  • 1. Data: 2005-06-28 12:41:34
    Temat: Problem z kupujacym - probuje wyludzic dodatkowy towar...
    Od: vneb <a...@F...pl>

    Witam
    Mam pewien klopot z kupujacym. Sprawa wyglada tak, ze na mojej aukcji AUKCJA1
    osoba OSOBA1 kupila TOWAR1, a na AUKCJI2 OSOBA2 kupila TOWAR2 (celowo nie podaje
    konkretnych danych). Po czym dostalem maila od OSOBA1 i OSOBA2 z prosba o wyslanie
    towaru w jednej paczce (z danych osobowych wynika ze to malzenstwo lub
    rodzenstwo). Przystalem na to - bo i po co robic komus problemy - wiec OSOBA1 i
    OSOBA2 wplacily kase z gory na konto + koszt jednej przesylki. I do tej pory bylo
    wszystko w porzadku. Nawet od OSOBA1 otrzymalem pozytywa 23-go czerwca, a dzis
    wystawilem w rewanzu tez pozytywa. W kilka minut od wystawienia przeze mnie
    pozytywa dostalem maila od OSOBA1 nastepujacej tresci:

    ===cytat===
    Dosta?em sprz?t z aukcji poni?ej.
    Lecz wys?a?em pieni?dze za dwie aukcj? jako OSOBA1 na TOWAR1 i jako OSOBA2 na
    TOWAR2.

    Prosz? sprawdzi? przelew i dos?a? mi jeszcze jeden sprz?t oraz wystawi? komentarz
    dla konta OSOBA2.
    ===koniec cytatu===

    Na to odpisalem, ze niestety nie uda mu sie wyludzic ode mnie za darmo dodatkowej
    sztuki TOWAR2. Po tym zostalem obrzucony stekiem wyzwisk i oczywiscie postraszony,
    ze sprawa trafi do allegro, policji i bog jeden wie gdzie jeszcze. I na to
    odpisalem klientowi co nastepuje:

    ===cytat===
    Paczka z TOWAR1 ktory byl wylicytowany przez OSOBA1 standartowo
    wazy ponizej 1kg, tak samo TOWAR2 - jesli jest pakowany sam, wazy
    ok 0,6 kg. Teraz zap*** (tu pozwolilemn sobie na chamstwo) po kwitek z poczty i
    zobacz ile wazyla twoja paczka. Jesli go nie masz to kliknij na obrazek w
    zalaczniku - to jest skan potwierdzenia nadania twojej [piiiii] paczki, ktora
    wazyla 1,140 kg!!!
    ===koniec cytatu===

    W zalaczniku poslalem klientowi skan potwierdzenia nadania paczki, na ktorej waga
    jest 1,14 kg - czyli o 0,4 wieksza niz TOWARU1 wysylanego solo. Dla mnie wniosek
    jest prosty - klient ewidentnie probuje wyludzic za darmo towar, gdyz wieksza waga
    paczki wskazuje jasno i wyraznie, ze towaru bylo wiecej (mam inne potwierdzenia
    nadania TOWARU1 do innych userow, na ktorych jest waga ok 0,7 kg). A pytanie moje
    jest takie: Gdzie taki fakt zglosic i czy w ogole jest sens (cena towaru1 - 35 zl
    - cena towaru2 20 zl)? Na jakie paragrafy sie powolac i co moge wskórac?

    Marcin Marek Kucharzyk

    --
    Teksty piosenek
    http://www.teksty.vneb.pl

  • 2. Data: 2005-06-28 12:55:14
    Od: Marek mszyma Szymański <no.spam.mszyma@nos_pam.gazeta.pl>

    Witam,

    Użytkownik "vneb" <...pl> napisał
> [...]
    OSOBA2 na
    > TOWAR2.
    >
    > Prosz? sprawdzi? przelew i dos?a? mi jeszcze jeden sprz?t oraz wystawi?
    Przyjmując to co napisałeś za dobrą monetę
    (bez urazy - mamy tylko Twoje słowa), trzeba stwierdzić:

    Te ludziska to pomysłowe sa jak jasny gwint.

    Na taki numer bym nie wpadł.
    Łatwowierny jestem czy przygłupi??
    --
    Pozdrawiam,
    Marek mszyma Szymański, Gdynia

  • 3. Data: 2005-06-28 13:21:56
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Marek mszyma Szymański wrote:

    > Przyjmując to co napisałeś za dobrą monetę
    > (bez urazy - mamy tylko Twoje słowa), trzeba stwierdzić:
    >
    > Te ludziska to pomysłowe sa jak jasny gwint.

    Ostanio sobie czytałem o wałkach jakie ludziki robią, jeden mnie
    usiłował przerobić...
    No i ponoć jest teraz nagminne, że jak się coś kupuje, to zaraz się
    odzywa jakis cwaniaczek, wysyła maila udającego mail z allegro, z
    podanym numerem konta i tak dalej.
    Oczywiście konto nie należy do sprzedającego...
    A wiele banków nie sprawdza nawet zgodności nazwiska odbiorcy z tym
    którego jest konto ;-)
    A mój sprawdził i oszust (w ciutkę innej sytuacji) przez własną głupotę
    nie ukradł kasy...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 4. Data: 2005-06-28 13:27:05
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > towaru1 - 35 zl
    > - cena towaru2 20 zl)? Na jakie paragrafy sie powolac i co moge wskórac?

    akurat waga to moim zdaniem jest bez znaczenia bowiem mozna wsadzic do
    paczki nawet ziemniaka,
    bedzie waga? bedzie :-)

    p.

    --
    Anonim: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najlepszy?"
    Expert: "Spotkałem sie z opinia, że nalepszy jest środek d..y"

  • 5. Data: 2005-06-28 13:31:24
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > akurat waga to moim zdaniem jest bez znaczenia bowiem mozna wsadzic do
    > paczki nawet ziemniaka,
    > bedzie waga? bedzie :-)

    Nie będzie. Żaden ziemniak nie waży 400 g.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 6. Data: 2005-06-28 13:31:56
    Od: maHo <m...@p...net>

    vneb wrote:
    > Witam
    > Mam pewien klopot z kupujacym. Sprawa wyglada tak, ze na mojej aukcji AUKCJA1
    [ciach]

    Jeżeli jedna osoba zarejestrowała się pod dwoma różnymi nazwiskami, to
    przynajmniej jedno z nich jest fałszywe :). Wobec czego ja bym zgłosił
    sprawę na allegro. Nie wiem też czy to się przypadkiem nie kwalifikowało
    na zgłaszanie policji.

    pozdrav

    maHo

  • 7. Data: 2005-06-28 13:37:47
    Od: vneb <a...@F...pl>

    "Przemek R..." <p...@t...gazeta
    .pl>
    wrote in news:d9rjcl$bib$1@inews.gazeta.pl:

    > akurat waga to moim zdaniem jest bez znaczenia bowiem mozna wsadzic do
    > paczki nawet ziemniaka,
    > bedzie waga? bedzie :-)

    Nie doczytales dokladnie. OSOBA1 stwierdzila, ze otrzymala TOWAR1 lecz
    twierdzi, ze nie otrzymala TOWARU2 - waga wskazuje, ze w paczce byly dwa
    towary - oczywiscie moglem zapakowac TOWAR1 + ZIEMNIAk zamiast TOWAR2 - ale
    pytam co moge zrobic (czy moge cokolwiek) z takim delikwentem, ktory
    probuje wyludzic towar w opisanej sytuacji. Ponadto ani OSOBA1 ani OSOBA2
    nie stwierdzila, ze otrzymala ZIEMNIAK...

    vneb

    --
    Dzwonki Polifoniczne
    http://www.dzwonki.vneb.pl

  • 8. Data: 2005-06-28 14:14:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "vneb" <a...@F...pl> napisał w wiadomości
    1...

    Jedyna twoja nadzieja w tym, że waga paczki zawierającej dwa urządzeni
    będzie większa od wagi jednego. Ale to w sumie cienki dowód, bo przecież
    mogłeś coś dołożyć. Przede wszystkim zabezpiecz tego maila z prośbą o
    wspólne wysłanie. No i pozostaje Ci czekać.

  • 9. Data: 2005-06-28 14:52:07
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Cyżby? Zobacz tu: http://www.bosko.pl/codziennik/?news=2450

  • 10. Data: 2005-06-28 17:40:30
    Od: "york" <r...@w...pl>

> [...]
    > probuje wyludzic towar w opisanej sytuacji. Ponadto ani OSOBA1 ani OSOBA2
    > nie stwierdzila, ze otrzymala ZIEMNIAK...

    Nie masz sie czym przejmowac. Nic nie moga Ci zrobic jesli wszystko wyslales.
    Zeby kupujacy mogl interweniowac i Cie straszyc, to musialby otwierac paczke
    na poczcie w obecnosci pracownika .Nastepnie stwierdzic brak towaru , wypelnic
    odpowiednie dokumenty i sprawe zglosic na Policje.Jesli tak nie bylo, to
    mozesz to spokojnie olac i zglosci na allegro ze facet, probuje Ci oszukac i
    wysyla Ci dodatkowo obrazajace Ciebie emaile.