  • 1. Data: 2005-11-09 20:24:40
    Temat: Uprawnienia policji
    Od: hs <h...@U...TO.wp.pl>

    Witam

    Mam pare pytan dotyczacych sytuacji z udzialem policji.

    1. Np. gdy sasiedzi w bloku zglaszaja na policje glosne zachowanie w
    mieszkaniu w ktorym przebywam i przyjezdzaja panowie policjanci to czy
    mam obowiazek wpuscic ich do mieszkania czy moge rozmawiac na klatce?
    Czy jestem zwolniony z rozmowy z policja i (wpuszczania ich do lokalu)
    jesli nie ma wlasciciela mieszkania, a ja tam tylko czasowo przebywam
    (nie jestem zameldowany lub/i nie mam umowy najmu) ?

    2. Czy policjant ma prawo podejsc do mnie na ulicy i zarzadac pokazania
    zawartosci portfela, kieszeni, przeszukac kurtke itp. ??

    3. Kiedy mozna zostac zatrzymanym na 48/24 h ??

    Pozdrawiam
    Hubert

  • 2. Data: 2005-11-09 20:59:21
    Temat: Re: Uprawnienia policji
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    hs napisał(a):

> [...]
    > jesli nie ma wlasciciela mieszkania, a ja tam tylko czasowo przebywam
    > (nie jestem zameldowany lub/i nie mam umowy najmu) ?

    Nie ma takiego obowiazku.

    > 2. Czy policjant ma prawo podejsc do mnie na ulicy i zarzadac pokazania
    > zawartosci portfela, kieszeni, przeszukac kurtke itp. ??

    Nie ma.

    > 3. Kiedy mozna zostac zatrzymanym na 48/24 h ??

    Zawsze.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-11-09 21:36:51
    Od: hs <h...@U...TO.wp.pl>

    Użytkownik Mithos napisał:

    > Nie ma takiego obowiazku.

    A noglbys bardziej szczegolowo, tzn. jakiego obowiazku nie ma, bo
    pytanie jest troche zlozone ;)

    > Nie ma.

    A na co mozna sie powolac odmawiajac przeszukania osobistego i czym taka
    odmowa moze skutkowac ??

    > Zawsze.

    A to smutne ;)

    Pzdr
    Hubert

  • 4. Data: 2005-11-09 21:38:59
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    hs napisał(a):

    > A noglbys bardziej szczegolowo, tzn. jakiego obowiazku nie ma, bo
    > pytanie jest troche zlozone ;)

    Nie ma obowiazku wpuszczania policji, ani nawet otwierania im drzwi.
    Obojetnie czy jestes najemca, wlascicielem mieszkania, czy podlewasz tam
    kwiatki.

    > A na co mozna sie powolac odmawiajac przeszukania osobistego i czym taka
    > odmowa moze skutkowac ??

    Moze skutkowac zatrzymaniem na 48h :) Jesli jednak nie ma sie nic na
    sumieniu to w praktyce niczym, bo watpliwe zeby policjant ryzykowal
    niesluszne zatrzymanie kogos na 48h.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 5. Data: 2005-11-09 21:57:52
    Od: "\(b\)" <b...@e...mysteria.info>

    > Nie ma takiego obowiazku.

    hm, to ze nie moga wejsc jest calkiem ok, ale jak w takim razie moga
    "uciszyc" impreze w godzinach nocnych? Czy imprezowicze po 22 sa bezkarni?
    Jestem zainteresowan tym z obu stron, tzn sasiada i osoby na imprezie
    (ewentualnie organizujaca impreze); czesto w moim bloku za sciana sa
    "spotkania towarzyskie" i nawet jesli nie halasuja zbytnio to przez
    cholernie cienkie sciany wszystko sie niesie, zwlaszcza w nocy i wg mnie to
    jest przesada; tzn smiechy hihy i muza (bo czesto ZA glosno), policji nie
    wzywalem, ale co oni w sumie moga zrobic? Ostatnio bylem na imprezie u
    kumpla, gdzie domyslalm sie bylo za dzuo za glosno i wpadla policja (nie
    wchodzili do mieszkania), z tego co wiem, zadnych mandatow tylko prosba o
    uciszenie, moze pokazanie dokumentow; poszli a impra trwala dalej.
    Naprawde nic nie moga? To przeciez troche smutne. A moze jesszcze ktos mi
    powie, ze nie ma takiego przepisu, ze w bloku po 22 ma byc "cicho"...

    pozdr
    b.

  • 6. Data: 2005-11-09 23:07:27
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Mithos napisał(a):

    > Nie ma.

    Ma.
    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT 71 Magnum

  • 7. Data: 2005-11-10 09:32:42
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

    "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> wrote in message

    > Ma.

    To ma, czy nie ma.

    Stach

  • 8. Data: 2005-11-10 10:12:39
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Krzysztof Stachlewski napisał(a):

    > To ma, czy nie ma.

    Jeśli podejrzewa Cie o popełnienie siakiegoś przestępstwa np
    kradzież pieniędzy, to może Cie "zatrzymać" i sprawdzić czy aby
    na pewno się nie dopuściłeś takowego czynu.

  • 9. Data: 2005-11-10 10:30:46
    Od: "A.S." <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl> napisał w wiadomości
    > "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> wrote in message

    > To ma, czy nie ma.
    >
    > Stach

    Oczywiście że ma, ale możesz odmówić ,
    tyle że wtedy może "zabrać" cię na komende
    i tam przeprowadzić rewizje.
    Jeśli okaże się, że jesteś "czysty" to wypuszczą i przeproszą (być może)
    No i pozostaje złożenie skargi czy jak to się nazywa
    za bezzasadne zatrzymanie.
    Chyba żę się myle

  • 10. Data: 2005-11-10 11:07:04
    Od: Jacek Karczmarczyk <j...@b...pl>

    Stasio Podróżnik napisał(a):
    > Jeśli podejrzewa Cie o popełnienie siakiegoś przestępstwa

    Czyli innymi słowy jak ma zły humor. Bo w końcu nie ma jak udowodnić, że
    czegoś takiego nie podejrzewał

    --
    Jacek Karczmarczyk
    "Podoba mi sie to, co panowie mowia, ze sie podoba..." / Rejs

    [ tymczasowo http://karczmarczyk.akacje.pl ]