    From: vneb <a...@F...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Problem z kupujacym - probuje wyludzic dodatkowy towar...
    Date: Tue, 28 Jun 2005 12:41:34 +0000 (UTC)

    Witam
    Mam pewien klopot z kupujacym. Sprawa wyglada tak, ze na mojej aukcji AUKCJA1
    osoba OSOBA1 kupila TOWAR1, a na AUKCJI2 OSOBA2 kupila TOWAR2 (celowo nie podaje
    konkretnych danych). Po czym dostalem maila od OSOBA1 i OSOBA2 z prosba o wyslanie
    towaru w jednej paczce (z danych osobowych wynika ze to malzenstwo lub
    rodzenstwo). Przystalem na to - bo i po co robic komus problemy - wiec OSOBA1 i
    OSOBA2 wplacily kase z gory na konto + koszt jednej przesylki. I do tej pory bylo
    wszystko w porzadku. Nawet od OSOBA1 otrzymalem pozytywa 23-go czerwca, a dzis
    wystawilem w rewanzu tez pozytywa. W kilka minut od wystawienia przeze mnie
    pozytywa dostalem maila od OSOBA1 nastepujacej tresci:

    ===cytat===
    Dosta?em sprz?t z aukcji poni?ej.
    Lecz wys?a?em pieni?dze za dwie aukcj? jako OSOBA1 na TOWAR1 i jako OSOBA2 na
    TOWAR2.

    Prosz? sprawdzi? przelew i dos?a? mi jeszcze jeden sprz?t oraz wystawi? komentarz
    dla konta OSOBA2.
    ===koniec cytatu===

    Na to odpisalem, ze niestety nie uda mu sie wyludzic ode mnie za darmo dodatkowej
    sztuki TOWAR2. Po tym zostalem obrzucony stekiem wyzwisk i oczywiscie postraszony,
    ze sprawa trafi do allegro, policji i bog jeden wie gdzie jeszcze. I na to
    odpisalem klientowi co nastepuje:

    ===cytat===
    Paczka z TOWAR1 ktory byl wylicytowany przez OSOBA1 standartowo
    wazy ponizej 1kg, tak samo TOWAR2 - jesli jest pakowany sam, wazy
    ok 0,6 kg. Teraz zap*** (tu pozwolilemn sobie na chamstwo) po kwitek z poczty i
    zobacz ile wazyla twoja paczka. Jesli go nie masz to kliknij na obrazek w
    zalaczniku - to jest skan potwierdzenia nadania twojej [piiiii] paczki, ktora
    wazyla 1,140 kg!!!
    ===koniec cytatu===

    W zalaczniku poslalem klientowi skan potwierdzenia nadania paczki, na ktorej waga
    jest 1,14 kg - czyli o 0,4 wieksza niz TOWARU1 wysylanego solo. Dla mnie wniosek
    jest prosty - klient ewidentnie probuje wyludzic za darmo towar, gdyz wieksza waga
    paczki wskazuje jasno i wyraznie, ze towaru bylo wiecej (mam inne potwierdzenia
    nadania TOWARU1 do innych userow, na ktorych jest waga ok 0,7 kg). A pytanie moje
    jest takie: Gdzie taki fakt zglosic i czy w ogole jest sens (cena towaru1 - 35 zl
    - cena towaru2 20 zl)? Na jakie paragrafy sie powolac i co moge wskórac?

    Marcin Marek Kucharzyk

    --
    Teksty piosenek
    http://www.teksty.vneb.pl