  • 1. Data: 2006-11-19 19:29:23
    Temat: Problemy z kominem wentylacyjnym
    Od: "F.T." <f...@p...onet.pl>

    Mieszkamy na 4 pietrze
    i co jakis czas smierdzi w łazience spalinami
    Sprawdzalem komin i w niektore dni powietrze i spaliny
    zamiast isc w komin wlatuja z komina do mieszkania
    Był kominiarz na nasze zgłoszenie ustne w spółdzielni
    i powiedział że cos jest nie tak i że zgłosi w spółdzielni
    aby dokonali naprawy.
    Poniewaz przez 2 tygodnie nic nie ulego zmianie chciałem zapytac
    Jutro ide do spółdzielni juz z pisemnym zgłoszeniem aby miec potwierdzenie
    że to zgłaszałem.
    Co można dalej zrobić jeśli to nie przyniesie efektu?
    Zgłosić gdzies? Dokonać naprawy na swój koszt i pozniej próbowac odebrać
    pieniadze od spółdzielni?
    Z gory dziekuje za rady poparte przepisami
    Grzes

  • 2. Data: 2006-11-19 19:51:22
    Temat: Re: Problemy z kominem wentylacyjnym
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "F.T." <f...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Był kominiarz na nasze zgłoszenie ustne w spółdzielni
    > i powiedział że cos jest nie tak i że zgłosi w spółdzielni

    Wymieniałeś ostatnio okna?
    Jak masz okno uchylone to też wlatuje?

    Jakoś sąsiad na dole nie zamontował sobie przypadkiem jakiegoś wiatraczka,
    żeby mu lepiej wyciagało?

  • 3. Data: 2006-11-19 21:14:49
    Od: "F.T." <f...@p...onet.pl>

    > "F.T." <f...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > Wymieniałeś ostatnio okna?
    > Jak masz okno uchylone to też wlatuje?

    Okno w kuchni mam zawsze uchylone
    wiec problem napewno nie lezy tu

    > Jakoś sąsiad na dole nie zamontował sobie przypadkiem jakiegoś wiatraczka,
    > żeby mu lepiej wyciagało?

    Mnie nie interesuje powod dla ktorego to sie dzieje bo to juz wyjasnił
    kominiarz
    ze jest jakas usterka w instalacji
    Interesuje mnie prawny aspekt jak wplynac na spółdzielnie zgodnie z prawem
    aby to naprawiła
    mimo wszystko dzieki za podpowiedzi
    Grzes

  • 4. Data: 2006-11-19 21:43:12
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Sun, 19 Nov 2006 22:14:49 +0100, F.T. napisał(a):

    > Interesuje mnie prawny aspekt jak wplynac na spółdzielnie zgodnie z prawem
    > aby to naprawiła mimo wszystko dzieki za podpowiedzi
    > Grzes

    Do obowiązku spółdzielni należy min:

    "Konserwacja - to utrzymanie obiektów i urządzeń w gotowości do
    funkcjonowania i zapewnienia warunków użytkowania określonych przepisami
    technicznymi, usuwanie drobnych uszkodzeń oraz dokonywanie przeglądów
    okresowych. Szczegółowy opis wyżej wymienionych kategorii robót zawiera
    PN-82/N 04001 oraz Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 12.04.2002 r. w
    sprawie warunków, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie."

    Do obowiązków spółdzielni należy zatem dozór nad wszelkiego typu instalacją
    w budynku. Po opinii kominiarza wezwać ich do usunięcia ustreki -
    niezwłocznie. Stan techniczny przewodu kominowego nie jest twoją własnością
    i to nie w twoim obowiązku jest okresowe sprawdzanie jego parametrów.

    Powodzenia w działaniu.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    "Nigdy nie kłóć się z głupcem.
    Najpierw ściągnie Cię do swojego poziomu,

  • 5. Data: 2006-11-19 22:26:13
    Od: animka <a...@n...ma.wp.pl>

    witek napisał(a):

    > Jakoś sąsiad na dole nie zamontował sobie przypadkiem jakiegoś wiatraczka,
    > żeby mu lepiej wyciagało?

    Sąsiad ( np. jest on murarzem) na ostatnim piętrze mógł zamurować tak,
    że tylko on miał powietrze, reszta (w pionie) dusi się. Ja byłam bez
    powietrza w kuchni przez parę lat. Kominiarze robiący kontrole kominów w
    mieszkaniach na zlecenie administracji nigdy nic rzekomo nie zauważyli.
    Kiedyś tam przyszedł murarz z administracji i od strony dachu rozwalił
    te cegły/mur.
    Kominiarze to pasożyty. Zamiast wykonywać swoja prace łażą po
    mieszkaniach i żebrzą pieniądze. Ludzie myślą, że przyszli "zbadać"
    drożność wentylacji-wpuszczają ich do meiszkania a potem się okazuje, że
    oni przyleźli po pieniądze. Wtryniają ludziom kalendarze (taka kartka).
    W tym roku nie dałam się nabrać i nawet do kraty nie podeszłam.
    Powiedziałam, że za kalendarz, który za chwile wylądowałby w koszu na
    śmieci-dziękuję.

    --
    animka

  • 6. Data: 2006-11-19 22:29:34
    Od: animka <a...@n...ma.wp.pl>

    ===Tomy=== napisał(a):

> [...]
    > niezwłocznie. Stan techniczny przewodu kominowego nie jest twoją własnością
    > i to nie w twoim obowiązku jest okresowe sprawdzanie jego parametrów.

    Tylko, że pewnie kominiarz nie dał tej opinii na piśmie ani nie zgłosil
    administracji......

    --
    animka

  • 7. Data: 2006-11-20 00:20:45
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "animka" <a...@n...ma.wp.pl> wrote in message

> [...]
    >W tym roku nie dałam się nabrać i nawet do kraty nie podeszłam.
    >Powiedziałam, że za kalendarz, który za chwile wylądowałby w koszu na

    Czy ty masz cos z PIS wspólnego.
    Bo gadasz jak Kaczyński

  • 8. Data: 2006-11-20 01:11:38
    Od: animka <a...@n...ma.wp.pl>

    witek napisał(a):
    > "animka" <a...@n...ma.wp.pl> wrote in message

    > Czy ty masz cos z PIS wspólnego.
    > Bo gadasz jak Kaczyński

    NIE
    A Ty masz coś wspólnego z kominiarzami? ;-)

    --
    animka
    (kaja)

  • 9. Data: 2006-11-20 06:20:27
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    >NIE
    >A Ty masz coś wspólnego z kominiarzami? ;-)

    Tak, wpadają raz do roku na kontrolę i robią to całkiem fachowo.
    Przyczepią się do wszystkiego i muszę im przyznać, że mają rację.
    Pochodzą, posprawdzają, pomierzą, zostawią protokół, podziękują i wychodzą.

  • 10. Data: 2006-11-21 09:43:41
    Od: "F.T." <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "===Tomy===" <nic@z_tego.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > własnością
    > i to nie w twoim obowiązku jest okresowe sprawdzanie jego parametrów.

    Dzieki za pomoc
    Pozdrawiam
    Grzes