.pdf
    TDES 3DES z kluczem 128 jest wystarczajacym zabezpieczeniem dla kazdego i
    ten trzeci klucz podstawiany do algorytmu nie dodaje juz sily
    proporcjonalnie do ilosci bitow. Oczywiscie poprawia ale to i tak niewiele
    zmienia dla czasu potrzebnego na wyczerpujace przeszukanie brutalne.

  • 52. Data: 2005-11-10 21:56:51
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > jezeli pisze sie artykul nt prawa, to wypada nie mieszac termninow
    > prawniczych z literackimi.

    nic nie bylo pomieszane, pojecia literackie oraz prawna sa takie same, chyba
    ze ustawa stanowi inaczej
    (patrz slowniczki na poczatku ustaw) w polsce obowiazuje jezyk polski.

    NIe zamierzam czytac reszty bo wiem ze bede wk. twoim debilizmem
    (jak by ktos nie poznal kolegi, "lubelska dziwka" addobe ukradlo algorytm",
    "microsoft monopolizuje rynek")
    szkoda zdrowia.

    P.

    ps.

    > Tekst jest napisany bezmyslnie i powtarza bez weryfikacji.

    szkoda dziecko ze w podobny sposob nie oceniales art. w gazetach dotyczacych
    pielegniarek i "zonglerki" dziecmi.

    jak dla mnie eot

  • 53. Data: 2005-11-10 23:14:10
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 10 Nov 2005 19:20:19 +0100,
    kkornik <k...@k...com> screamed:

> [...]
    > proporcjonalnie do ilosci bitow. Oczywiscie poprawia ale to i tak niewiele
    > zmienia dla czasu potrzebnego na wyczerpujace przeszukanie brutalne.

    Prawda, ale nie do końca. Dłuższe klucze są mniej podatne na ataki
    "nie brute force", min. xsl, boomerang, square, integral, slide.
    Dyskusja na ten temat wykracza poza ramy tej grupy (stąd moje dosyć
    łopatologiczne wytłmaczenie). Dla zwykłego zjadacza chleba 3DES z kluczem
    128bitowym będzie w zasadzie wystarczające, ale, jako że chodzi tu
    o własny tyłek, lepszy będzie klucz dłuższy, już ze względu na samo
    samopoczucie.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:227B ]
    [ 00:09:11 user up 10792 days, 12:04, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Document code? Why do you think they call it "code"?

  • 54. Data: 2005-11-10 23:17:20
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

> [...]

    "nie brute force", min. xsl, boomerang, square, integral, slide.
    Dyskusja na ten temat wykracza poza ramy tej grupy (stąd moje dosyć
    łopatologiczne wytłmaczenie). Taki DES jest słabym algorytmem, nie dlatego,
    że łatwo odnaleźć klucz via brute force, ale dlatego, że klucz znaleźć
    łatwo dzięki słabości samego algorytmu.
[...]

    ps. 640KB swojego czasu miało wystarczyć każdemu... (-;

  • 55. Data: 2005-11-11 00:29:07
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Artur M. Piwko napisał(a):
    > Jeśli rzeczywiście działa jak napisali to jest to całkiem niezłe wyjście.

    Obawiam sie ze takie urzadzenia maja obligatoryjnie wbudowanego
    backdora. Napewno nikt sie do tego nie przyzna klijentowi, ale nie
    wierze by w celach antyterorystycznych/wojskowych/itp producent nie
    musial wbudowywac w sprzet/mechanizm szyfrujacy megatajnej tylnej furtki.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098
    173

  • 56. Data: 2005-11-11 00:43:33
    Od: "kkornik" <k...@k...com>

> [...]
    > celach antyterorystycznych/wojskowych/itp producent nie musial wbudowywac
    > w sprzet/mechanizm szyfrujacy megatajnej tylnej furtki.

    Nic takiego nie ma miejsa, a gdyby cos takiego bylo, to w dobie internetu i
    ogolnego klepania jadaczkami dawno by wyszlo :-)

    Po drugie majac algorytm symetryczny , gdzie klucz pochodzi z wtyczki, jak
    sobie wyobrazasz drugi klucz, ktory by rozszyfrowywal te same dane ? To jest
    fizycznie niemozliwe.
    Najlepszym celem antyterrorystycznym jest ostatnia wypowiedz pana Le Pena,
    komu sie nie podoba, to bye bye. Stad w PL terroryzmu nie ma, bo nie widac
    na ulicach dziwnie wygladajacych mieszkancow, w przeciwienstwie do Paryza,
    Berlina czy Londynu :-) Nasza czujnosc w stosunku do pewnych osobnikow
    bedzie chyba najlepszym antyterroryzmem :-)
    Do celow wojskowych stosuje sie zupelnie inne urzadzenia, kosztujace 1000
    razy tyle gdzie specjalne komicje kontroluja caly proces produkcji aby
    takiego backdoora nie bylo na pewno.

  • 57. Data: 2005-11-11 10:21:56
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>